Deze waanzinnige Ferrari 488 GTB treedt in de voetsporen van de Pista. Wegens het ontbreken van laatstgenoemde ten tijde van de bestelling in 2016, ging de oorspronkelijke eigenaar voor een 488 Gran Turismo Berlinetta in zijn extreemste vorm. Mede dankzij de vele carbon elementen – waaronder Carbon Racing Seats, is dit gele gevaar uit Maranello harder dan hardcore. Een zeldzaam pure supercar waar Ferrari-liefhebbers spontaan de vlag voor uithangen. En dus mag de originele kleur van het mythische merk niet ontbreken. Rijden in de Giallo Modena Ferrari 488 GTB is geen kwestie van willen, maar van durven. En dit heeft alles te maken met de technologie die een 100% match vormt met de uitgesproken styling. Wie is in staat om 670 losgeslagen paarden te ‘controleren’?
Lees verderFerrari 488 GTB Giallo Modena
Deze waanzinnige Ferrari 488 GTB treedt in de voetsporen van de Pista. Wegens het ontbreken van laatstgenoemde ten tijde van de bestelling in 2016, ging de oorspronkelijke eigenaar voor een 488 Gran Turismo Berlinetta in zijn extreemste vorm. Mede dankzij de vele carbon elementen – waaronder Carbon Racing Seats, is dit gele gevaar uit Maranello harder dan hardcore. Een zeldzaam pure supercar waar Ferrari-liefhebbers spontaan de vlag voor uithangen. En dus mag de originele kleur van het mythische merk niet ontbreken. Rijden in de Giallo Modena Ferrari 488 GTB is geen kwestie van willen, maar van durven. En dit heeft alles te maken met de technologie die een 100% match vormt met de uitgesproken styling. Wie is in staat om 670 losgeslagen paarden te ‘controleren’?
Exterieur
De Ferrari 488 GTB is misschien wel de puurste Ferrari uit zijn tijd. Het design is compromisloos en volledig toegewijd aan het leveren van prestaties op het scherpst van de snede. Het lijnenspel is opvallend strak, zeker aan het front. De 488 GTB laat weinig ruimte over voor frivoliteit. En de speelse details die er zijn, staan nagenoeg altijd in het teken van aerodynamica c.q. downforce. We refereren onder andere aan de flexibele frontlipspoiler à la Formule 1, trapezevormige luchtinlaten achter de portieren en de openingen naast de achterlichten die de luchtgeleiding verder optimaliseren.
Gelukkig doen alle innovaties geen afbreuk aan de schoonheid van het ontwerp. Sterker nog, deze Ferrari legt letterlijk het accent op het geavanceerde aero-pakket door de laatste 2 genoemde onderdelen af te werken met lichtgewicht carbon. Ook het paneel centraal in de neus is gemaakt van carbon. Zowel de 20 inch wielen als de 2 uitlaateindstukken kennen een mat grijze finish. Gecombineerd met het even treffende als schitterende Giallo Modena lakwerk + Giallo remklauwen én knalgele Scuderia Shields op de flanken, laat Ferrari zich met de 488 GTB opnieuw van haar mooiste kant zien.
Interieur
Binnenin de Gran Turismo Berlinetta heeft het koolstofvezel zowaar een nóg grotere rol van betekenis. Eenmaal plaatsgenomen in de met Nero leder beklede Carbon Racing Seats, valt uw oog meteen op het carbon stuurwiel inclusief LED Shift Indicator. De andere (analoge) weergave van het toerental, de zogenoemde rev-counter, kleurt Giallo en past zodoende perfect bij de Giallo contraststiksels. Maar voordat u zich vergaapt aan de prachtige zwart/gele aankleding, willen we u ook even wijzen op de Carbon Bridge: wát een eyecatcher! Compromisloos of niet, dit is een cockpit annex ‘werkplek’ waar u ook voor visueel plezier een plekje in wilt bemachtigen.
Techniek & performance
Ander plezier beleeft u aan de ongeëvenaarde snelheidsbeleving die de 670 pk sterke Ferrari 488 GTB verzorgt. Achterin ligt een juweel van 3,9 Twin-Scroll Turbo V8 achter het glas te pronken. Een magische machine die zeker gezien mag – nee, moet worden. Vooral als u zich bedenkt waartoe de Ferrari-V8 in staat is: 0-100 km/h is al na 3 seconden geschiedenis. De 488 GTB dendert door tot een verpletterende 330 km/h en vreet net zo eenvoudig bochten op als dat het rechtuit knalt. Zo hebben we uit betrouwbare bronnen vernomen… Ahum. Maar serieus, de handling van deze strakke supercar lijkt echt van een andere planeet te komen. Net als de overweldigende sound overigens. Een hele bak (uitschakelbare) elektronica houdt de Ferrari zoveel mogelijk in het juiste spoor, terwijl u de 488 GTB razendsnel door zijn 7 automatische versnellingen knalt. U wilt het échte Ferrari-gevoel? Dat kunt u krijgen. Nu bij Prins.
Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo.
4.7 MC Stradale | 1 of 497 | Carbon seats | Collectors-item
€ 104.500
1.8-16V MK II
€ 42.500
3.0 E-Hybrid Platinum Edition | SportDesign | Pano-dak | Sport Chrono | 360 cam | Bose | NL-auto
€ 102.500