Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Porsche 911

Type
4.0 GT3 Touring | Handbak! | Fuchs | Front-lift | Ducktail | Thompson interior! | 1e eigenaar
Fabriekskleur
Carrerawhite metallic
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
5551 km
Bouwjaar
2023
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 278.900,-
BTW Auto
Nee

Porsche 911

Type
4.0 GT3 Touring | Handbak! | Fuchs | Front-lift | Ducktail | Thompson interior! | 1e eigenaar
Fabriekskleur
Carrerawhite metallic
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
5551 km
Bouwjaar
2023
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 278.900,-
BTW Auto
Nee
Offerte aanvragen
Deel deze auto

Voorwoord

Een milde hardcore machine voor de purist: het moet niet gekker worden. Wordt het ook niet, maar wél nog een stuk exclusiever. Met dank aan de voormalig en enige eigenaar van deze absoluut unieke, bij Porsche Centrum Groningen samengestelde, 992 GT3 Touring mét handbak en Thompson interieur. Daarnaast noteren we een rits fantastische fabrieksopties en dito aanpassingen aan het in basis toch al erg opwindende exterieur. Let bijvoorbeeld op de zogenoemde Ducktail achterop en de “Fuchs” velgen die naderhand werden gemonteerd en vervlogen 911 RS-tijden doen herleven! LED Matrix-koplampen inclusief PDLS+, elektrisch bedienbare adaptieve Touring stoelen, een Matte Carbon interieurpakket, alcantara binnenbekleding, front liftsysteem, Sport Chrono, Bose Surround Sound en een achteruitrijcamera maken het op z’n zachtst gezegd onderscheidende plaatje (meer dan) compleet. Althans, in combinatie met 510 pure paarden op de achteras… En met puur, bedoelen we geheel atmosferisch!

Lees verder
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Een milde hardcore machine voor de purist: het moet niet gekker worden. Wordt het ook niet, maar wél nog een stuk exclusiever. Met dank aan de voormalig en enige eigenaar van deze absoluut unieke, bij Porsche Centrum Groningen samengestelde, 992 GT3 Touring mét handbak en Thompson interieur. Daarnaast noteren we een rits fantastische fabrieksopties en dito aanpassingen aan het in basis toch al erg opwindende exterieur. Let bijvoorbeeld op de zogenoemde Ducktail achterop en de “Fuchs” velgen die naderhand werden gemonteerd en vervlogen 911 RS-tijden doen herleven! LED Matrix-koplampen inclusief PDLS+, elektrisch bedienbare adaptieve Touring stoelen, een Matte Carbon interieurpakket, alcantara binnenbekleding, front liftsysteem, Sport Chrono, Bose Surround Sound en een achteruitrijcamera maken het op z’n zachtst gezegd onderscheidende plaatje (meer dan) compleet. Althans, in combinatie met 510 pure paarden op de achteras… En met puur, bedoelen we geheel atmosferisch!

Exterieur
De Touring is een soort van daily variant op de spijkerharde GT3. Kortom, voor wie genadeloos hard wil gaan, maar daar niet genadeloos hard voor wil worden afgestraft tijdens een rit buiten het circuit. Daarop bedacht een vaste Prins klant weer de ultieme versie, want deze hypermoderne supercar beschikt zowaar over diverse retro-details. Die Ducktail achterspoiler werd naderhand toegevoegd voor een ouderwets lekkere RS-look, terwijl de klassieke en immens populaire Fucks velgen speciaal voor deze auto exclusief in Amerika werden gebouwd. Erachter ‘schuilen’ rode remklauwen. Hoe uniek wilt u het hebben? Het wordt nog mooier: de blauwe livery bevat dubbele strepen over het dak en is voor de gelegenheid geplakt op de prachtige Carrara White metallic koets. Ook de striping bovenlangs de dorpels bevat een retro-tintje. Erg fraai! Typisch GT3 4.0 zijn de aangepaste bumpers met afwijkende luchtgeleiders, een enorme diffusor en een dubbele, centraal gepositioneerde sportuitlaat. De bumper aan het front beschikt over PPF-folie voor maximale protectie. Verder is de Touring uitvoering te herkennen aan het ontbreken van een gigantische GT3-vleugel achterop. Wat dat betreft is de Ducktail de perfecte middenweg…
Liever terug naar origineel? De originele spoiler en velgen zijn ook aanwezig.

Interieur
Bij een GT3 Touring horen Touring stoelen. In dit specifieke geval zijn ze tevens elektrisch verstelbaar én adaptief. Het specifieke Thomson binnenwerk bestaat uit Tartan Thomson Blue stoffering op stoelen én portieren. De tint in het iconische ruitmotief komt terug in de vorm van Sharkblue gordels en contraststiksels in het (overwegend) zwart lederen interieur. Maar er is ook veel alcantara in de Porsche cockpit terug te vinden. Waaronder op het stuurwiel (mét carbon inleg en 12 uur markering) inclusief airbagkap, op de stijlen, zonnekleppen en de dakhemel. Dan de Matte Carbon finish op het dashboard en de middenconsole: de lichtgewicht afwerking markeert het ware race-DNA van een échte 911 GT3. Als u hier nog niet op ‘aan’ gaat, dan wel op de pook van de manuele transmissie voorzien van retro-geel opschrift, alsmede de Indisch rode ringen in de toerenteller + het Sport Chrono klokje. Behalve dat het rood symbool staat voor pure opwinding, matcht het volledig met de remklauwen. Aan alles is gedacht!

Opties & extra’s
Naast elektrisch bedienbaar, zijn de adaptieve sportstoelen tevens te verwarmen. De kans dat u deze optie gebruikt is echter net zo groot (of eigenlijk klein) als dat u het Bose Surround Sound audiosysteem volledig openzet. Het Sport Chrono pakket in combinatie met een opzwepend klinkende aandrijflijn vraagt namelijk al uw focus op weg naar een verbetering van de rondetijd, dan wel een verpletterende stoplichtsprint. En reken maar dat dit voor klamme handjeszorgt aan boord van de Porsche 992 GT3 Touring… Porsche Dynamic Light System Plus, een front liftsysteem en achteruitrijcamera komen dan juist wél weer goed van pas. Snel rijden moet immers wel veilig en mooi blijven!

Techniek & performance
Sneller dan een Carrera 4S, extremer dan een GTS, puurder dan een Turbo. De 911 GT3 vult een gat waarvan niemand wist dat hij bestond. Daarvan is de mildere Touring dan weer een afgeleide, die qua performance overigens net zo hardcore is als de ‘standaard’ GT3 4.0. Volgt u ons nog? Waarschijnlijk niet met een 0-100 km/h sprint binnen 3,9 seconden en een topsnelheid van 320 km/h… De handgeschakelde versnellingsbak kent 6 verzetten en staat in directe verbinding met de achterwielen die op hun beurt worden aangedreven door 510 pk aan 4,0 liter 6-cilinder boxerpower. Non-turbo welteverstaan; uniek op een moderne Elfer! De karakteristieke en sensationele boxerroffel is er dan ook helemaal naar… Wie gaat er voor een traditionele Porsche ervaring in hedendaagse supercar-stijl?

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • 20/21-inch 911 GT3 wielen
  • Airco (automatisch)
  • Alarmsysteem
  • Apple Carplay/Android Auto
  • Cruise control
  • Led-matrix koplampen getint inclusief PDLS Plus
  • Lederen/stof bekleding
  • LED koplampen
  • Lichtmetalen velgen multi-spaaks 21"
  • Matrix led koplampen
  • Navigatiesysteem full map
  • Smartphone integratie
  • Stoelverwarming
  • Voorstoelen verwarmd
  • achterasbesturing
  • Achterasbesturing
  • Achterruitverwarming
  • Achterspoiler
  • Achteruitrijcamera
  • Achteruitrijcamera
  • Adaptief demping systeem
  • Airbag(s) hoofd voor
  • Airbag(s) side voor
  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Aluminium interieur afwerking
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Anti doorSlip Regeling
  • Audio installatie
  • Audio installatie premium
  • Autotelefoonvoorbereiding met bluetooth
  • Bandenspanningscontrolesysteem
  • Binnen/buitensp. aut. dimmend en regensensor
  • BOSE® Surround Sound-System
  • Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
  • Carbonafwerking interieur
  • Carbon matt interieurpakket
  • centrale vergrendeling met afstandsbediening
  • Chrono Pakket incl. Chrono knop op het stuur en rondetrigger
  • Connected services
  • Dab
  • Digitale radio
  • Dimlichten automatisch
  • Elektrische ramen voor
  • Elektrisch verstelbare voorstoel(en)
  • Elektronisch Stabiliteits Programma
  • Geluidsisolerend glas
  • glans exterieur delen
  • hemelbekleding donker
  • Keyless start
  • launch control
  • launch control
  • LED achterlichten
  • LED dagrijverlichting
  • Lichtgewicht en geluidsgeïsoleerd glas
  • Liftsysteem vooras
  • Light Design pakket
  • Multimedia-voorbereiding
  • multimedia scherm standaard
  • Niveauregeling
  • ParkAssistent (achter) inclusief achteruitrijcamera
  • Parkeer pakket
  • Parkeersensor achter
  • Parkeersensor achter
  • PASM sportonderstel (-10 mm)
  • Schakelmogelijkheid aan stuurwiel
  • sfeerverlichting
  • Side-skirts
  • smartphone integratie
  • Sport Chrono Pakket
  • Sport Chrono stopwatch Indisch rood
  • SportDesign Pakket zwart hoogglans
  • Sportonderstel
  • Sportstoelen
  • Sportstoelen Plus
  • electrisch 4-voudig
  • Sportstuur
  • Spraakbediening
  • Start/stop systeem
  • stopwatch
  • stopwatch
  • Stuurbekrachtiging
  • Stuurbekrachtiging Plus
  • Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk
  • Stuurwiel multifunctioneel
  • unikleur/pastel
  • Variabele stuuroverbrenging
  • Verkeersbord detectie
  • Verkeerstekenherkenning
  • Voorspoiler
  • WiFi voorbereiding
  • Zelfdimmende binnen- en buitenspiegels met geïntegreerde regensensor
Motor
3996cc 6 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
510 pk
Gewicht
1393 kg
Topsnelheid
320 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
3.7 s
Boek een proefrit

Ervaar de Porsche 911

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Maserati Grecale

Modena 330pk MHEV | MY23 | Pano-dak | Sonus Faber | 21 inch | 360 cam | Head-up

€ 102.500

Maserati GranTurismo

4.7 S | Comfort Pack | Bose | CarPlay

€ 59.500

Ferrari Roma Spider

3.9 V8 | Blu America | Full spec! | Daytona Seats | Carbon interieur | JBL

€ 424.500

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink