No-nonsense. Non-turbo. Deze heerlijke pre-facelift Porsche 991 Carrera 3.4 Cabriolet perst zijn paarden nog geheel op eigen kracht uit de 6-cilinder boxer. Precies dat is ook wat de liefhebber extra zal waarderen aan onze classy uitgevoerde 911 Cabrio. Maar vergis u niet: achter het ingetogen zwarte jasje schuilt schaamteloos veel luxe. Inbegrepen zijn bijvoorbeeld Sport Chrono, PDLS, PCM, Bose Surround Sound en Adaptive Cruise Control. Hoe goed dit alles letterlijk en figuurlijk ook klinkt, wat ons betreft is het niet opgewassen tegen de kwaliteiten van de sportuitlaat. Dít is hoe een échte Elfer hoort te klinken!
Lees verderPorsche 911 Carrera Cabriolet PDK 991 Basalt Black
No-nonsense. Non-turbo. Deze heerlijke pre-facelift Porsche 991 Carrera 3.4 Cabriolet perst zijn paarden nog geheel op eigen kracht uit de 6-cilinder boxer. Precies dat is ook wat de liefhebber extra zal waarderen aan onze classy uitgevoerde 911 Cabrio. Maar vergis u niet: achter het ingetogen zwarte jasje schuilt schaamteloos veel luxe. Inbegrepen zijn bijvoorbeeld Sport Chrono, PDLS, PCM, Bose Surround Sound en Adaptive Cruise Control. Hoe goed dit alles letterlijk en figuurlijk ook klinkt, wat ons betreft is het niet opgewassen tegen de kwaliteiten van de sportuitlaat. Dít is hoe een échte Elfer hoort te klinken!
Exterieur
De Porsche 991 borduurt voort op het succes van zijn illustere voorgangers, met als voornaamste verschil dat het model dichterbij het origineel staat dan de types die hij aflost. Dit klinkt misschien tegenstrijdig, maar de gelijkenissen met de 911 Classic zijn toch écht groter dan bijvoorbeeld in geval van de 996 en 997. Een geboren icoon dus, deze 991. En dan in het bijzonder de pre-faceliftversie, te herkennen aan zijn rondere bumpers en grotere knipperlichtunits aan het front. Het Basalt Black metallic lakwerk dat ons exemplaar opsiert maakt ‘m extra tijdloos en elegant. De Cabriolet kap en inlay van de karakteristiek ronde koplampen zijn al net zo zwart. Kortom, geen fratsen. Totdat uw ogen zich op de gepolijste 20 inch 911 Turbo Design velgen richten; stiekem een zeer welkome toevoeging aan het extreem cleane exterieur. Let ook op smaakvolle details zoals het klassieke 911 opschrift op de motorkap achter. Aan alles is gedacht!
Interieur
Aan de binnenkant zet de doordachte, zwarte lijn zich in stijl voort. Verwacht qua aankleding dus geen verrassingen; stoelen, stuur, portieren en bovenzijde dashboard zijn ‘gewoon’ afgewerkt met leder in de gebruikelijke kleur. Maar let op: geen poespas betekent niet dat onze Porsche 911 Carrera Cabriolet geen flair heeft. Sterker nog, het kwaliteitsniveau is dermate hoog dat de open Elfer nul-komma-nul franjes nodig heeft om indruk te maken op de inzittenden. Bovendien zorgen andere kleuren er niet voor dat de Porsche logo’s in de hoofdsteunen harder of zachter met de inzittenden in aanraking komen. Daarnaast doet de aluminium finish lekker hightech aan en wordt zelfs de beroemde Sport Chrono klok ermee omrand. En wat zien we daar? Maar liefst 4 van de 5 ronde tellers in het instrumentarium zijn vrijwel geheel analoog. Anno 2024 is dat old school. Daar houden we van bij Prins!
Opties & extra’s
Old school is tevens de vorm van de koplampen. De techniek erachter is echter hartstikke modern: naast bi-xenonverlichting zijn ze uitgerust met Porsche Dynamic Light System (PDLS) welke automatisch onder alle omstandigheden voor de ideale lichtbundel zorgt. Minstens zo comfortabel zijn de Adaptive Cruise Control, stuur- en stoelverwarming. Het uitgebreide Porsche Communication Management (PCM) systeem bevat onder andere een full map navigatie en dankzij Bose Surround Sound klinkt de stem van de routebegeleiding net even wat voller. Plus daarmee de door u gekozen muziek natuurlijk ook. De mooiste tune komt echter niet uit de luidsprekers, maar dan zeggen we niets nieuws…
Techniek & performance
Een 6-cilinder boxermotor zonder turbodemping is al één en al feest qua geluid en beleving, laat staan wanneer de typische roffel extra aanzwelt door de toevoeging van een sportuitlaat. Kippenvel, zeker zodra de 991 Carrera Cabriolet via een bloedsnelle 7-traps PDK-automaat binnen 4,8 seconden van 0 naar 100 km/h dendert. Is hij daarmee de geblazen krachtbronnen te snel af? Nee, maar het rijdt wél veel leuker. Om het maximum vermogen van 350 pk en 390 Nm koppel te genereren moet deze Porsche meer toeren draaien. En dat is precies wat de liefhebber wil. Met een inhoud van 3,4 liter sneert onze Elfer bovendien naar de huidige downgrading-hype. Statement gemaakt. Nu u nog.
Met vriendelijke groet,
team Prins.
110 P400e 110 HSE | 360 cam | Stoelventilatie
€ 82.500
3.9 V8 HELE | Subliem! | Atelier Car | Carbon interieur | JBL
€ 249.500
3.8 V8 GTS | 20 inch | Camera
€ 64.900