Een no-nonsense Elfer met héél veel fijne verrassingen. Gaat dat samen? Reken maar! Deze Porsche 992 Carrera 4S valt namelijk op door een discrete kleurstelling te combineren met een reeks waanzinnige opties. Waaronder een set RS Spyder Design wielen, verlaagd PASM onderstel, LED-Matrix koplampen inclusief PDLS+, PTV+, Porsche Entry & Drive, Sportstoelen, Sport Chrono, Park Assistent en een achteruitrijcamera. Gelukkig werd er voor de diehard liefhebbers niet enkel rekening gehouden met het visuele en praktische aspect. Want wat te denken van het Bose audiosysteem en de oorstrelende sportuitlaat? Laat die 450 paarden op de achteras maar klinken op weg naar een magische topsnelheid van 306 km/h…!
Lees verderPorsche 911 Carrera 4S 992
Een no-nonsense Elfer met héél veel fijne verrassingen. Gaat dat samen? Reken maar! Deze Porsche 992 Carrera 4S valt namelijk op door een discrete kleurstelling te combineren met een reeks waanzinnige opties. Waaronder een set RS Spyder Design wielen, verlaagd PASM onderstel, LED-Matrix koplampen inclusief PDLS+, PTV+, Porsche Entry & Drive, Sportstoelen, Sport Chrono, Park Assistent en een achteruitrijcamera. Gelukkig werd er voor de diehard liefhebbers niet enkel rekening gehouden met het visuele en praktische aspect. Want wat te denken van het Bose audiosysteem en de oorstrelende sportuitlaat? Laat die 450 paarden op de achteras maar klinken op weg naar een magische topsnelheid van 306 km/h…!
Exterieur
De Porsche 911 groeide decennia geleden al uit tot een icoon in de wereld der sportauto’s. Nu de nieuwste generatie hier is, codenaam 992, belooft de Elfer zijn ijzersterke imago onverwoestbaar te maken. Want wat is hij strak en wat is hij mooi! De sportcoupé is groter, cleaner, breder en bovenal opwindender dan ooit tevoren. Deze next level 911 voegt hier een aantal essentiële opties aan toe die het zowaar een nóg attractievere eyecatcher maken. Let bijvoorbeeld op de 20 / 21 inch (voor / achter) grote RS Spyder Design wielen die het sportieve autohart uit de borstkas laten knallen. Een beetje kenner weet waarom! Maar het kan nog exclusiever, want de Exclusive achterlichten zijn eveneens inbegrepen, te herkennen aan het volledig heldere glas – dus inclusief de bovenste rand die de beide units aan elkaar verbindt. De wielen zijn grijs, de metallic carrosserie is Diepzwart, de merk- en typeaanduiding zijn dat ook, en de Matrix LED-koplampen zijn donkergetint – net als de achterste (zij)ruiten. Qua kleurgebruik is onze Carrera 4S dus tamelijk ingetogen, al maken de details een belangrijk verschil, zoals het 10 mm verlaagde sportonderstel, de rode remklauwen en aluminium spijlen in de motorkap achterop. Nooit gedacht dat Porsche nog zo’n wauw-factor zou kunnen creëren met een zwarte 911!
Interieur
Binnenin de zwart lederen 992 4S cockpit geen verrassingen qua samenstelling. Althans, wat betreft de keuze voor tinten, want ‘stiekem’ is deze Porsche best speciaal met zijn sportstoelen en Sport Chrono klokje midden bovenop het dashboard. Beide opties representeren het pure sportwagen-DNA van onze vierwielaangedreven 911 Carrera S. Puur is ook de opzet van het zwarte paneel in het dashboard waarachter digitale tellers en meters schuilgaan. Op de toerenteller na: traditiegetrouw heeft die een prominente positie in het brede instrumentenpaneel. Terecht! Voor de rest maakt onze 992 Carrera 4S een overwegend opgeruimde en cleane indruk. De zwarte hemelbekleding, donkere finish van de decorlijsten en dito bedieningselementen zoals de prachtige schakelaars onderaan het brede navigatiescherm, accentueren het compromisloze karakter van deze Porsche.
Opties & extra’s
Op zoek naar meer jeu? Werp dan vooral een blik op de optielijst die werkelijk uitpuilt van de bijzonderheden: zowel het stuurwiel als de elektrisch bedienbare sportstoelen zijn verwarmd, er is een parkeerassistent mét achteruitrijcamera, Cruise Control en Porsche Entry & Drive maakt het rijden in de nieuwste 911 wel héél laagdrempelig. Daarover gesproken: Porsche Active Suspension Management (PASM) laat de Elfer exact 10 mm dichter boven het asfalt ‘hangen’. Andere opties die in het teken staan van performance zijn Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) en Sport Chrono. Gezien de kleurstelling schuwt onze 992 Carrera 4S geen duistere omstandigheden. Echter, dankzij de LED Matrix koplampen voorzien van Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+) is hij ook daadwerkelijk in staat om ’s nachts de bochten net zo agressief aan te vallen als overdag. Tijd voor een meer ontspannen rit? De combinatie Apple CarPlay en Bose audio bedient audiofielen op hun wenken…
Techniek & performance
De sound van de sportuitlaat staat echter continu paraat om hier schaamteloos overheen te walsen, waarna de zintuigen automatisch op scherp komen te staan en het rechtervoetje tóch weer naar beneden gaat. Aangemoedigd door een razendsnelle PDK-automaat is het wel héél verleidelijk om de 0-100 km/h sprint binnen 3,8 seconden af te wikkelen. De dubbel geblazen 6-cilinder boxermotor heeft een inhoud van 3,0 liter en is rijk aan paarden: maar liefst 450 stuks heeft de nieuwste generatie Porsche 911 Carrera 4S tot zijn beschikking. Met een aandrijfsysteem gebouwd voor 4 wielen, zet de coupé alle power moeiteloos om in eindeloos veel grip. Het verlaagde PASM-sportonderstel brengt het zwaartepunt nóg meer naar beneden voor verder beterde stabiliteit en potentieel hogere bochtsnelheden. Al is met een topsnelheid van 306 km/h hard rijden in rechte lijn ook zeker de moeite waard. Tsja, had u anders verwacht?
Met vriendelijke groet,
team Prins.
4.7 MC Stradale | 1 of 497 | Carbon seats | Collectors-item
€ 104.500
1.8-16V MK II
€ 42.500
3.0 E-Hybrid Platinum Edition | SportDesign | Pano-dak | Sport Chrono | 360 cam | Bose | NL-auto
€ 102.500