Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Porsche 911

Type
991-2 Carrera T | Schuif-/kanteldak | Camera | Bose | Achteras-sturing | PASM | Alcantara hemel | Sport Chrono
Fabriekskleur
Racing Yellow
Transmissie
Automaat
KM Stand
42496 km
Bouwjaar
2019
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Ja

Porsche 911

Type
991-2 Carrera T | Schuif-/kanteldak | Camera | Bose | Achteras-sturing | PASM | Alcantara hemel | Sport Chrono
Fabriekskleur
Racing Yellow
Transmissie
Automaat
KM Stand
42496 km
Bouwjaar
2019
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Ja
Deel deze auto

Voorwoord

Inmiddels is Porsche uitgegroeid tot een koning in het introduceren van nichemodellen, maar met haar ‘traditionele’ sportauto kan het merk er ook wat van: zie hier de 991.2 Carrera T: een variant op de Porsche 911 waarvan niemand wist dat er vraag naar was. Totdat hij uitkwam. De Carrera T vult een gat dat er nauwelijks was, namelijk tussen de Carrera en Carrera S. Het belangrijkste verschil? In plaats van het motorvermogen een boost te geven, werd het gewicht onder de loep genomen. Zeg maar de GT3 onder de 911 Carrera’s, volgt u ons nog? Hoe dan ook, deze pure machine komt in een hardcore samenstelling: Racing Yellow gecombineerd met een sportuitlaat, adaptieve sportstoelen Plus, Sport Chrono en heel veel andere sportieve accenten. Ook achterasbesturing, een panoramisch schuif-/kanteldak, verlaagd PASM onderstel, PDLS+ en PVTS+ staan op de geweldig lange optielijst. Scroll naar “opties en extra’s” voor het complete uitrustingsniveau. Of blijf hieronder nog even hangen voor de unieke in- en exterieuraankleding.

Lees verder
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Porsche 911 Carrera T

Inmiddels is Porsche uitgegroeid tot een koning in het introduceren van nichemodellen, maar met haar ‘traditionele’ sportauto kan het merk er ook wat van: zie hier de 991.2 Carrera T: een variant op de Porsche 911 waarvan niemand wist dat er vraag naar was. Totdat hij uitkwam. De Carrera T vult een gat dat er nauwelijks was, namelijk tussen de Carrera en Carrera S. Het belangrijkste verschil? In plaats van het motorvermogen een boost te geven, werd het gewicht onder de loep genomen. Zeg maar de GT3 onder de 911 Carrera’s, volgt u ons nog? Hoe dan ook, deze pure machine komt in een hardcore samenstelling: Racing Yellow gecombineerd met een sportuitlaat, adaptieve sportstoelen Plus, Sport Chrono en heel veel andere sportieve accenten. Ook achterasbesturing, een panoramisch schuif-/kanteldak, verlaagd PASM onderstel, PDLS+ en PVTS+ staan op de geweldig lange optielijst. Scroll naar “opties en extra’s” voor het complete uitrustingsniveau. Of blijf hieronder nog even hangen voor de unieke in- en exterieuraankleding.

Exterieur
Het is op z’n zachtst gezegd een bezienswaardigheid: een Porsche 911 in het knalgeel. Of “Racing Yellow” zoals de iconische Duitse sportwagenfabrikant het zelf noemt. Dat “Racing” kunnen we ons ook wel in vinden; deze Elfer ziet er nog sneller uit dan zijn soortgenoten. De schreeuw om meer kleur in de wereld van de tamelijk gedistingeerde Carrera’s werd wel erg letterlijk opgepakt door onze oosterburen. Daarbovenop staat de Porsche 991-2 Carrera T op 20 inch Carrera S wielen voorzien van een donkergrijze laklaag. Ook de SportDesign buitenspiegels en delen rondom het grote glazen schuifdak zijn donker van kleur – respectievelijk antraciet en zwart gelakt. Extra contrast is er in de vorm van zwarte eindstukken van de sportuitlaat, dito typeaanduiding en zelfs een zwarte striping inclusief Carrera T opschrift bovenlangs de dorpels mag niet ontbreken. Wat. Een. Eyecatcher! Uiteraard zitten alle details van de faceliftversie ook op deze 991, waaronder de gemodificeerde bumper(spoiler)s en aangepaste lichtunits voor + achter.

Interieur
Is het allemaal wat te heftig voor u? Instappen heeft dan geen zin, want deze Porsche 911 Carrera T is vanbinnen al net zo uitbundig: de gecombineerd lederen/stoffen stoelen, lederen dashboardafwerking + airbagkapje van het GT Sportstuur zijn volgens Porsche traditie nog ‘keurig’ zwart. Ook de sierlijsten zijn tamelijk behouden qua tint. Maar nu komt ‘ie: de contraststiksels zijn zeker zo geel als de carrosserie. En ze zitten werkelijk overal! De gestikte 911-badge in de hoofdsteunen is van hetzelfde opvallende kaliber. Echter, het meest racy zijn nog de gele gordels en – jawel – de lichtgewicht portiergrepen in het geel. Hiermee verraadt de 991.2 Carrera T zijn ware DNA. Een andere manier waarop Porsche de duisternis in de cockpit doorbreekt is door een elektrisch bedienbaar glazen panoramadak te integreren in de alcantara (!) zwarte hemelbekleding. Voor een ogenschijnlijk hardcore machine is dit exemplaar behoorlijk verfijnd…

Opties & extra’s
Dat gevoel wordt versterkt bij het inschakelen van de stoel- en stuurverwarming. Of tijdens het luisteren naar het Bose Surround audiosysteem. Ook het Licht Design pakket doet niets dan warme gevoelens opborrelen aan boord van de gefacelifte Porsche 991 Carrera T. Een Park Assist met camera’s voor + achter, LED-koplampen voorzien van PDLS+ (Porsche Dynamic Light System Plus) technologie, Cruise Control en PCM (Porsche Communication Management) inclusief navigatie doet ons afvragen: hoe puur is deze sportauto eigenlijk? Heel. Kijk maar naar de 18-voudig elektrisch verstelbare adaptieve sportstoelen met memoryfunctie. Of anders het Sport Chrono klokje op het dashboard. Geen wonder dat PVTS+ (Porsche Vehicle Tracking System Plus) een absolute must is; dit gele pareltje wil niemand kwijtraken!

Techniek & performance
Wie alle luxe en comfort tijdelijk even van zich af wil schudden, laat de originele sportuitlaat maximaal knetteren en het PASM (Porsche Active Suspension Management) onderstel zakken tot 20 mm lager boven de grond. Het geavanceerde sportonderstel kan de demping straffer afstemmen voor een stabielere wegligging en een puurder rijgevoel. Sowieso heeft de sportstand de voorkeur, alleen al vanwege de klepjes in de uitlaat voor een nóg intensere sound. Het gewichtsvoordeel ten opzichte van de reguliere Carrera is indrukwekkend te noemen en komt dan ook vooral het weggedrag en de rijbeleving ten goede. De 911 Carrera T kleeft aan het asfalt! Bovendien gaat deze extra scherp de hoek om dankzij achterasbesturing. Achterin ligt de bekende 3,0 liter 6-cilinder bi-turbo boxermotor, goed voor 370 pk. Accelereren van 0-100 km/h duurt in de automatisch schakelende PDK-versie slechts 4,2 tellen – 2 tienden sneller dan de Carrera, terwijl de topsnelheid op 291 km/h ligt. Beste Porsche, mogen we voortaan van elk model een “T”-uitvoering?

Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo.

  • achterasbesturing
  • Achterspoiler
  • Achteruitrijcamera
  • Achteruitrijcamera
  • Adaptief demping systeem
  • Airbag(s) hoofd voor
  • Airbag(s) side voor
  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Airco (automatisch)
  • Alarm klasse 3
  • Alcantara hemel
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Anti doorSlip Regeling
  • Apple Carplay/Android Auto
  • Audioinstallatie met cd-speler
  • Audio installatie premium
  • Autotelefoonvoorbereiding met bluetooth
  • Bandenspanningscontrolesysteem
  • bi-xenon koplampen
  • Boordcomputer
  • Bose audio
  • Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
  • Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
  • Cruise control
  • DAB ontvanger
  • Dimlichten automatisch
  • Elektrische ramen voor
  • Elektrisch glazen schuif-/kanteldak
  • Elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen
  • Elektrisch verstelbare voorstoel(en)
  • Elektronisch Sper Differentieel
  • Elektronisch Stabiliteits Programma
  • koplampreiniging
  • LED achterlichten
  • LED dagrijverlichting
  • Lederen interieurdelen
  • Lederen stuurwiel
  • Lederen versnellingspook
  • LED koplampen adaptief
  • Lichtmetalen velgen 20"
  • Multimedia-voorbereiding
  • Navigatiesysteem full map + hard disk
  • Parkeer pakket
  • Parkeersensor voor en achter
  • Parkeersensor voor en achter
  • Schakelmogelijkheid aan stuurwiel
  • Sportonderstel
  • Sportstoelen
  • Sportstuur
  • Spraakbediening
  • Stuur verstelbaar
  • Variabele stuuroverbrenging
  • Voorspoiler
  • Voorstoelen verwarmd
  • Warmtewerend glas
  • WiFi voorbereiding
Motor
2981cc 6 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
370 pk
Gewicht
1420 kg
Topsnelheid
291 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
4.2 s
Boek een proefrit

Ervaar de Porsche 911

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Aston Martin Dbx

550 4.0 V8 1913 Specification 1/500 | 360 cam | Panoramadak | Premium audio | Stoelkoeling v+a

Prijs op aanvraag

Ferrari 488

Spider | Veel carbon! | Cuoio Daytona Racing Seats | Lift | Camera's

€ 279.500

Maserati Levante

3.0 V6 AWD GranSport | Pano-dak | 360 camera | Adapt. cruise | Harman/Kardon

€ 79.500

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink