Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Audi S8

Type
5.2 V10 quattro Advance | Milltek | Keramisch | Luchtvering | Schuif-/kanteldak | B&O | Carbon interieur | Camera
Fabriekskleur
Daytona Grey
Transmissie
Automaat
KM Stand
221501 km
Bouwjaar
2009
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee

Audi S8

Type
5.2 V10 quattro Advance | Milltek | Keramisch | Luchtvering | Schuif-/kanteldak | B&O | Carbon interieur | Camera
Fabriekskleur
Daytona Grey
Transmissie
Automaat
KM Stand
221501 km
Bouwjaar
2009
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee
Deel deze auto

Voorwoord

Vroeger, toen benzine nog geen vies woord was en er schaamteloos dikke directiewagens werden gemaakt. Deze uitstekend onderhouden, geheel originele Audi S8 V10 stamt uit de tijd dat grote bazen het zich konden veroorloven om in grote wagens met grote benzinemotoren te worden vervoerd zonder iemand daarbij een uitleg verschuldigd te zijn. Wie het zich nu kan permitteren om groots te rijden wordt automatisch gedwongen om naar een keurige hybride of maatschappelijk verantwoorde EV te kijken. Van downsizing heeft onze 10-cilinder Audi A8 echter nog nooit gehoord. Laat staan van elektropower. Dit exemplaar komt dan ook rechtstreeks bij een échte liefhebber vandaan met benzine in zijn aderen. Audi benzine welteverstaan. De vaste Prins klant heeft tevens ervaring met een nieuwere generatie S8 en ruilde in een eerder stadium al een 10-cilinder R8 bij ons in. Deze full-option S8 V10 moet het daarnaast hebben van zijn bizar volle uitrusting: keramische remmen, Bang & Olufsen, luchtvering, schuif-/kanteldak, carbon interieurpakket, achteruitrijcamera en heel veel meer. Wil de échte eindbaas alstublieft opstaan?

Lees verder
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Vroeger, toen benzine nog geen vies woord was en er schaamteloos dikke directiewagens werden gemaakt. Deze uitstekend onderhouden, geheel originele Audi S8 V10 stamt uit de tijd dat grote bazen het zich konden veroorloven om in grote wagens met grote benzinemotoren te worden vervoerd zonder iemand daarbij een uitleg verschuldigd te zijn. Wie het zich nu kan permitteren om groots te rijden wordt automatisch gedwongen om naar een keurige hybride of maatschappelijk verantwoorde EV te kijken. Van downsizing heeft onze 10-cilinder Audi A8 met Milltek echter nog nooit gehoord. Laat staan van elektropower. Dit exemplaar komt dan ook rechtstreeks bij een échte liefhebber vandaan met benzine in zijn aderen. Audi benzine welteverstaan. De vaste Prins klant heeft tevens ervaring met een nieuwere generatie S8 en ruilde in een eerder stadium al een 10-cilinder R8 bij ons in. Deze full-option S8 V10 moet het daarnaast hebben van zijn bizar volle uitrusting: keramische remmen, Bang & Olufsen, luchtvering, schuif-/kanteldak, carbon interieurpakket, achteruitrijcamera en heel veel meer. Wil de échte eindbaas alstublieft opstaan?

Exterieur
De 2e generatie Audi A8 is misschien wel de best gelukte ooit. Het concept is rond en strak, no-nonsense en vernieuwend tegelijk. De aluminium koets maakt zowel een slanke als een markante indruk dankzij de vele rechte lijnen. De Single Frame Grille beleefde zijn debuut op het faceliftmodel, en daar profiteert deze S8 ook van. Het exterieur is al die jaren mooi onverprutst gebleven en er is zichtbaar veel respect geweest voor het pretentieloze doch elegante design van de tijdloze topklasse Audi Limousine. Bumpers, wielen, sideskirts en natuurlijk de aluminiumkleurige buitenspiegels; het is allemaal typisch Audi Sport en onaangeroerd gebleven.Hetzelfde geldt voor de vele chromen sierlijsten die schitterend bij het Daytona Grey lakwerk afsteken, zoals dat hoort bij een classy 4-deurs sedan van deze stand. Kenners zien daarentegen wel iets anders aan de 2 dubbele uitlaten: de 4 eindstukken zijn recht in plaats van schuin afgesneden. Dit is het gevolg van de montage van een heuse Miltek sportuitlaat. Toegegeven: niet origineel af-fabriek, maar o zo nodig om de beleving van de V10 machine zo ongerept en puur mogelijk over te brengen. Wat ons betreft een absolute must dus!

Interieur
Inzittenden profiteren in eerste instantie van een zee aan interieurruimte aan boord van de sportiefste Audi A8. Het strakke dashboard en de enorm brede (carbon!) middentunnel ademen niets dan klasse en hoogwaardige kwaliteit. De lay-out is mooi tijdloos en de totale afwerking van de S8 cockpit is zeer begeerlijk: zwart lederen bekleding, alcantara hemelbekleding, aluminium decorlijsten en carbon inzetstukken wisselen elkaar op een stijlvolle manier af. Die laatste 2 worden zelfs samen over de gehele breedte van het dashboard + de deurpanelen doorgetrokken. De staat van het zwart lederen sportstuur en dito stoelen zegt veel over de superioriteit van deze machtige machine. Voorin of achterin; op elke positie voelt u zich heer en meester in onze power-limousine.

Opties & extra’s
Bij zo’n luxewagen hoort natuurlijk een luxe uitrusting. We noteren: stoelverwarming voor- én achterin, luchtvering, een achteruitrijcamera en Bang & Olufsen audiosysteem. Het elektrisch bedienbare schuif-/kanteldak verdient extra aandacht, want het openen daarvan is dé manier om de sound van de brute krachtbron maximaal het interieur binnen te laten dringen. Geloof ons: het is meer dan de moeite waard! Wie fel accelereert wil natuurlijk ook snel in tempo kunnen minderen. Daarvoor monteerde Audi heuse keramische remmen op de S8. Tsja, alsof u nu nog te stoppen bent…

Techniek & performance
Het einde van de Audi S8 D3 betekende het einde van een tijdperk. De 10 cilinders werden nooit meer gehaald, laat staan met een atmosferisch karakter. Daarom is deze generatie de meest geprezen door liefhebbers. Opvolgers waren krachtiger en sneller, maar de beleving mag niet in de schaduw staan van onze S8 5.2 V10 FSI. Het gejank en gegil van de 450 pk sterke full-size limousine is uniek in zijn klasse en dat zal ook altijd zo blijven. De krachtbron deed onder andere dienst in supercars als de Audi R8 en Lamborghini Gallardo, om de boel even perspectief te zetten. Volgens de specialisten van Miltek kon het echter allemaal nog een tandje heftiger, waardoor de 0 tot 100 km/h sprint binnen 5,1 seconden zelfs sneller klinkt als dat het gaat. De sportuitlaat komt het beste tot z’n recht wanneer u besluit om de 6-traps automaat een paar keer te laten terugschakelen en de Audi V10 hoog in de toeren te laten klimmen. Wat een feest! De quattro-vierwielaandrijving staat synoniem aan grip, zodat niet enkel de rechte lijn snelheid indrukwekkend is (begrensd op 250 km/h). Nog nooit had een CEO zoveel behoefte om chauffeur te zijn…

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • Achterspoiler
  • Achteruitrijcamera
  • Airbag(s) hoofd achter
  • Airbag(s) hoofd voor
  • Airbag(s) side achter
  • Airbag(s) side voor
  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Airco separaat achter
  • Alarm klasse 3
  • Alcantara hemel
  • Aluminium interieur afwerking
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Anti doorSlip Regeling
  • Audio-navigatie full map
  • Autotelefoon voorbereiding
  • B&O Audio systeem
  • Bandenspanningscontrolesysteem
  • bi-xenon koplampen
  • Binnenspiegel automatisch dimmend
  • Boordcomputer
  • Buitenspiegel(s) automatisch dimmend
  • Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
  • Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
  • Carbon interieur-afwerking
  • Cd-wisselaar
  • Cruise control
  • Dimlichten automatisch
  • electronic climate control
  • Elektrisch bedienbare achterklep
  • Elektrische ramen voor en achter
  • Elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen
  • Elektrisch verstelbare stuurkolom
  • Elektrisch zonnescherm achterruit
  • Elektronische remkrachtverdeling
  • Elektronisch Sper Differentieel
  • Elektronisch Stabiliteits Programma
  • Geluidsisolerend glas
  • Getint warmtewerend glas
  • hoofdsteunen anti-whiplash
  • Keramische remmen
  • Keyless entry
  • Koplampen adaptief
  • koplampreiniging
  • Lederen bekleding
  • Lederen stuurwiel
  • Lendesteunen (verstelbaar)
  • Lichtmetalen velgen 20"
  • Luchtvering
  • Metaalkleur
  • mistlampen voor
  • Multimedia-voorbereiding
  • Parkeersensor voor en achter
  • Regensensor
  • Schuif-/kanteldak
  • S Line exterieur
  • Sportonderstel
  • Sportstoelen
  • Stuurwiel multifunctioneel
  • TV-ontvanger
  • Veersysteem actief
  • Verwarmde zitplaatsen voor en achter
Motor
5204cc 10 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
451 pk
Gewicht
1915 kg
Topsnelheid
250 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
5.1 s
Boek een proefrit

Ervaar de Audi S8

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Ferrari 812 GTS

6.5 V12 HELE | Blu TDF | Veel carbon! | 1e eigenaar | Pass. display | 360 cam | NL-auto | CarPlay

€ 569.500

Aston Martin Dbx

550 4.0 V8 1913 Specification 1/500 | 360 cam | Panoramadak | Premium audio | Stoelkoeling v+a

€ 169.500

Land Rover Range Rover Evoque

Convertible 2.0 TD4 HSE Dynamic | Camera | Meridian | Stoelverw. | Memory Seats

€ 38.900

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink