Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Ferrari 296 GTB

Type
3.0 V6 | Vol carbon! | Lift | JBL | Carplay
Fabriekskleur
Rosso Corsa
Transmissie
Automaat
KM Stand
29512 km
Bouwjaar
2022
Brandstof
Hybride
Status
Verkocht
BTW Auto
Ja

Ferrari 296 GTB

Type
3.0 V6 | Vol carbon! | Lift | JBL | Carplay
Fabriekskleur
Rosso Corsa
Transmissie
Automaat
KM Stand
29512 km
Bouwjaar
2022
Brandstof
Hybride
Status
Verkocht
BTW Auto
Ja
Deel deze auto

Voorwoord

Als alles verandert, is het wel zo prettig dat er tóch bepaalde aanknopingspunten zijn die zorgen voor herkenning. Daarom kozen we er bij Prins voor om onze 296 GTB primeur in een traditioneel Ferrari kostuum te hijsen: Rosso Corsa. Daarbovenop is de 830 pk (!) sterke V6-hybride overladen met carbon in- en exterieurdetails – waaronder een Engine Cover, Front Luggage Compartment Area en Upper Centre Console. Typisch Ferrari zijn tevens de adaptieve koplampen, Passenger Display, JBL audio en het Front Lift systeem. Echter, de 296 GTB weet de liefhebber nog het meest te overtuigen met zijn performance: binnen 2,9 seconden knalt de dubbel geblazen 6-cilinder van 0 naar 100 km/h. De Italiaanse supercar weet van geen ophouden totdat de snelheidsmeter 330 km/h weergeeft. Ongekend! En daarom helemaal Ferrari. Ja, onze goedkeuring heeft ‘ie. En die van u?

Lees verder
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Als alles verandert, is het wel zo prettig dat er tóch bepaalde aanknopingspunten zijn die zorgen voor herkenning. Daarom kozen we er bij Prins voor om onze 296 GTB primeur in een traditioneel Ferrari kostuum te hijsen: Rosso Corsa. Daarbovenop is de 830 pk (!) sterke V6-hybride overladen met carbon in- en exterieurdetails – waaronder een Engine Cover, Front Luggage Compartment Area en Upper Centre Console. Typisch Ferrari zijn tevens de adaptieve koplampen, Passenger Display, JBL audio en het Front Lift systeem. Echter, de 296 GTB weet de liefhebber nog het meest te overtuigen met zijn performance: binnen 2,9 seconden knalt de dubbel geblazen 6-cilinder van 0 naar 100 km/h. De Italiaanse supercar weet van geen ophouden totdat de snelheidsmeter 330 km/h weergeeft. Ongekend! En daarom helemaal Ferrari. Ja, onze goedkeuring heeft ‘ie. En die van u?

Exterieur
Het is een beetje zoeken naar de positionering van de Ferrari 296 GTB. Op papier lijkt hij onder de V8-aangedreven F8 Tributo te worden opgelijnd. De prestaties zeggen echter iets anders. En de looks? Een vleugje van de spirituele Dino-voorgangers gaat u er ongetwijfeld in terugzien. Dit maakt ‘m automatisch ook minder uitbundig dan de F8. Maar dat is hij niet. Het aalgladde koetswerk is namelijk stiekem extreem geavanceerd. De vele subtiele luchtsleuven staan garant voor een hoeveelheid neerwaartse druk waar zelfs de professionele autocoureurs van deze wereld zeer gelukkig van worden. En praten we over racen, dan praten we over koolstofvezel. Onze 296 Gran Turismo Berlinetta zit er vol mee: frontspoiler, sideskirts en ook de engine cover beschikt over een lichtgewicht carbon finish. Wie goed kijkt ziet tevens een koolstofvezel rand onderlangs de voorruit: deze is afkomstig van de carbon front luggage compartment area. Bellissima!
Typisch Ferrari 296 is de vorm van het dak dat – in tegenstelling tot de A-stijlen, in carrosseriekleur is meegespoten en optisch als ’t ware op het koetswerk lijkt te liggen à la Alfa Romeo 4C. De Rosso Corsa lak is een reden om de GTB boven de GTS te verkiezen, aangezien laatstgenoemde vaak is uitgerust met een volledig zwart dak. Bewonderingswaardig zijn de Matte Diamond Polished Forged Wheels. De Nero remklauwen erachter maken dat de witte Ferrari opschriften extra opvallen. Al is opvallen sowieso geen probleem met deze 296 GTB…

Interieur
Wij hopen dat u van écht rood houdt, want aan de binnenkant is er eveneens geen ontkomen aan. In positieve zin. De Nero lederen stoelen hebben zogenaamd een “Special Design”, maar het zijn de Rosso Ferrari Coloured Inner Details die de show stelen aan boord van de 296 GTB. Onderzijde dashboard, middelste delen in de portieren en dikke lijnen in de stoelen; het kleurt allemaal vuurrood. Voor maximale opwinding tot in detail voorzag Maranello dit exemplaar van Rosso contraststiksels en dito Cavallino’s in de hoofdsteunen. Verder heeft ook de hemelbekleding een lederen afwerking, zij het in Nero. Naast luxe is het interieur racy: u stapt in over carbon instaplijsten en heeft na het innemen van de ideale zitpositie vrij uitzicht over carbon dashboard inserts, dito air vents + upper part of centre console. Next level is het volledig digitale instrumentarium dat qua grootte, weergave en functionaliteit wéér een stap verder is dan bijvoorbeeld de F8 Tributo. En we waren al zo verwend met laatstgenoemde! Hetzelfde geldt voor de bedieningsinstrumenten van het minimalistisch vormgegeven sportstuur; wat een weelde. Welkom innovatie!

Opties & extra’s
Tussen het zwart en het rood van het dashboard is aan de rechterkant ruimte gereserveerd voor een Passenger Display. Het scherm wrijft de verpletterende performance van de V6 Hybrid de bijrijder nog eens extra in. Tegelijkertijd is de bestuurder volledig in control dankzij adaptieve koplampen, een achteruitrijcamera en handig Front Lift systeem. Alles om de beeldschone carrosserie 100% intact te houden! Ook voor de sound hoeft u de door minder cilinders aangedreven Ferrari 296 GTB niet links te laten liggen: de combinatie van een JBL audio, Apple CarPlay en draadloze telefoonoplader maakt dat uw favoriete melodie eindeloos lang door de speakers klinkt. Tenzij u andere plannen heeft natuurlijk…

Techniek & performance
De Ferrari V6 Hybrid blijkt behalve uiterst rap, ook erg opzwepend namelijk. Gekoppeld aan een automatische 7-traps transmissie, is de 2.996 cc grote 6-cilinder in bloedvorm: sprinten vanuit stilstand voorbij de 100 km/h is na 2x knipperen en 2,9 seconden al geschiedenis. Daar stopt de pret niet, want pas bij een topsnelheid van 330 km/h rijdt het aerodynamische wonder uit la bella Italia tegen een muur op die luchtweerstand heet. Afgaande op het asfalt verslindende vermogen van 830 pk en 740 Nm koppel, verbaast ons dat niets. Overigens eist de brandstofmotor hiervan een aandeel van 663 pk voor zich op. Dat is inclusief de hulp van 2 turbo’s. De rest wordt door hybridepower opgehoest. Het zal de Ferrari-rijder een zorg zijn waar het vandaan komt. Als het er maar aankomt. Het liefst zo snel mogelijk.

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • Achterspoiler
  • Achteruitrijcamera
  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Anti doorSlip Regeling
  • Apple Carplay/Android Auto
  • Carbonafwerking interieur
  • Carbon dashboard
  • Carbon frontspoiler
  • Carbon instaplijsten
  • Carbon sideskirts
  • Draadloze telefoonlader
  • Elektronisch Sper Differentieel
  • JBL audio
  • lederen bekleding bicolor
  • Lederen hemelbekleding
  • Lichtmetalen velgen 20"
  • Nero remklauwen
  • Oplaadmogelijkheid
  • Passenger display
  • Suspension Lifter
Motor
2992cc 6 cilinder
Brandstof
Hybride
Vermogen
829 pk
Gewicht
1469 kg
Topsnelheid
330 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
2.9 s
Boek een proefrit

Ervaar de Ferrari 296 GTB

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Porsche 911

3.0 Carrera 4S | PASM | Sport Chrono | LED-Matrix | CarPlay

€ 157.500

Land Rover Range Rover

3.0 SDV6 LWB Autobiography | Rear seat entertainment | 1e eigenaar | Stoelmassage | Drive Pro Pack

€ 69.500

Ferrari Roma Spider

3.9 V8 | Blu America | Full spec! | Daytona Seats | Carbon interieur | JBL

€ 424.500

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink