Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
prins.nl / Aanbod / Ferrari F8 Tributo terug naar overzicht
Deel deze auto

Ferrari F8 Tributo

Type
3.9 V8 HELE | Veel carbon! | Racing Seats | Lift | Pass. display | JBL | Camera
Fabriekskleur
Rosso Scuderia
Transmissie
Automaat
KM Stand
7641 km
Bouwjaar
2021
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee

Ferrari F8 Tributo

Type
3.9 V8 HELE | Veel carbon! | Racing Seats | Lift | Pass. display | JBL | Camera
Fabriekskleur
Rosso Scuderia
Transmissie
Automaat
KM Stand
7641 km
Bouwjaar
2021
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee
Deel deze auto

Voorwoord

Gangbaar is een Ferrari nooit. Maar sommigen zijn net even zeldzamer dan anderen. Neem nu deze bloedmooie F8 Tributo: een Italiaans raspaard dat relatief kort in productie is geweest en zodoende zeer gelimiteerd is in aantallen. Met zijn 720 pk en opwindende design doet hij niet onder voor de extremere 488 Pista. Maar de Ferrari F8 Tributo is vergevingsgezinder en daarom geschikter voor dagelijks gebruik. Mocht uw Pista op het circuit worden geprepareerd, dan is dit toch wel het ultieme vervoer ernaartoe. En u hoeft niet eens van wagen te wisselen om een bizar snelle rondetijd te noteren! Wat dat betreft heeft dit exemplaar zijn kleuren en opties zeker mee. Naast een hele vracht carbon exterieur- (spoilers, skirts, diffusor) en interieurdelen (Racing Seats, Driver Zone + LED’s, Central Bridge), monteerden ze in Maranello een Passenger Display, camera en liftsysteem. Het JBL audiosysteem met Apple CarPlay klinkt indrukwekkend, maar zingt een paar toontjes lager zodra de dubbel geblazen Ferrari V8 erin komt…

Lees verder
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Ferrari F8 Tributo

Gangbaar is een Ferrari nooit. Maar sommigen zijn net even zeldzamer dan anderen. Neem nu deze bloedmooie F8 Tributo: een Italiaans raspaard dat relatief kort in productie is geweest en zodoende zeer gelimiteerd is in aantallen. Met zijn 720 pk en opwindende design doet hij niet onder voor de extremere 488 Pista. Maar de Ferrari F8 Tributo is vergevingsgezinder en daarom geschikter voor dagelijks gebruik. Mocht uw Pista op het circuit worden geprepareerd, dan is dit toch wel het ultieme vervoer ernaartoe. En u hoeft niet eens van wagen te wisselen om een bizar snelle rondetijd te noteren! Wat dat betreft heeft dit exemplaar zijn kleuren en opties zeker mee. Naast een hele vracht carbon exterieur- (spoilers, skirts, diffusor) en interieurdelen (Racing Seats, Driver Zone + LED’s, Central Bridge), monteerden ze in Maranello een Passenger Display, camera en liftsysteem. Het JBL audiosysteem met Apple CarPlay klinkt indrukwekkend, maar zingt een paar toontjes lager zodra de dubbel geblazen Ferrari V8 erin komt…

Exterieur
Een Ferrari met een racehart hoort natuurlijk een Rosso Scuderia lak te dragen. Zo ook deze F8 Tributo. Zie het als een krachtig eerbetoon aan de waanzinnige prestaties die de Scuderia historisch gezien op de baan hebben neergezet. Hetzelfde kan worden gezegd over de manier waarop de Ferrari F8 is vormgegeven: de luchtgeleiding is geoptimaliseerd en dat is deze sensationele supercar aan te zien. Het aerodynamische wonder barst van de grote luchtsleuven, heeft heuse “cooling slots” onderaan de voorbumper, extra brede sideskirts en een enorme diffusor aan de achterzijde. ‘Toevallig’ is het overgrote deel hiervan nog gemaakt van ultra lichtgewicht koolstofvezel ook. Zowel de frontlip als de front mouth, sideskirts én diffusor zijn “carbon made”. De dubbele ronde achterlichtunits betekenden de herintroductie van een nieuwe, oude Ferrari gewoonte. Verder gaan achter de zilverkleurige wielen Nero remklauwen schuil, om het contrast mooi in balans te houden. En wat is een Rosso Scuderia Ferrari zonder Scuderia Ferrari Shields? Een racemonster voor alle dagen; die Italianen weten wat wij liefhebbers nodig hebben…!

Interieur
De Ferrari F8 Tributo cockpit heeft de nodige trekjes van de 488 Pista, maar is verder geëvolueerd en bovendien luxer (lees: minder spartaans) dan de hardcore versie van voorganger 488 GTB. Het beste van 2 werelden? Maak er maar 4 van, want het Nero leder wordt afgewisseld door chic Alcantara, bevat Rosso details én talloze carbon componenten. Naast heel veel stiksels, zijn de lederen middenbanen over de Matte Carbon Racing Seats (!) Rosso uitgevoerd. De Driver Zone (inclusief LED Shift Indicator), Central Bridge, portiergrepen, luchtroosters en panelen in het Nero lederen dashboard hebben een Matte Carbon afwerking. In één woord: wauw. Eén blik op de Matte Carbon omringde Giallo rev-counter en ferme tik tegen de Matte Carbon Shift Paddle is voldoende om te begrijpen dat het de F8 Tributo niet om uiterlijk vertoon te doen is. Klaar om gelanceerd te worden?

Opties & extra’s
Opties als JBL audio en Apple CarPlay verdwijnen letterlijk naar de achtergrond zodra dit Italiaanse meesterwerk in beweging komt. Een Passenger Display en Front Liftsysteem komen dan juist wel van pas; enerzijds om de bijrijder legaal mee te laten gluren, anderzijds om de carbon onderlip te sparen bij het overmeesteren van supercar dwarsliggers als verkeersdrempels. Dan gaan wij toch liever op een andere manier dwars… Het camerasysteem kan juist weer handig zijn als u de schoonheid graag tot en met het inparkeren intact wilt houden. We herhalen: de F8 is een zeldzaamheid. Ook qua schoonheid.

Techniek & performance
De twin-turbo V8 aan boord van de Ferrari F8 perst maar liefst 720 pk uit het magische blok. Daarmee gaat hij de 488 Pista op papier bijna voorbij. Hij nadert het circuitmonster dan ook op 0,05 seconden tijdens de 0-100 km/h sprint; de Tributo heeft er niet meer dan 2,9 tellen voor nodig. De topsnelheid van 340 km/h is exact gelijk en verpulvert die van de minder extreme 488 GTB. Qua grip evenaart de F8 Tributo menig V12-icoon. Daarover gesproken: wist u dat deze auto qua performance veel gelijkenissen vertoont met de 812 Superfast? Echter, de geïntegreerde S-Duct komt rechtstreeks bij de Pista vandaan, die zich op zijn beurt door de Formule 1 liet inspireren, en genereert 15% meer downforce. We noemen het niet voor niets de koningsklasse van de autosport…

Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo.

  • 1e eigenaar
  • Achteruitrijcamera
  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Alcantara bekleding
  • Alcantara deurpanelen
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Apple Carplay/Android Auto
  • Audio installatie premium
  • Carbonafwerking interieur
  • Carbon central bridge
  • Carbon dashboard
  • Carbon deurgrepen
  • Carbon Driver Zone
  • Carbon frontspoiler
  • Carbon inleg in stuurwiel
  • Carbon instaplijsten
  • Carbon interieur-afwerking
  • Carbon luchtroosters
  • Carbon middenconsole
  • Carbon schakelflippers
  • Carbon sideskirts
  • Carbon sportstoelen
  • Carbon stuurwiel
  • Carbon underdoor cover
  • Elektronisch Stabiliteits Programma
  • JBL audio
  • Suspension Lifter
Motor
3902cc 8 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
721 pk
Gewicht
1330 kg
Topsnelheid
340 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
2.9 s
Boek een proefrit

Ervaar de Ferrari F8 Tributo

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Ferrari 360

3.6 V8 Spider F1 | Low mileage | Collectors-item | Grigio Alloy

€ 144.900

Maserati GranTurismo

4.7 MC Stradale | Schitterende staat

€ 109.500

Porsche 911

4.0 GT3 Touring | Handbak! | Fuchs | Front-lift | Ducktail | Thompson interior! | 1e eigenaar

€ 278.900

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink