Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
prins.nl / Stories / Gerrit neemt na 24 jaar afscheid
Share this page

Het einde van een tijdperk: Gerrit neemt na 24 jaar afscheid van Prins

Wat zeg je tegen iemand die na 24 jaar hard werken het schip verlaat? We moeten bekennen: dat valt nog niet mee. Net zoals het niet meevalt om afscheid te nemen van onze loyale en leuke collega: Gerrit Haverkamp.


Gerrit kwam in 1999 aan boord bij Prins. Dat ging als volgt: tijdens een avondbezoek aan een lokale automaterialenzaak in Nunspeet kreeg Gerrit, toen nog werkzaam bij KwikFit, de tip dat Wim Prins op zoek was naar een gedreven magazijnman. “Heb je het al gehoord? Die functie is écht iets voor jou!” En dat bleek. Diezelfde avond nog maakte Gerrit dat hij naar Prins kwam. Kluskleren en sloffen aan; het mocht niet deren. Gerrit ging ervoor. Zijn enthousiasme werkte aanstekelijk, want kort daarna kon hij aan de bak in ons oude pand aan de Harderwijkerweg – toen nog officieel Alfa Romeo sub-dealer.

Na een half jaar zich enkel te hebben gefocust op het draaiende houden van het magazijn, was het voor Wim duidelijk: “Deze jongeman kan ik met een gerust hart achter de receptiebalie zetten”. Hij kreeg gelijk: Gerrit kon met z’n vrolijke humeur en enorme gunfactor héél goed met onze klanten. Dit is hoe hij er zelf op terugkijkt: “Het was een gezellige start in het oude pandje, met drie monteurs (Mark, Henry en Gert), de dame van de administratie (Evelien) en Wim hebben we daar een hoop lol en gekkigheid beleefd.” Leuk detail: al deze mensen zijn nog steeds werkzaam bij Prins. Om maar even aan te geven hoe hecht die club altijd is geweest. En hoe groot het gemis zal zijn van Gerrit, die samen met de anderen aan de basis heeft gestaan van het bedrijf Prins zoals we dat nu kennen.

Daarover gesproken: amper een jaar na zijn debuut aan de receptie, werd het ineens een stuk serieuzer. De nieuwe locatie aan de Galvaniweg was zo goed als klaar. Aan Gerrit de schone taak om er een compleet nieuw magazijn op te bouwen.

“Dat was een fantastische tijd! Alles nieuw, fris en helemaal op mijn manier! Het was wel een gigantische overgang, van een klein hok met een lekkend dak en houten stellingen naar een groot, gloednieuw en hypermodern magazijn. Ik herinner me bijvoorbeeld dat ik die rode stellingbakjes heerlijk vond. Alle losse onderdeeltjes kregen een eigen bakkie, keurig genummerd en wel. Dat was pas genieten!”

“Al snel kon ik alle nummers zo uit m’n hoofd opdreunen, net als de kentekens overigens. Met het onthouden van klantnamen had ik iets meer moeite, haha!”

Hij overdrijft niet: Gerrit is een lopende encyclopedie wat kentekens betreft. Alfa Romeo vierde destijds hoogtijdagen, met gave modellen en dolenthousiaste klanten die helemaal gek waren van onze mooie producten. Het voorraadbeheer floreerde echter minder geweldig: “De uitdaging zat hem destijds in de Italiaanse slag van leveren. Het was vooruitdenken of een omweg zoeken. Al snel heb je dan een heel netwerk opgebouwd en weet je precies waar je wat vandaan moet halen. Dat gaf dan wel weer de kick! En bovendien heel veel voldoening, als het klantencontact hiervan meeprofiteerde.”

Gerrit zat volledig op zijn plek en dat werd geregeld in de showroom bevestigd. Complimenten als “ik stuur mijn cursisten bij je langs zodat ze kunnen zien hoe goed Gerrit de boel runt”, waren geen uitzondering. In 2004 kwamen de eerste exclusievere auto’s bij Prins. “Dit doet mij denken aan een circuitdag op Zandvoort, waar we met Alfa GTA’s losgingen tussen de Maserati’s en een Lamborghini; een fantastische match. We hadden dikke schik! De laatste jaren heb ik als hectischer ervaren. Alfa Romeo liep terug qua verkoopcijfers, waardoor de focus automatisch meer naar Esclusivo’s en Classics ging. Opnieuw een geweldige uitdaging, waar we ons als team samen goed doorheen hebben gemanoeuvreerd.”

“Het voelt of ik mijn ‘stekkie’ met een gerust hart kan achterlaten, na de verbouwing van de showroom, de nieuwe opzet bij de receptie en hoe Nic en Mark de boel onder controle hebben. Voor mij een mooi moment om een nieuwe uitdaging aan te gaan, met nog 15/20 jaar voor de boeg. Aan het behandelen van schadegevallen beleefde ik bijvoorbeeld altijd veel plezier. En dan bedoel ik met name de berekeningen maken en de juiste onderdelen erbij zoeken.”

“Laat ik het zo zeggen: er deed zich een mogelijkheid voor op precies het juiste moment. En dus koos ik ervoor om ervoor te gaan. Net zoals ik dat 24 jaar geleden bij Prins heb gedaan.”

Onze klanten, relaties, de collega’s en in het bijzonder Wim gaat Gerrit ontzettend missen: “Het zal wel even wennen zijn zonder zijn aanwezigheid. De altijd vrolijke Gerrit die, waar hij ook zit, plezier en enthousiasme uitstraalt. Dit werkte aanstekelijk voor het hele team; Gerrit zorgde voor een glimlach op je gezicht. Of hij nu met gespitste oren achter z’n scherm zat, druk aan het bellen was of met veel toewijding een gesprek voerde met klanten aan de balie, Gerrit pakte alles fluitend aan. Daar gaan ze een hele goede aan hebben bij z’n nieuwe werkgever! Namens het hele team: bedankt Gerrit, voor alles!”

Share this page