Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Alfa Romeo GTV

Type
2000
Fabriekskleur
Rosso Alfa
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
41652 km
Bouwjaar
1972
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee

Alfa Romeo GTV

Type
2000
Fabriekskleur
Rosso Alfa
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
41652 km
Bouwjaar
1972
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee
Deel deze auto

Voorwoord

Laat u deze Italiaanse schone aan u voorbijgaan, dan kan het maar zo zijn dat de volgende kans circa 20 jaar op zich laat wachten. Dat is namelijk hoelang de voormalig eigenaar in het bezit was van de Alfa Romeo GTV 2000 Bertone! De enige terechte vraag die we daarbij kunnen stellen is waarom hij er niet nog een paar jaren extra aan heeft vastgeplakt, zó mooi vinden we de klassieke Alfa 2000 GTV… Optisch en technisch is de coupé meer dan oké dankzij regelmatig en goed onderhoud. Nóg zo’n reden om de Gran Turismo Velocesnel te komen bewonderen bij Prins. Voordat een andere liefhebber u voor is… Hier intern kennen we er trouwens wel een paar!

Lees verder
Omschrijving
Techniek
Reviews

Alfa Romeo GTV 2000

Laat u deze Italiaanse schone aan u voorbijgaan, dan kan het maar zo zijn dat de volgende kans circa 20 jaar op zich laat wachten. Dat is namelijk hoelang de voormalig eigenaar in het bezit was van de Alfa Romeo GTV 2000 Bertone! De enige terechte vraag die we daarbij kunnen stellen is waarom hij er niet nog een paar jaren extra aan heeft vastgeplakt, zó mooi vinden we de klassieke Alfa 2000 GTV… Optisch en technisch is de coupé meer dan oké dankzij regelmatig en goed onderhoud. Nóg zo’n reden om de Gran Turismo Velocesnel te komen bewonderen bij Prins. Voordat een andere liefhebber u voor is… Hier intern kennen we er trouwens wel een paar!

Historie
In 1971 introduceert Alfa Romeo het ultieme voortborduurselop de uiterst succesvolle 105/115 Coupé reeks. Zijn naam: 2000 GT Veloce. Met zijn krachtige 2,0 liter motor en nieuwe grille wist de Alfa zich moeiteloos te onderscheiden van de andere versies uit dezelfde serie. Dit exemplaar verliet een jaar na de modelintroductie de fabriek en kwam in december 2003 in handen van de – tot nu toe – laatste eigenaar. Gedurende de afgelopen 2 decennia is er uitstekend voor de 2000 GTV gezorgd: de motor is omstreeks 2007 gereviseerd en ook de bodem ziet er nog immer perfect uit. Garage Homan in Bedum wist wel raad met de innerlijke schoonheid van Bertone’smeesterwerk. Nog altijd is deze coupé hét visitekaartje van de wereldberoemde Italiaanse ontwerper, net als Homan ook trots kan zijn op de technische conditie van deze fantastisch mooie klassieker.

Exterieur
Aan de wieg van het opwindende Bertone design staat al net zo’n legendarische naam: de Alfa Romeo 105/115 Coupé is getekend onder leiding van niemand minder dan GiorgettoGiugiaro. Met het robuuste, tijdloze en stoere koetswerk zette hij het ontwerpbureau waar hij destijds in dienst was én zichzelf op de kaart. Deze latere 2000 GTV beschikt over dubbele koplampen ‘geleend’ van de 1750 GT Veloce en heeft een unieke grille met een veelvoud aan horizontale chromen spijlen die de Alfa Romeo Scudetto optisch verbindt met de ronde lichtunits aan weerszijden. Later zouden de GT 1300 en 1600 Junior modellen dit uiterlijke kenmerk schaamteloos overnemen. Dankzij het felrode Rosso Alfa lakwerk is de link met de autosport zo gemaakt. Echter, doordat de chromen bumpers in dit geval schitteren door afwezigheid, ligt het sportieve DNA er bij deze klassieker nog net even dikker bovenop. Als één auto het kan hebben, dan is het de Alfa GTV 2000 Bertone wel!

Interieur
De ‘kunst van het weglaten’ is ook van toepassing op het fraaie binnenwerk van de AR Gran Turismo Veloce 2000. Zwart overheerst op onder andere de stoelen, portierbekleding en het minimalistische, strak gelijnde dashboard met houten inleg. Meer hout treft u in de midden-/tunnelconsole en op het grote 3-spaaks stuurwiel. Typisch Alfa zijn natuurlijk de afzonderlijke ronde tellers en meters in kokers erachter. Direct ernaast is een tijd-correcte Grundig radio geïntegreerd. De versnellingspook eronder is relatief hoog geplaatst zodat u niet ver van het stuur hoeft af te wijken als de handgeschakelde 5-bak vol overtuiging wordt beroerd. In deze klassieke cockpit mag immers nog ouderwets hard worden gewerkt en schakelen is dan ook een feest in de 2000 GTV. De verchroomde asbak, dito raamslingers en karakteristieke tuimelschakelaars in de middentunnel voeden de nostalgische gevoelens als benzine in een Twin Spark motor.

Techniek & performance
Uiteraard spreekt de cilinderinhoud van de Alfa Romeo GTV 2000 Bertone voor zich. Daarmee is het gelijk de grootste 4-cilinder Twin Spark die de Italianen in de iconische coupé monteerden. De 2,0 liter krachtbron hoest 132 pk op en drijft enkel de achterwielen aan wat ten goede komt van de spectaculaire rijbeleving. Een rijbeleving die tot achter de komma overeenkomt met de verbluffende looks van de Alfa 2000 GT Veloce. We zien dit gereviseerde pareltje er zomaar nog eens 20 plezierige jaren aan vastplakken. Met u achter het stuur?

Met vriendelijke groet,
team Prins.

Motor
1962cc 4 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
150 pk
Gewicht
1035 kg
Boek een proefrit

Ervaar de Alfa Romeo GTV

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

€ 107.500

Ferrari 550

Barchetta Pininfarina | One of 448 | 2 owners | Full history

€ 595.000

Ferrari 575m

Maranello F1 | Low mileage!

€ 119.500

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink