Als we de ideale zomer zouden moeten omschrijven in 5 woorden? Bianco Avus Ferrari 458 Spider! Maar dan wel specifiek deze graag… Het betreft hier namelijk een subliem mooie spec. Een absolute droommachine voor de fijnproevers en zonaanbidders van deze wereld! Details maken het verschil, zo blijkt uit de unieke (!) Alutex interieurelementen. Een betere synergie met de maagdelijke witte carrosserie hadden we niet kunnen bedenken. Naast de gealuminiseerde koolstofvariant is er ook ‘gewoon’ carbon op de dakloze 458 terug te vinden, waaronder in de vorm van Racing Seats. Mag pure performance volgens u best een luxe uitstraling hebben? De combinatie Nero leder met Cuoio alcantara gaat u dan zeker weten waarderen. Praktisch willen we de Spider niet noemen, maar de Suspension Lifter komt echt wel handig van pas. Meer dan het JBL audiosysteem, want tegen de magische klanken van de Ferrari V8 mét sportuitlaat is toch geen geluidsinstallatie opgewassen. Zo horen we het graag… We ruilden de 458 in van een Ferrari liefhebber pur sang, waarvan het Italiaanse autohart in onze showroom nóg sneller ging kloppen na het zien én beleven van een 296 GTB.
Lees verderFerrari 458 Spider Bianco Avus
Als we de ideale zomer zouden moeten omschrijven in 5 woorden? Bianco Avus Ferrari 458 Spider! Maar dan wel specifiek deze graag… Het betreft hier namelijk een subliem mooie spec. Een absolute droommachine voor de fijnproevers en zonaanbidders van deze wereld! Details maken het verschil, zo blijkt uit de unieke (!) Alutex interieurelementen. Een betere synergie met de maagdelijke witte carrosserie hadden we niet kunnen bedenken. Naast de gealuminiseerde koolstofvariant is er ook ‘gewoon’ carbon op de dakloze 458 terug te vinden, waaronder in de vorm van Racing Seats. Mag pure performance volgens u best een luxe uitstraling hebben? De combinatie Nero leder met Cuoio alcantara gaat u dan zeker weten waarderen. Praktisch willen we de Spider niet noemen, maar de Suspension Lifter komt echt wel handig van pas. Meer dan het JBL audiosysteem, want tegen de magische klanken van de Ferrari V8 mét sportuitlaat is toch geen geluidsinstallatie opgewassen. Zo horen we het graag… We ruilden de 458 in van een Ferrari liefhebber pur sang, waarvan het Italiaanse autohart in onze showroom nóg sneller ging kloppen na het zien én beleven van een 296 GTB.
Exterieur
Gewetensvraag: wat is een groter contrast dan een enthousiast Oranjelegioen tijdens een kleurloze voetbalwedstrijd? Prins heeft het antwoord: een sprankelende Bianco Avus Ferrari 458 Spider vol zwarte en matgrijze details! Dak, logo, 3 uitlaateindstukken en 20 inch Forged velgen steken briljant af bij het helderwitte lakwerk. En hetzelfde geldt voor de glansrijke A- en B-stijlen in het zwart. Kortom, een samenstelling op z’n Italiaans. Extra verfijning toont onze Spider aan de hand van zilveren remklauwen en carbon naafkappen in het hart van de 5-spaaks wielen. Het getuigt van lef om een exoot op een manier als deze te specificeren. Echter, er is nog meer dapperheid voor nodig om ‘m te laten staan. Want zo verfrissend als de aankleding is, zo vertrouwd voelt het heerlijke, ranke design van dit meesterwerk uit Maranello. Het gestroomlijnde ontwerp van de open 458 Italia is misschien nog wel strakker en stijlvoller dan diens directe opvolgers in de vorm van de 488 GTB en F8 Tributo. Design top, stijl top, aerodynamica top; mooier wordt het toch niet?
Interieur
Toch wel. Een cockpit als deze heeft u namelijk nog nooit gezien: de Nero lederen bekleding op het dashboard, de buitenste randen van de deurpanelen + Carbon Racing Seats wordt super smaakvol afgewisseld met Cuoio alcantara op de A-stijlen, het middendeel van de portieren, het achterdek en de zittingen + rugleuningen van de lichtgewicht kuipstoelen. En dan moet het meest bijzondere nog komen: stuur en schakelflippers zijn namelijk niet ‘zomaar’ uitgevoerd in carbon, maar hebben een unieke Alutex finish. Deze koolstofvariant benadrukt het esthetische karakter van het composiet door de bovenste laag van het carbon te aluminiseren. Dat de lichte kleur sterke gelijkenissen vertoont met de carrosserielak, is uiteraard geen toeval… Andere oogverblindende finesses zijn er in de vorm van Cuoio contraststiksels in de Nero lederen delen, alsmede een Cuoio lederen tunnelconsole + dito middenbanen over de koolstofvezel racekuipen inclusief bijpassende stiknaden. Gewoon wauw!
Opties & extra’s
Terwijl uw achterhoofd stevig tegen de Nero Cavallino in de hoofdsteun drukt tijdens accelereren, lichten de rode lampjes uit de LED Shift Indicator in een rap tempo achter elkaar op. Hoewel u zich al gauw op het circuit waant, is de realiteit dat de meeste kilometers doorgaans op de openbare weg worden verreden. Dit betekent dus dat de Italiaanse schone wordt blootgesteld aan verkeersdrempels en andere supercar onvriendelijke obstakels. De Suspension Lifter zorgt echter voor een fractie meer bodemvrijheid, zodat u uw oren niet worden geplaagd door het geschraap van een onderlipspoiler. Dit betekent dus extra genieten van de sportuitlaat! De Ferrari V8 klinkt dermate weergaloos, dat het JBL Sound systeem geheid een rustige tijd tegemoet gaat. Kunnen we mee leven.
Techniek & performance
Zodra het oorstrelende geluid van 570 steigerende paarden aanzwelt, weet u dat een 0 tot 100 km/h sprint binnen 3,4 seconden erin zit. Dat is exact even rap als de dichte 458 Italia accelereert, ondanks een wagengewicht dat 50 kg in de plus ging. Als we de cijfers mogen geloven, haalt de Spider een topsnelheid van 320 km/h. Echter, wie zich laat meeslepen door het heftige geschreeuw, gegil en gejank van de atmosferische 4,5 liter 8-cilinder, heeft het gevoel dat er geen einde komt aan het versnellen. De automatische 7-traps transmissie krijgt de toevoeging “F1”, en precies daar komen tevens legio elektronische innovaties vandaan. Ook het flexibele spoilerwerk draagt eraan bij dat de Ferrari 458 Spider aan het grijze lint plakt alsof ze samen de wittebroodsweken doormaken. Wat een wegligging. Wat een grip. Wat heerlijke Prins bolide!
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Volante 5.2 V12 Superleggera | Veel carbon! | Bang & Olufsen | Sports Plus stoelen | 360cam
€ 289.500
Sportback 55 TFSI e S edition Competition | Full option | Pano-dak | Bang&Olufsen | Carplay
€ 59.500
4.7 MC Stradale | 1 of 497 | Carbon seats | Collectors-item
€ 104.500