Menu
Menu
Favorites My Account
My Account

Audi S8

Type
5.2 V10 quattro Advance | Milltek | Keramisch | Luchtvering | Schuif-/kanteldak | B&O | Carbon interieur | Camera
Factory color
Daytona Grey
Transmission
Automaat
Mileage
221501 km
First registration
2009
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Audi S8

Type
5.2 V10 quattro Advance | Milltek | Keramisch | Luchtvering | Schuif-/kanteldak | B&O | Carbon interieur | Camera
Factory color
Daytona Grey
Transmission
Automaat
Mileage
221501 km
First registration
2009
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Prologue

Vroeger, toen benzine nog geen vies woord was en er schaamteloos dikke directiewagens werden gemaakt. Deze uitstekend onderhouden, geheel originele Audi S8 V10 stamt uit de tijd dat grote bazen het zich konden veroorloven om in grote wagens met grote benzinemotoren te worden vervoerd zonder iemand daarbij een uitleg verschuldigd te zijn. Wie het zich nu kan permitteren om groots te rijden wordt automatisch gedwongen om naar een keurige hybride of maatschappelijk verantwoorde EV te kijken. Van downsizing heeft onze 10-cilinder Audi A8 echter nog nooit gehoord. Laat staan van elektropower. Dit exemplaar komt dan ook rechtstreeks bij een échte liefhebber vandaan met benzine in zijn aderen. Audi benzine welteverstaan. De vaste Prins klant heeft tevens ervaring met een nieuwere generatie S8 en ruilde in een eerder stadium al een 10-cilinder R8 bij ons in. Deze full-option S8 V10 moet het daarnaast hebben van zijn bizar volle uitrusting: keramische remmen, Bang & Olufsen, luchtvering, schuif-/kanteldak, carbon interieurpakket, achteruitrijcamera en heel veel meer. Wil de échte eindbaas alstublieft opstaan?

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Vroeger, toen benzine nog geen vies woord was en er schaamteloos dikke directiewagens werden gemaakt. Deze uitstekend onderhouden, geheel originele Audi S8 V10 stamt uit de tijd dat grote bazen het zich konden veroorloven om in grote wagens met grote benzinemotoren te worden vervoerd zonder iemand daarbij een uitleg verschuldigd te zijn. Wie het zich nu kan permitteren om groots te rijden wordt automatisch gedwongen om naar een keurige hybride of maatschappelijk verantwoorde EV te kijken. Van downsizing heeft onze 10-cilinder Audi A8 met Milltek echter nog nooit gehoord. Laat staan van elektropower. Dit exemplaar komt dan ook rechtstreeks bij een échte liefhebber vandaan met benzine in zijn aderen. Audi benzine welteverstaan. De vaste Prins klant heeft tevens ervaring met een nieuwere generatie S8 en ruilde in een eerder stadium al een 10-cilinder R8 bij ons in. Deze full-option S8 V10 moet het daarnaast hebben van zijn bizar volle uitrusting: keramische remmen, Bang & Olufsen, luchtvering, schuif-/kanteldak, carbon interieurpakket, achteruitrijcamera en heel veel meer. Wil de échte eindbaas alstublieft opstaan?

Exterieur
De 2e generatie Audi A8 is misschien wel de best gelukte ooit. Het concept is rond en strak, no-nonsense en vernieuwend tegelijk. De aluminium koets maakt zowel een slanke als een markante indruk dankzij de vele rechte lijnen. De Single Frame Grille beleefde zijn debuut op het faceliftmodel, en daar profiteert deze S8 ook van. Het exterieur is al die jaren mooi onverprutst gebleven en er is zichtbaar veel respect geweest voor het pretentieloze doch elegante design van de tijdloze topklasse Audi Limousine. Bumpers, wielen, sideskirts en natuurlijk de aluminiumkleurige buitenspiegels; het is allemaal typisch Audi Sport en onaangeroerd gebleven.Hetzelfde geldt voor de vele chromen sierlijsten die schitterend bij het Daytona Grey lakwerk afsteken, zoals dat hoort bij een classy 4-deurs sedan van deze stand. Kenners zien daarentegen wel iets anders aan de 2 dubbele uitlaten: de 4 eindstukken zijn recht in plaats van schuin afgesneden. Dit is het gevolg van de montage van een heuse Miltek sportuitlaat. Toegegeven: niet origineel af-fabriek, maar o zo nodig om de beleving van de V10 machine zo ongerept en puur mogelijk over te brengen. Wat ons betreft een absolute must dus!

Interieur
Inzittenden profiteren in eerste instantie van een zee aan interieurruimte aan boord van de sportiefste Audi A8. Het strakke dashboard en de enorm brede (carbon!) middentunnel ademen niets dan klasse en hoogwaardige kwaliteit. De lay-out is mooi tijdloos en de totale afwerking van de S8 cockpit is zeer begeerlijk: zwart lederen bekleding, alcantara hemelbekleding, aluminium decorlijsten en carbon inzetstukken wisselen elkaar op een stijlvolle manier af. Die laatste 2 worden zelfs samen over de gehele breedte van het dashboard + de deurpanelen doorgetrokken. De staat van het zwart lederen sportstuur en dito stoelen zegt veel over de superioriteit van deze machtige machine. Voorin of achterin; op elke positie voelt u zich heer en meester in onze power-limousine.

Opties & extra’s
Bij zo’n luxewagen hoort natuurlijk een luxe uitrusting. We noteren: stoelverwarming voor- én achterin, luchtvering, een achteruitrijcamera en Bang & Olufsen audiosysteem. Het elektrisch bedienbare schuif-/kanteldak verdient extra aandacht, want het openen daarvan is dé manier om de sound van de brute krachtbron maximaal het interieur binnen te laten dringen. Geloof ons: het is meer dan de moeite waard! Wie fel accelereert wil natuurlijk ook snel in tempo kunnen minderen. Daarvoor monteerde Audi heuse keramische remmen op de S8. Tsja, alsof u nu nog te stoppen bent…

Techniek & performance
Het einde van de Audi S8 D3 betekende het einde van een tijdperk. De 10 cilinders werden nooit meer gehaald, laat staan met een atmosferisch karakter. Daarom is deze generatie de meest geprezen door liefhebbers. Opvolgers waren krachtiger en sneller, maar de beleving mag niet in de schaduw staan van onze S8 5.2 V10 FSI. Het gejank en gegil van de 450 pk sterke full-size limousine is uniek in zijn klasse en dat zal ook altijd zo blijven. De krachtbron deed onder andere dienst in supercars als de Audi R8 en Lamborghini Gallardo, om de boel even perspectief te zetten. Volgens de specialisten van Miltek kon het echter allemaal nog een tandje heftiger, waardoor de 0 tot 100 km/h sprint binnen 5,1 seconden zelfs sneller klinkt als dat het gaat. De sportuitlaat komt het beste tot z’n recht wanneer u besluit om de 6-traps automaat een paar keer te laten terugschakelen en de Audi V10 hoog in de toeren te laten klimmen. Wat een feest! De quattro-vierwielaandrijving staat synoniem aan grip, zodat niet enkel de rechte lijn snelheid indrukwekkend is (begrensd op 250 km/h). Nog nooit had een CEO zoveel behoefte om chauffeur te zijn…

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • Anti-lock braking system
  • CD changer
  • Cruise control
  • Driver's airbag
  • Front side airbags
  • Onboard computer
  • Passenger airbag
  • Rain sensor
  • Rear spoiler
  • Reversing camera
  • Sliding/tilting roof
  • Sports seats
  • Sports suspension
Engine
5204cc 10 cilinder
Fuel
Benzine
Power
451 pk
Weight
1915 kg
Top speed
250 km/u
Acceleration 0-100 km/h
5.1 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink