Een HELE lekkere 8-cilinder, geweldige lading carbon details, een indrukwekkende lijst met opties, talloze fraaie (gele!) designfeatures en slechts twee eigenaren. Met zijn uniek lage kilometerstand lijkt het alsof de 720 enthousiaste paarden achterin deze Ferrari F8 Spider amper zijn warmgelopen. Iets dat u overigens wél met gemak gaat doen. Is het niet vanwege de opwindende kleurstelling, dan wel vanwege het lichtgewicht in- en exterieurpakket – inclusief Carbon Daytona Racing Seats + Driver Zone mét LED’s. En wat te denken van de titanium uitlaateindstukken, Alcantara bekleding, adaptieve koplampen, camera, Passenger Display en het liftsysteem? Ja, er is (nog veel) meer. Dus lees maar gauw verder, voordat een ander u voor is en meteen een testrit aanvraagt. Dat gaat u toch zeker niet accepteren?
Let op: tegen meerprijs van €25.000,- zijn de unieke carbon wielen beschikbaar.
Lees verderFerrari F8 Spider Rosso Corsa
Een HELE lekkere 8-cilinder, geweldige lading carbon details, een indrukwekkende lijst met opties, talloze fraaie (gele!) designfeatures en slechts twee eigenaren. Met zijn uniek lage kilometerstand lijkt het alsof de 720 enthousiaste paarden achterin deze Ferrari F8 Spider amper zijn warmgelopen. Iets dat u overigens wél met gemak gaat doen. Is het niet vanwege de opwindende kleurstelling, dan wel vanwege het lichtgewicht in- en exterieurpakket – inclusief Carbon Daytona Racing Seats + Driver Zone mét LED’s. En wat te denken van de titanium uitlaateindstukken, Alcantara bekleding, adaptieve koplampen, camera, Passenger Display en het liftsysteem? Ja, er is (nog veel) meer. Dus lees maar gauw verder, voordat een ander u voor is en meteen een testrit aanvraagt. Dat gaat u toch zeker niet accepteren?
Let op: tegen meerprijs van €25.000,- zijn de unieke carbon wielen beschikbaar.
Exterieur
Niemand mag nog naar deze bella macchina wijzen zodra u heeft besloten dat de Ferrari F8 Spider de uwe kan zijn. Lees: moet worden. De dakloze supercar is er namelijk simpelweg té mooi voor. Onwetenden die roepen dat een vuurrode Ferrari te schreeuwerig is laten u koud. Want dit is hoe de F8 Spider hoort te zijn! Gespoten in Rosso Corsa. En daarmee basta. Hoe zit het dan met de originele merkkleur van Ferrari? Ook daar is aan gedacht! Achter de schitterende 20 inch Forged Diamond Wheels schuilen Giallo remklauwen. Bovendien komt het geel terug in de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen; nóg zo’n must-have voor diehard fans! Absoluut uniek is de hoeveelheid aan carbon opties: de frontlip, front mouth, luchtgeleider in de neus, splitter op de heupen, enorme diffusor achter en zelfs de naafkapjes van de wielen zijn stuk voor stuk vervaardigd uit peperduur koolstofvezel. Rechtstreeks uit de racerij komen tevens de Titanium Exhaust Pipes. En de open Ferrari F8 is van zichzelf al zo’n aerodynamische bezienswaardigheid! Ga voor de overtreffende trap en dit is wat u krijgt. Bellissima!
Let op: tegen meerprijs kunnen we een unieke set Carbon velgen monteren!
Interieur
Ook de Spider cockpit mag dan gestroomlijnder zijn dan ooit, de gelijkenissen met voorganger Ferrari 488 zijn hier zeker voelbaar. Of moeten we zeggen Pista? Qua performance kan de F8 beter levelen met laatstgenoemde. Qua uitstraling ligt onze uitvoering eveneens opvallend dichtbij de spartaanse zijtak van de 488. U zit bijvoorbeeld op (of beter gezegd: in) heuse Carbon Daytona Racing Seats – voorzien van prachtige Alcantara middenbanen, heeft vrij zicht op een Carbon Driver Zone inclusief LED Shift Indicator, trekt de met Alcantara beklede portieren dicht via carbon deurhendels en selecteert zaken als Launch Control via een knop in de Carbon Central Bridge. Maar niet voordat u over de carbon dorpellijsten bent heengestapt! Zelfs de klimaatbeheersing heeft nog een vleugje carbon dankzij de lichtgewicht ventilatieroosters. Tot slot treft u carbon inzetstukken in het Nero lederen dashboard met bijpassende rev-counter. Meer kleur is welkom? Boft u even: het overwegend Nero lederen Ferrari F8 Spider binnenwerk bulkt van de Giallo stiksels. De gestikte Cavallino’s prijken trots in de hoofdsteunen. Mag het, met zo’n fraaie Giallo kleurstelling?
Opties & extra’s
We gaan het niemand aanbevelen, maar mocht u ooit het carbon stuurwiel kortstondig uit handen geven en plaatsnemen op de bijrijdersstoel, laat u dan gerust afleiden door de geïntegreerde Passenger Display. Zo kunt u de rijstijl van de bestuurder in de gaten houden zonder al te veel over zijn of haar schouder heen te kijken. Ook handig: de parkeersensoren voor + achter inclusief camera helpen de boel op lage snelheid heel te houden. Een andere welkome assistent is het liftsysteem: die carbon onderlipspoiler is niet alleen emotioneel heel wat waard! Op hoge snelheid de nacht tegemoet? Doe vooral een beroep op de adaptieve koplampen voor een heldere lichtopbrengst en uitstekend zicht, zelfs in snelle haarspeldbochten.
Techniek & performance
Met deze Ferrari F8 Spider gaat u dus goed voorbereid de weg op. Dat moet ook, want al na 2,9 seconden raast de 3,9 liter V8 met dubbele turbo vanuit stilstand voorbij de 100 km/h. Om vervolgens 5 seconden (!) later de 200 km/h aan te tikken. Sowieso is de roadster versie van de F8 op papier een supermacht: de topsnelheid is volgens de knappe koppen uit Maranello namelijk 340 km/h. Daarover gesproken: de fabrikant heeft een complete trukendoos aan aerodynamische slimmigheden opengetrokken, waardoor de Spider aan het asfalt kleeft alsof hij de term downforce heeft uitgevonden. Verder proberen we helemaal niet aan te sturen op een testrit, hoor…
Let op: tegen meerprijs van €25.000,- zijn de unieke carbon wielen beschikbaar.
Met hartelijke groet,
team Prins
4.2 Cambiocorsa | Argento Luna
€ 34.900
3.8 Turbo S | SportDesign | Schuif-/kanteldak | Sport Chrono | PDLS+
€ 149.500
Modena 330pk | Full! | Luchtvering | Pano | 360 cam | Sonus Faber | Driver Assistance Pack Plus | Head-up | Stoelkoeling
€ 99.500