Modelnaam “Quattroporte” zegt precies wat voor Maserati dit is. Maar daarmee is nog niet het hele verhaal verteld. Meer dan elk ander merk weet Maserati namelijk de ziel van een sportwagen in een 4-deurs Berlina te integreren. Echter, bescheiden als de knappe koppen achter deze stijlvolle drietand waren, noemden ze hem niet meteen Superquattroporte. Al doen ze bij dit prachtexemplaar wel een subtiel voorzetje met de toevoeging “S”. De Maserati Quattroporte 4.7 S Excecutive op uw scherm levert 430 pk en oneindig veel rijbeleving. De emotie die de opzwepende V8 oproept is uniek in zijn soort. Het elektrische schuif-/kanteldak heeft dus meer dan alleen een verkoelende werking… Bose, HomeLink, een TV, Clima- en Comfort Pack behoren tevens tot de luxe uitrusting van deze speciale Executive uitvoering.
Lees verderMaserati Quattroporte 4.7 S Executive Automaat Grigio Alfieri
Modelnaam “Quattroporte” zegt precies wat voor Maserati dit is. Maar daarmee is nog niet het hele verhaal verteld. Meer dan elk ander merk weet Maserati namelijk de ziel van een sportwagen in een 4-deurs Berlina te integreren. Echter, bescheiden als de knappe koppen achter deze stijlvolle drietand waren, noemden ze hem niet meteen Superquattroporte. Al doen ze bij dit prachtexemplaar wel een subtiel voorzetje met de toevoeging “S”. De Maserati Quattroporte 4.7 S Excecutive op uw scherm levert 430 pk en oneindig veel rijbeleving. De emotie die de opzwepende V8 oproept is uniek in zijn soort. Het elektrische schuif-/kanteldak heeft dus meer dan alleen een verkoelende werking… Bose, HomeLink, een TV, Clima- en Comfort Pack behoren tevens tot de luxe uitrusting van deze speciale Executive uitvoering.
Exterieur
Als iemand een sportauto als limousine kan verpakken, dan is Maserati het wel. Onze Quattroporte S heeft een extra chic tintje in de vorm van een Grigio Alfieri carrosserielak. De kleur valt op door zijn ingetogenheid. Kortom, precies zoals het model oorspronkelijk bedoeld is. Het koetswerk zelf is “grande” en uitgebalanceerd. Een coupé-daklijn heeft Maserati nog nooit nodig gehad om haar traditionele 4-deurs een verpletterende uitstraling te geven. Wél beschikt de QP sinds de facelift optisch over meer sportief DNA, refererend aan het scherpere front, de strakkere bumpers en dito lichtunits. Waar onze drietand zeker ook van opknapt zijn de stoere aluminium wielen inclusief 7 ‘gespleten’ spaken en erachter zilverkleurige remklauwen. Een exclusieve sportsedan voor de fijnproevers dus, deze Quattroporte S.
Interieur
Dit feit wordt nog eens extra onderstreept door de briljant aangeklede cockpit. Het Maserati binnenste is een lust voor het oog met zijn super smaakvolle Marrone Corniola lederen bekleding. Gecombineerd met de Wenge houtafwerking op stuurwiel, dashboard en opklapbare tafels, de bruine gordels en beige hemelbekleding, maakt de Quattroporte werkplek een even gewaagde als gedistingeerde indruk. Verpletterende esthetica en puur onderscheid hoeft niet van de daken te worden geschreeuwd; deze Maserati is het rijdende bewijs.
Opties & extra’s
Er zijn echter meerdere redenen waarom het aangenaam vertoeven is aan boord van de Quattroporte S – met name voorin, en dat is opvallend te noemen voor een topklasse limo. Rechts achterin zitten kan altijd natuurlijk, maar het is de chauffeur die optimaal profiteert van de aanwezigheid van een Comfort Pack, inclusief elektrisch verstelbare én verwarmbare voorstoelen. Het Bose Multimediasysteem maakt TV-kijken met uitstekend geluid vanaf de eerste rij heel goed mogelijk. Een iPod-connectie, HomeLink garagedeuropener, Pack Clima en Shift Paddles voor een sportieve bediening van de automatische transmissie maken het uitrustingsniveau hoogwaardiger dan hoogwaardig.
Techniek & performance
De belangrijkste reden om zelf achter het stuur te kruipen is en blijft echter de superieure aandrijflijn van deze grootheid onder de sportwagens. In S-uitmonstering produceert de 4,7 liter Maserati V8 een indrukwekkende 430 paarden. Elke pk vindt zijn weg naar de achteras voor een rijbeleving die we uitsluitend uit andere segmenten kennen. Hetzelfde geldt voor de beleving van het geluid: de 8-cilinder levert een sound die door merg en been gaat. Ongekend, zeker voor een ‘traditioneel’ 4-deurs model. Aan de andere kant: het past ook wel weer bij de prestaties; accelereren van 0 naar 100 km/h neemt slechts 5,4 seconden in beslag en de topsnelheid schurkt met 280 km/h tegen de magische 300 aan. De atmosferische V8 is dus niet alleen ongedempt, maar ook onbegrensd. Wanneer komt u hier onbeperkt van genieten?
Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.
5.0 V8 SC Autobiography | Panoramadak | 360 cam | Meridian audio | Standkachel | Elektr. trekhaak | Head-up
€ 129.500
4.0 V8 | Premium audio | 360 cam | Q-color
€ 229.500
Superfast | Carbon seats | JBL | Carbon ext. + int. | Pass. Display | Lift | Camera
Prijs op aanvraag