In het kader van unieke auto’s: van deze fraaie MG B in zeldzame Sebring GT Series II Hardtop configuratie vindt u geen tweede! Laat staan een exemplaar dat slechts 2 eigenaren heeft gehad. Logisch dat uw voorgangers geen afstand konden doen van de klassieker: de MGB is immers een heerlijke, toegankelijke rijdersauto pur sang voorzien van een flinke dosis Britse flair. Ook de hoeveelheid patina zet aan tot hebberig gedrag van de liefhebber. Toch bleef een grondige restauratie niet uit, met als gevolg dat de MG B Sebring GT Series II Hardtop technisch minstens zo briljant is als 60 jaar geleden – zo niet beter. The American Dream kenden we al. Maar heeft u ook ooit gehoord van The English Dream? Nu te verwezenlijken bij Prins.
Lees verderIn het kader van unieke auto’s: van deze fraaie MG B in zeldzame Sebring GT Series II Hardtop configuratie vindt u geen tweede! Laat staan een exemplaar dat slechts 2 eigenaren heeft gehad. Logisch dat uw voorgangers geen afstand konden doen van de klassieker: de MGB is immers een heerlijke, toegankelijke rijdersauto pur sang voorzien van een flinke dosis Britse flair. Ook de hoeveelheid patina zet aan tot hebberig gedrag van de liefhebber. Toch bleef een grondige restauratie niet uit, met als gevolg dat de MG B Sebring GT Series II Hardtop technisch minstens zo briljant is als 60 jaar geleden – zo niet beter. The American Dream kenden we al. Maar heeft u ook ooit gehoord van The English Dream? Nu te verwezenlijken bij Prins.
Historie
Het stuur aan de rechterkant verraadt de afkomst van de oorspronkelijke eigenaar. Toch zag de origineel in de UK geleverde MGB Sebring GT weinig tot niets van het Engelse klimaat. De reden: de auto was exclusief bedoeld om de zomerse vakantiemaanden in Zuid-Frankrijk mee door te brengen. Precies daar stond de klassieke roadster dus ook al die tijd gestald. Totdat zo’n 25 jaar later de 2e en – tot nu toe – laatste eigenaar vat kreeg op de iconische MG. Van de ruim 35 jaar (!) dat hij de “B” in zijn bezit had, heeft hij de laatste 10 gereden in een “2.0” versie van zijn auto. De volledige “nuts to bolts” restauratie motiveerde zowaar nog meer om erop uit te gaan: er werd volop van genoten op de mooiste wegen in de Haspengouwse regio en ook verschillende buitenlandse tour rally’s werden aangedaan. Dankzij diverse technische upgrades gedurende de jaren is dit met gemak één van de fijnst rijdende MG B’s, dus wij begrijpen ‘m wel!
Exterieur
Over upgrades gesproken: enkele jaren geleden lukte het uw voorganger na lang zoeken eindelijk om de hoogst begeerlijke en zeer zeldzame Sebring GT Series II Hardtop van Williams en Pritchard op de kop te tikken. Niet alleen zijn er weinig van gemaakt, velen hebben “the endurance of time” helaas niet overleefd, zoals de Engelsen dat zo mooi kunnen omschrijven. Behalve dat de hardtop zorgt voor een unieke, fastback-achtige look, neemt de ruimte voor bagage toe, wat hem extra handig maakt voor langere trips. Voor de volledigheid bleef de originele hardtop van deze MGB ook bewaard. Net als de soft-top en tonneau cover. Immers, dak erop of dak eraf, dit is en blijft een échte roadster. Het donkergroene lakwerk accentueert ondertussen de Britse stijl en klasse van de rijdende legende, terwijl de zwart gespoten hardtop voor een heuse two-tone carrosserie zorgt. De bumpers zijn verchroomd, want zo is het oer-model ooit bedoeld. Verder is er voldoende patina aanwezig om het niet in uw hoofd te halen om de MG B Sebring GT enkel binnen naast de verwarming neer te zetten. Rijden zult u!
Interieur
Ook het binnenwerk is heerlijk karakteristiek en nodigt uit tot een stevig potje sturen. Een compact instrumentenpaneel, afzonderlijke tellers + meters en vintage tuimelschakelaars op het dashboard bepalen de sfeer aan boord en maken de MGB de klassieker zoals hij hoort te zijn. Het houten stuurwiel bevat 3 aluminium spaken met in het hart het MG-logo zo rood als de vloer, deurpanelen en biesjes in de zwart lederen stoelen. Hoezo, oog voor detail? Vanwege de styling van de Sebring GT Series II Hardtop ontstaat er veel ruimte achter de zetels, al zit de echte winst ‘m onder de kofferklep, welke een stuk hoger ligt. Zó praktisch kan een optische modificatie zijn! Het is er overigens niet minder knus om binnenin de MG B. Gelukkig maar, want dat is één van de vele charmes van onze Brit.
Techniek
Weinig tot geen reden om te willen sleutelen aan de 1,8 liter 4-cilinder lijnmotor van de MGB roadster. Tenzij er maximaal onbezorgd en in alle comfort moet worden genoten van de open 2-zitter, zo had uw voorganger bedacht. Daarom voorzag hij de klassieker onder andere van een grotere oliekoeler en liet hij ‘m ombouwen naar een elektronische ontsteking + alternator “negative earth” voor extra betrouwbaarheid. Twee jaar geleden zijn hier een koelingsradiator en nieuwe banden aan toegevoegd. Vorig jaar nog kreeg de MGB Sebring GT een grote onderhoudsbeurt inclusief remvloeistof, zijn de rubbers van de ophanging omgezet naar polyrubbers én werden er nieuwe coil veren gemonteerd. Wie droomt er al over om de 35+ jaren van eigendom te gaan overtreffen?
Met vriendelijke groet,
team Prins.
350 SL roadster | Full history | German car | Hardtop
€ 49.500
2.0-16V HF Integrale EVO II | SS Blue Lagos 1/218 | Edizione Finale
€ 149.500
Maranello
€ 139.500