Menu
Menu
Favorites My Account
My Account

Ferrari 296 GTB

Type
3.0 V6 | Vol carbon! | Lift | JBL | Carplay
Factory color
Rosso Corsa
Transmission
Automaat
Mileage
29512 km
First registration
2022
Fuel
Hybride
Status
Sold
VAT Deductible
Yes

Ferrari 296 GTB

Type
3.0 V6 | Vol carbon! | Lift | JBL | Carplay
Factory color
Rosso Corsa
Transmission
Automaat
Mileage
29512 km
First registration
2022
Fuel
Hybride
Status
Sold
VAT Deductible
Yes

Prologue

Als alles verandert, is het wel zo prettig dat er tóch bepaalde aanknopingspunten zijn die zorgen voor herkenning. Daarom kozen we er bij Prins voor om onze 296 GTB primeur in een traditioneel Ferrari kostuum te hijsen: Rosso Corsa. Daarbovenop is de 830 pk (!) sterke V6-hybride overladen met carbon in- en exterieurdetails – waaronder een Engine Cover, Front Luggage Compartment Area en Upper Centre Console. Typisch Ferrari zijn tevens de adaptieve koplampen, Passenger Display, JBL audio en het Front Lift systeem. Echter, de 296 GTB weet de liefhebber nog het meest te overtuigen met zijn performance: binnen 2,9 seconden knalt de dubbel geblazen 6-cilinder van 0 naar 100 km/h. De Italiaanse supercar weet van geen ophouden totdat de snelheidsmeter 330 km/h weergeeft. Ongekend! En daarom helemaal Ferrari. Ja, onze goedkeuring heeft ‘ie. En die van u?

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Als alles verandert, is het wel zo prettig dat er tóch bepaalde aanknopingspunten zijn die zorgen voor herkenning. Daarom kozen we er bij Prins voor om onze 296 GTB primeur in een traditioneel Ferrari kostuum te hijsen: Rosso Corsa. Daarbovenop is de 830 pk (!) sterke V6-hybride overladen met carbon in- en exterieurdetails – waaronder een Engine Cover, Front Luggage Compartment Area en Upper Centre Console. Typisch Ferrari zijn tevens de adaptieve koplampen, Passenger Display, JBL audio en het Front Lift systeem. Echter, de 296 GTB weet de liefhebber nog het meest te overtuigen met zijn performance: binnen 2,9 seconden knalt de dubbel geblazen 6-cilinder van 0 naar 100 km/h. De Italiaanse supercar weet van geen ophouden totdat de snelheidsmeter 330 km/h weergeeft. Ongekend! En daarom helemaal Ferrari. Ja, onze goedkeuring heeft ‘ie. En die van u?

Exterieur
Het is een beetje zoeken naar de positionering van de Ferrari 296 GTB. Op papier lijkt hij onder de V8-aangedreven F8 Tributo te worden opgelijnd. De prestaties zeggen echter iets anders. En de looks? Een vleugje van de spirituele Dino-voorgangers gaat u er ongetwijfeld in terugzien. Dit maakt ‘m automatisch ook minder uitbundig dan de F8. Maar dat is hij niet. Het aalgladde koetswerk is namelijk stiekem extreem geavanceerd. De vele subtiele luchtsleuven staan garant voor een hoeveelheid neerwaartse druk waar zelfs de professionele autocoureurs van deze wereld zeer gelukkig van worden. En praten we over racen, dan praten we over koolstofvezel. Onze 296 Gran Turismo Berlinetta zit er vol mee: frontspoiler, sideskirts en ook de engine cover beschikt over een lichtgewicht carbon finish. Wie goed kijkt ziet tevens een koolstofvezel rand onderlangs de voorruit: deze is afkomstig van de carbon front luggage compartment area. Bellissima!
Typisch Ferrari 296 is de vorm van het dak dat – in tegenstelling tot de A-stijlen, in carrosseriekleur is meegespoten en optisch als ’t ware op het koetswerk lijkt te liggen à la Alfa Romeo 4C. De Rosso Corsa lak is een reden om de GTB boven de GTS te verkiezen, aangezien laatstgenoemde vaak is uitgerust met een volledig zwart dak. Bewonderingswaardig zijn de Matte Diamond Polished Forged Wheels. De Nero remklauwen erachter maken dat de witte Ferrari opschriften extra opvallen. Al is opvallen sowieso geen probleem met deze 296 GTB…

Interieur
Wij hopen dat u van écht rood houdt, want aan de binnenkant is er eveneens geen ontkomen aan. In positieve zin. De Nero lederen stoelen hebben zogenaamd een “Special Design”, maar het zijn de Rosso Ferrari Coloured Inner Details die de show stelen aan boord van de 296 GTB. Onderzijde dashboard, middelste delen in de portieren en dikke lijnen in de stoelen; het kleurt allemaal vuurrood. Voor maximale opwinding tot in detail voorzag Maranello dit exemplaar van Rosso contraststiksels en dito Cavallino’s in de hoofdsteunen. Verder heeft ook de hemelbekleding een lederen afwerking, zij het in Nero. Naast luxe is het interieur racy: u stapt in over carbon instaplijsten en heeft na het innemen van de ideale zitpositie vrij uitzicht over carbon dashboard inserts, dito air vents + upper part of centre console. Next level is het volledig digitale instrumentarium dat qua grootte, weergave en functionaliteit wéér een stap verder is dan bijvoorbeeld de F8 Tributo. En we waren al zo verwend met laatstgenoemde! Hetzelfde geldt voor de bedieningsinstrumenten van het minimalistisch vormgegeven sportstuur; wat een weelde. Welkom innovatie!

Opties & extra’s
Tussen het zwart en het rood van het dashboard is aan de rechterkant ruimte gereserveerd voor een Passenger Display. Het scherm wrijft de verpletterende performance van de V6 Hybrid de bijrijder nog eens extra in. Tegelijkertijd is de bestuurder volledig in control dankzij adaptieve koplampen, een achteruitrijcamera en handig Front Lift systeem. Alles om de beeldschone carrosserie 100% intact te houden! Ook voor de sound hoeft u de door minder cilinders aangedreven Ferrari 296 GTB niet links te laten liggen: de combinatie van een JBL audio, Apple CarPlay en draadloze telefoonoplader maakt dat uw favoriete melodie eindeloos lang door de speakers klinkt. Tenzij u andere plannen heeft natuurlijk…

Techniek & performance
De Ferrari V6 Hybrid blijkt behalve uiterst rap, ook erg opzwepend namelijk. Gekoppeld aan een automatische 7-traps transmissie, is de 2.996 cc grote 6-cilinder in bloedvorm: sprinten vanuit stilstand voorbij de 100 km/h is na 2x knipperen en 2,9 seconden al geschiedenis. Daar stopt de pret niet, want pas bij een topsnelheid van 330 km/h rijdt het aerodynamische wonder uit la bella Italia tegen een muur op die luchtweerstand heet. Afgaande op het asfalt verslindende vermogen van 830 pk en 740 Nm koppel, verbaast ons dat niets. Overigens eist de brandstofmotor hiervan een aandeel van 663 pk voor zich op. Dat is inclusief de hulp van 2 turbo’s. De rest wordt door hybridepower opgehoest. Het zal de Ferrari-rijder een zorg zijn waar het vandaan komt. Als het er maar aankomt. Het liefst zo snel mogelijk.

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • Anti-lock braking system
  • Immobiliser
  • Rear spoiler
  • Reversing camera
Engine
2992cc 6 cilinder
Fuel
Hybride
Power
829 pk
Weight
1469 kg
Top speed
330 km/u
Acceleration 0-100 km/h
2.9 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink