Menu
Menu
Favorites My Account
My Account
prins.nl / Aanbod / Ferrari F8 Tributo terug naar overzicht

Ferrari F8 Tributo

Type
3.9 V8 HELE | Veel carbon! | Racing Seats | Lift | Pass. display | JBL | Camera
Factory color
Rosso Scuderia
Transmission
Automaat
Mileage
7641 km
First registration
2021
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Ferrari F8 Tributo

Type
3.9 V8 HELE | Veel carbon! | Racing Seats | Lift | Pass. display | JBL | Camera
Factory color
Rosso Scuderia
Transmission
Automaat
Mileage
7641 km
First registration
2021
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Prologue

Gangbaar is een Ferrari nooit. Maar sommigen zijn net even zeldzamer dan anderen. Neem nu deze bloedmooie F8 Tributo: een Italiaans raspaard dat relatief kort in productie is geweest en zodoende zeer gelimiteerd is in aantallen. Met zijn 720 pk en opwindende design doet hij niet onder voor de extremere 488 Pista. Maar de Ferrari F8 Tributo is vergevingsgezinder en daarom geschikter voor dagelijks gebruik. Mocht uw Pista op het circuit worden geprepareerd, dan is dit toch wel het ultieme vervoer ernaartoe. En u hoeft niet eens van wagen te wisselen om een bizar snelle rondetijd te noteren! Wat dat betreft heeft dit exemplaar zijn kleuren en opties zeker mee. Naast een hele vracht carbon exterieur- (spoilers, skirts, diffusor) en interieurdelen (Racing Seats, Driver Zone + LED’s, Central Bridge), monteerden ze in Maranello een Passenger Display, camera en liftsysteem. Het JBL audiosysteem met Apple CarPlay klinkt indrukwekkend, maar zingt een paar toontjes lager zodra de dubbel geblazen Ferrari V8 erin komt…

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Ferrari F8 Tributo

Gangbaar is een Ferrari nooit. Maar sommigen zijn net even zeldzamer dan anderen. Neem nu deze bloedmooie F8 Tributo: een Italiaans raspaard dat relatief kort in productie is geweest en zodoende zeer gelimiteerd is in aantallen. Met zijn 720 pk en opwindende design doet hij niet onder voor de extremere 488 Pista. Maar de Ferrari F8 Tributo is vergevingsgezinder en daarom geschikter voor dagelijks gebruik. Mocht uw Pista op het circuit worden geprepareerd, dan is dit toch wel het ultieme vervoer ernaartoe. En u hoeft niet eens van wagen te wisselen om een bizar snelle rondetijd te noteren! Wat dat betreft heeft dit exemplaar zijn kleuren en opties zeker mee. Naast een hele vracht carbon exterieur- (spoilers, skirts, diffusor) en interieurdelen (Racing Seats, Driver Zone + LED’s, Central Bridge), monteerden ze in Maranello een Passenger Display, camera en liftsysteem. Het JBL audiosysteem met Apple CarPlay klinkt indrukwekkend, maar zingt een paar toontjes lager zodra de dubbel geblazen Ferrari V8 erin komt…

Exterieur
Een Ferrari met een racehart hoort natuurlijk een Rosso Scuderia lak te dragen. Zo ook deze F8 Tributo. Zie het als een krachtig eerbetoon aan de waanzinnige prestaties die de Scuderia historisch gezien op de baan hebben neergezet. Hetzelfde kan worden gezegd over de manier waarop de Ferrari F8 is vormgegeven: de luchtgeleiding is geoptimaliseerd en dat is deze sensationele supercar aan te zien. Het aerodynamische wonder barst van de grote luchtsleuven, heeft heuse “cooling slots” onderaan de voorbumper, extra brede sideskirts en een enorme diffusor aan de achterzijde. ‘Toevallig’ is het overgrote deel hiervan nog gemaakt van ultra lichtgewicht koolstofvezel ook. Zowel de frontlip als de front mouth, sideskirts én diffusor zijn “carbon made”. De dubbele ronde achterlichtunits betekenden de herintroductie van een nieuwe, oude Ferrari gewoonte. Verder gaan achter de zilverkleurige wielen Nero remklauwen schuil, om het contrast mooi in balans te houden. En wat is een Rosso Scuderia Ferrari zonder Scuderia Ferrari Shields? Een racemonster voor alle dagen; die Italianen weten wat wij liefhebbers nodig hebben…!

Interieur
De Ferrari F8 Tributo cockpit heeft de nodige trekjes van de 488 Pista, maar is verder geëvolueerd en bovendien luxer (lees: minder spartaans) dan de hardcore versie van voorganger 488 GTB. Het beste van 2 werelden? Maak er maar 4 van, want het Nero leder wordt afgewisseld door chic Alcantara, bevat Rosso details én talloze carbon componenten. Naast heel veel stiksels, zijn de lederen middenbanen over de Matte Carbon Racing Seats (!) Rosso uitgevoerd. De Driver Zone (inclusief LED Shift Indicator), Central Bridge, portiergrepen, luchtroosters en panelen in het Nero lederen dashboard hebben een Matte Carbon afwerking. In één woord: wauw. Eén blik op de Matte Carbon omringde Giallo rev-counter en ferme tik tegen de Matte Carbon Shift Paddle is voldoende om te begrijpen dat het de F8 Tributo niet om uiterlijk vertoon te doen is. Klaar om gelanceerd te worden?

Opties & extra’s
Opties als JBL audio en Apple CarPlay verdwijnen letterlijk naar de achtergrond zodra dit Italiaanse meesterwerk in beweging komt. Een Passenger Display en Front Liftsysteem komen dan juist wel van pas; enerzijds om de bijrijder legaal mee te laten gluren, anderzijds om de carbon onderlip te sparen bij het overmeesteren van supercar dwarsliggers als verkeersdrempels. Dan gaan wij toch liever op een andere manier dwars… Het camerasysteem kan juist weer handig zijn als u de schoonheid graag tot en met het inparkeren intact wilt houden. We herhalen: de F8 is een zeldzaamheid. Ook qua schoonheid.

Techniek & performance
De twin-turbo V8 aan boord van de Ferrari F8 perst maar liefst 720 pk uit het magische blok. Daarmee gaat hij de 488 Pista op papier bijna voorbij. Hij nadert het circuitmonster dan ook op 0,05 seconden tijdens de 0-100 km/h sprint; de Tributo heeft er niet meer dan 2,9 tellen voor nodig. De topsnelheid van 340 km/h is exact gelijk en verpulvert die van de minder extreme 488 GTB. Qua grip evenaart de F8 Tributo menig V12-icoon. Daarover gesproken: wist u dat deze auto qua performance veel gelijkenissen vertoont met de 812 Superfast? Echter, de geïntegreerde S-Duct komt rechtstreeks bij de Pista vandaan, die zich op zijn beurt door de Formule 1 liet inspireren, en genereert 15% meer downforce. We noemen het niet voor niets de koningsklasse van de autosport…

Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo.

  • Anti-lock braking system
  • Immobiliser
  • Reversing camera
Engine
3902cc 8 cilinder
Fuel
Benzine
Power
721 pk
Weight
1330 kg
Top speed
340 km/u
Acceleration 0-100 km/h
2.9 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink