Menu
Menu
Favorites My Account
My Account

Porsche 911

Type
4.0 GT3 Touring | Handbak! | Fuchs | Front-lift | Ducktail | Thompson interior! | 1e eigenaar
Factory color
Carrerawhite metallic
Transmission
Handgeschakeld
Mileage
5551 km
First registration
2023
Fuel
Benzine
Export price
€ 229.500,-
VAT not refundable
VAT Deductible
No

Porsche 911

Type
4.0 GT3 Touring | Handbak! | Fuchs | Front-lift | Ducktail | Thompson interior! | 1e eigenaar
Factory color
Carrerawhite metallic
Transmission
Handgeschakeld
Mileage
5551 km
First registration
2023
Fuel
Benzine
Export price
€ 229.500,-
VAT not refundable
VAT Deductible
No
Request export quote

Prologue

Een milde hardcore machine voor de purist: het moet niet gekker worden. Wordt het ook niet, maar wél nog een stuk exclusiever. Met dank aan de voormalig en enige eigenaar van deze absoluut unieke, bij Porsche Centrum Groningen samengestelde, 992 GT3 Touring mét handbak en Thompson interieur. Daarnaast noteren we een rits fantastische fabrieksopties en dito aanpassingen aan het in basis toch al erg opwindende exterieur. Let bijvoorbeeld op de zogenoemde Ducktail achterop en de “Fuchs” velgen die naderhand werden gemonteerd en vervlogen 911 RS-tijden doen herleven! LED Matrix-koplampen inclusief PDLS+, elektrisch bedienbare adaptieve Touring stoelen, een Matte Carbon interieurpakket, alcantara binnenbekleding, front liftsysteem, Sport Chrono, Bose Surround Sound en een achteruitrijcamera maken het op z’n zachtst gezegd onderscheidende plaatje (meer dan) compleet. Althans, in combinatie met 510 pure paarden op de achteras… En met puur, bedoelen we geheel atmosferisch!

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Een milde hardcore machine voor de purist: het moet niet gekker worden. Wordt het ook niet, maar wél nog een stuk exclusiever. Met dank aan de voormalig en enige eigenaar van deze absoluut unieke, bij Porsche Centrum Groningen samengestelde, 992 GT3 Touring mét handbak en Thompson interieur. Daarnaast noteren we een rits fantastische fabrieksopties en dito aanpassingen aan het in basis toch al erg opwindende exterieur. Let bijvoorbeeld op de zogenoemde Ducktail achterop en de “Fuchs” velgen die naderhand werden gemonteerd en vervlogen 911 RS-tijden doen herleven! LED Matrix-koplampen inclusief PDLS+, elektrisch bedienbare adaptieve Touring stoelen, een Matte Carbon interieurpakket, alcantara binnenbekleding, front liftsysteem, Sport Chrono, Bose Surround Sound en een achteruitrijcamera maken het op z’n zachtst gezegd onderscheidende plaatje (meer dan) compleet. Althans, in combinatie met 510 pure paarden op de achteras… En met puur, bedoelen we geheel atmosferisch!

Exterieur
De Touring is een soort van daily variant op de spijkerharde GT3. Kortom, voor wie genadeloos hard wil gaan, maar daar niet genadeloos hard voor wil worden afgestraft tijdens een rit buiten het circuit. Daarop bedacht een vaste Prins klant weer de ultieme versie, want deze hypermoderne supercar beschikt zowaar over diverse retro-details. Die Ducktail achterspoiler werd naderhand toegevoegd voor een ouderwets lekkere RS-look, terwijl de klassieke en immens populaire Fucks velgen speciaal voor deze auto exclusief in Amerika werden gebouwd. Erachter ‘schuilen’ rode remklauwen. Hoe uniek wilt u het hebben? Het wordt nog mooier: de blauwe livery bevat dubbele strepen over het dak en is voor de gelegenheid geplakt op de prachtige Carrara White metallic koets. Ook de striping bovenlangs de dorpels bevat een retro-tintje. Erg fraai! Typisch GT3 4.0 zijn de aangepaste bumpers met afwijkende luchtgeleiders, een enorme diffusor en een dubbele, centraal gepositioneerde sportuitlaat. De bumper aan het front beschikt over PPF-folie voor maximale protectie. Verder is de Touring uitvoering te herkennen aan het ontbreken van een gigantische GT3-vleugel achterop. Wat dat betreft is de Ducktail de perfecte middenweg…
Liever terug naar origineel? De originele spoiler en velgen zijn ook aanwezig.

Interieur
Bij een GT3 Touring horen Touring stoelen. In dit specifieke geval zijn ze tevens elektrisch verstelbaar én adaptief. Het specifieke Thomson binnenwerk bestaat uit Tartan Thomson Blue stoffering op stoelen én portieren. De tint in het iconische ruitmotief komt terug in de vorm van Sharkblue gordels en contraststiksels in het (overwegend) zwart lederen interieur. Maar er is ook veel alcantara in de Porsche cockpit terug te vinden. Waaronder op het stuurwiel (mét carbon inleg en 12 uur markering) inclusief airbagkap, op de stijlen, zonnekleppen en de dakhemel. Dan de Matte Carbon finish op het dashboard en de middenconsole: de lichtgewicht afwerking markeert het ware race-DNA van een échte 911 GT3. Als u hier nog niet op ‘aan’ gaat, dan wel op de pook van de manuele transmissie voorzien van retro-geel opschrift, alsmede de Indisch rode ringen in de toerenteller + het Sport Chrono klokje. Behalve dat het rood symbool staat voor pure opwinding, matcht het volledig met de remklauwen. Aan alles is gedacht!

Opties & extra’s
Naast elektrisch bedienbaar, zijn de adaptieve sportstoelen tevens te verwarmen. De kans dat u deze optie gebruikt is echter net zo groot (of eigenlijk klein) als dat u het Bose Surround Sound audiosysteem volledig openzet. Het Sport Chrono pakket in combinatie met een opzwepend klinkende aandrijflijn vraagt namelijk al uw focus op weg naar een verbetering van de rondetijd, dan wel een verpletterende stoplichtsprint. En reken maar dat dit voor klamme handjeszorgt aan boord van de Porsche 992 GT3 Touring… Porsche Dynamic Light System Plus, een front liftsysteem en achteruitrijcamera komen dan juist wél weer goed van pas. Snel rijden moet immers wel veilig en mooi blijven!

Techniek & performance
Sneller dan een Carrera 4S, extremer dan een GTS, puurder dan een Turbo. De 911 GT3 vult een gat waarvan niemand wist dat hij bestond. Daarvan is de mildere Touring dan weer een afgeleide, die qua performance overigens net zo hardcore is als de ‘standaard’ GT3 4.0. Volgt u ons nog? Waarschijnlijk niet met een 0-100 km/h sprint binnen 3,9 seconden en een topsnelheid van 320 km/h… De handgeschakelde versnellingsbak kent 6 verzetten en staat in directe verbinding met de achterwielen die op hun beurt worden aangedreven door 510 pk aan 4,0 liter 6-cilinder boxerpower. Non-turbo welteverstaan; uniek op een moderne Elfer! De karakteristieke en sensationele boxerroffel is er dan ook helemaal naar… Wie gaat er voor een traditionele Porsche ervaring in hedendaagse supercar-stijl?

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • Alarm system
  • Cruise control
  • Heated seat
  • Anti-lock braking system
  • Driver's airbag
  • Electrically adjustable front seats
  • Electrically operated front windows
  • Front side airbags
  • Immobiliser
  • Passenger airbag
  • Power steering
  • Rear parking sensor
  • Rear parking sensor
  • Rear spoiler
  • Reversing camera
  • Reversing camera
  • Sports seats
  • Sports suspension
Engine
3996cc 6 cilinder
Fuel
Benzine
Power
510 pk
Weight
1393 kg
Top speed
320 km/u
Acceleration 0-100 km/h
3.7 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink