Uniek samengesteld en nauwelijks van nieuw te onderscheiden: deze prachtige Porsche 992 Carrera GTS is een onvervalste liefhebbersauto voor wie het sportieve autohart op de juiste plaats heeft zitten. Met 480 pk op de RS Spyder designwielen, een waanzinnige kleurstelling en eindeloos veel vinkjes op de ellenlange optielijst zorgt deze 911 GTS voor een ongekende aantrekkingskracht. Sportuitlaat, SportDesign, Sport Chrono, PASM sportonderstel, adaptieve sportstoelen Plus, PTV+, PDLS+ en een Race-Tex interieur met matte carbon pakket leggen het accent op het compromisloze karakter van onze topsporter in fraaie Krijt kostuum. Een panoramadak, Porsche InnoDrive, Surround View en HomeLink garagedeuropener mag u eveneens afvinken. Kortom, wie van power, design én luxe houdt kan niet om deze 992 heen!
Lees verderPorsche 911 Carrera GTS PDK 992
Uniek samengesteld en nauwelijks van nieuw te onderscheiden: deze prachtige Porsche 992 Carrera GTS is een onvervalste liefhebbersauto voor wie het sportieve autohart op de juiste plaats heeft zitten. Met 480 pk op de RS Spyder designwielen, een waanzinnige kleurstelling en eindeloos veel vinkjes op de ellenlange optielijst zorgt deze 911 GTS voor een ongekende aantrekkingskracht. Sportuitlaat, SportDesign, Sport Chrono, PASM sportonderstel, adaptieve sportstoelen Plus, PTV+, PDLS+ en een Race-Tex interieur met matte carbon pakket leggen het accent op het compromisloze karakter van onze topsporter in fraaie Krijt kostuum. Een panoramadak, Porsche InnoDrive, Surround View en HomeLink garagedeuropener mag u eveneens afvinken. Kortom, wie van power, design én luxe houdt kan niet om deze 992 heen!
Exterieur
Er is weinig zo onsterfelijk als het ontwerp van de iconische Porsche 911. Keer op keer vindt het model zichzelf uit, zonder daarbij het onmiskenbare oer-silhouet uit het oog te verliezen. Terwijl anderen het stijlvolle coupé-trucje proberen na te bootsen, blijven liefhebbers onverminderd trouw aan de enige echte Elfer. Dit exemplaar heeft heel wat extra redenen om als een blok voor de laatste generatie, de 992, te vallen. De Carrera GTS vult het gat tussen de “S” en Turbo in stijl op aan de hand van een aantal sportieve elementen. Het SportDesign pakket voegt daaraan toe de verhuizing van het achterste kenteken naar een plek hoger in de bumper in plaats van tussen de 2 vuistdikke uitlaten – in dit geval voorzien van een zwarte finish. Raamlijsten, merkopschriften, typeaanduiding en natuurlijk de zijdeglans 20 / 21 inch (voor / achter) RS Spyder Design velgen hebben eenzelfde donkere laklaag. Verder beschikken de karakteristiek ronde Matrix LED-koplampen ook over een donkere lay-out, tegenover heldere lichtunits aan de achterzijde. Een 10 mm verlaagd onderstel, elektrisch panoramadak en Privacy Glass maken de verpletterende uitstraling van deze heerlijk contrasterende, Krijt uitgevoerde 992 Carrera GTS meer dan af.
Interieur
Dat de buitenkant ‘slechts’ het begin is van nog heel veel meer lekkers wordt al gauw duidelijk na het openen van het portier: LED-deurverlichting inclusief Porsche logo heet u een warm welkom in het super strakke 992 GTS interieur. Wie zich laat zakken in de fenomenaal zittende, adaptieve sportstoelen Plus heeft zicht op hoogwaardige “matte carbon” panelen op dashboard en midden-/tunnelconsole afkomstig uit het gelijknamige pakket. Het zwarte Race-Tex interieurpakket met dito GT Sportstuur laat de cockpit zowaar nóg puurder aanvoelen. Geholpen door het panoramische dak en Licht Design pakket, worden dergelijke details maximaal belicht. Het Sport Chrono klokje heeft ondertussen zijn vertrouwde positie bovenop het dashboard ingenomen en de gestikte GTS badges in de lederen hoofdsteunen van de sportstoelen kunnen niet wachten om met uw achterhoofd in aanraking te komen. Klaar voor het ultieme achtbaangevoel?
Opties & extra’s
Behalve dat de sportstoelen adaptief van aard zijn, zijn ze 18-voudig elektrisch te verstellen en in 3 standen te verwarmen. Andere comfortabele en praktische opties zijn er in de vorm van een Park Assistent, Surround View camera, Porsche Innodrive inclusief Adaptive Cruise Control, Lane Keeping en Traffic Jam Assist, Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+) en een Bose Surround Sound audiosysteem. Wie (terecht!) liever luistert naar de melodieën van de sportuitlaat, wordt extra getriggerd om het 10 mm verlaagde PASM (Porsche Active Suspension Management) onderstel tot het uiterste te drijven. Sport Chrono en PTV+ (Porsche Torque Vectoring Plus) assisteren u op weg naar de grenzen van de 911 Carrera GTS zijn kunnen. Uitgespeeld? Dan zet u de Elfer met een druk op de HomeLink garagedeuropener weer veilig en droog binnen.
Techniek & performance
Wat ons betreft klinkt elke 6-cilinder boxer als muziek in de oren. Echter, in combinatie met een sportuitlaat en 480 krachtige paarden streelt onze GTS dit zintuig nog nét even wat meer dan andere 911-modellen. Alle power verdwijnt via een vingervlugge 8-traps PDK-automaat richting de achteras en is daarmee in staat om binnen 3,4 seconden van 0 naar 100 km/h te accelereren. Dat is een serieuze klap sneller dan de manuele versie met 7 versnellingen en zónder dubbele koppeling. De topsnelheid van de Carrera Coupé is vastgesteld op maar liefst 311 km/h! Dankzij 2 turbo’s heeft de boxermotor genoeg aan een inhoud van 3,0 liter om maximaal te presteren. En precies dat is wat u ook gaat doen na een bezoek aan onze showroom…
Met vriendelijke groet,
team Prins.
3.6 V8 Modena F1 | NL-auto | Daytona Seats
€ 79.500
3.9 V8 HELE | Daytona Racing Seats | Veel carbon! | Lift | Camera | Alcantara int. | Pass. display
€ 399.500
300pk MHEV | Sonus Faber | Driver Assistance Pack | 1e eig | Blu Intenso
€ 84.500