Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Porsche 911

Type
991-2 Carrera 4S | Schuif-/kanteldak | Adapt. cruise | Bose | Carbon interieur | Alcantara hemel | Vol!
Fabriekskleur
Diepzwart metallic
Transmissie
Automaat
KM Stand
78053 km
Bouwjaar
2017
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee

Porsche 911

Type
991-2 Carrera 4S | Schuif-/kanteldak | Adapt. cruise | Bose | Carbon interieur | Alcantara hemel | Vol!
Fabriekskleur
Diepzwart metallic
Transmissie
Automaat
KM Stand
78053 km
Bouwjaar
2017
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee
Deel deze auto

Voorwoord

Wendbaarder dan de nieuwste generatie, geavanceerder dan menig toekomstig sportauto: de Porsche 991.2 is de ideale facelift van de ideale klassieker in spe. Gebaseerd op het 60 jaar oude icoon weet deze moderne interpretatie van de 911 Carrera 4S wat ervoor nodig is om aan pure sportwagenkwaliteiten te voldoen. Tegelijkertijd heeft Porsche al zijn ervaring gebruikt om van de 991-2 – ook wel bekend als de revolutionaire versie van de non-facelift 991, opnieuw zijn stempel te drukken op de technische vooruitgang die fabrikanten van exoten zoals de Porsche 911 momenteel doormaken. Zo op het eerste oog lijkt dit een no-nonsense exemplaar te zijn. Echter, uw voorganger – een vast Prins klant en échte liefhebber die ‘m inruilde op een 992, weet wel beter. En u straks ook, want opties als een carbon interieurpakket, sportuitlaat, Sport Chrono, Adaptieve Sportstoelen Plus, PTV+, PDLS+, PAS, PADM, PCM en PASM maken van de 420 pk sterke turbo-powered Elfer een sensationele asfaltverslinder. Volume van het Bose Surround Sound systeem omlaag, elektrisch schuif-/kanteldak omhoog en hoor die 6-cilinder boxer de zintuigen prikkelen. Klinkt als uw nieuwe droomauto, nietwaar?

Lees verder
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Wendbaarder dan de nieuwste generatie, geavanceerder dan menig toekomstig sportauto: de Porsche 991.2 is de ideale facelift van de ideale klassieker in spe. Gebaseerd op het 60 jaar oude icoon weet deze moderne interpretatie van de 911 Carrera 4S wat ervoor nodig is om aan pure sportwagenkwaliteiten te voldoen. Tegelijkertijd heeft Porsche al zijn ervaring gebruikt om van de 991-2 – ook wel bekend als de revolutionaire versie van de non-facelift 991, opnieuw zijn stempel te drukken op de technische vooruitgang die fabrikanten van exoten zoals de Porsche 911 momenteel doormaken. Zo op het eerste oog lijkt dit een no-nonsense exemplaar te zijn. Echter, uw voorganger – een vast Prins klant en échte liefhebber die ‘m inruilde op een 992, weet wel beter. En u straks ook, want opties als een carbon interieurpakket, sportuitlaat, Sport Chrono, Adaptieve Sportstoelen Plus, PTV+, PDLS+, PAS, PADM, PCM en PASM maken van de 420 pk sterke turbo-powered Elfer een sensationele asfaltverslinder. Volume van het Bose Surround Sound systeem omlaag, elektrisch schuif-/kanteldak omhoog en hoor die 6-cilinder boxer de zintuigen prikkelen. Klinkt als uw nieuwe droomauto, nietwaar?

Exterieur
Je zult maar zulke roemruchte voorouders hebben. De 991.2 Carrera 4S leunt op ongekend veel kennis van modellen die de geschiedenisboeken van de sportauto herschreven hebben. Tegelijkertijd gaf Porsche de grondig gewijzigde 991-serie een heel eigen karakter mee, wat vooral technisch zijn vruchten heeft afgeworpen. Maar ook optisch veranderde er het één en ander ten opzichte van de non-faceliftversie: Porsche bracht bijvoorbeeld de eindstukken van de (in dit geval sport-)uitlaat dichterbij elkaar, dikte de bumper(spoiler)s verder aan met een verder verbeterde luchtgeleiding en gaf de verlichtingsunits een slanker ontwerp, wat later een voorbode zou blijken op de volgende generatie Porsche 911. Voorganger 997.2 herintroduceerde de verbindende lichtbalk aan de achterzijde speciaal voor de Carrera 4S, maar in dit geval heeft het rode verbindingsstuk zich meer naar boven verplaatst. It’s all in the details… Verder staat onze Diepzwart metallic gespoten (het is een 911, what else) op donkergrijze 20 inch Carrera S wielen met een design dat open genoeg is om omstanders een blik te gunnen op de rode remklauwen erachter. Het aalgladde coupé-silhouet is natuurlijk hét handelsmerk van dit legendarische Porsche model. Maar aan de onderbreking of aerodynamische ‘lift’ van een open schuif-/kanteldak kunnen wij best wennen!

Interieur
Volgens 911-traditie zijn de formidabel zittende Adaptieve Sportstoelen Plus met zwart leder uitgerust. Toch zijn er genoeg verrassingen te vinden aan boord van de Carrera 4S Coupé. Wat te denken van het GT Sportstuurwiel inclusief aluminium inzetstukken, de alcantara hemelbekleding en vooral: het carbon interieurpakket? Van de instaplijsten tot aan de middenconsole, dashboardafwerking en finish in de portieren; het bestaat allemaal uit peperdure lichtgewicht elementen. Naast koolstofvezel is er Rhodium in de 991-2 cockpit te vinden. Rhodium Silver om precies te zijn, en het heeft een weg gevonden naar de toerenteller in het centrale deel van het klassiek geclusterde Porsche 911-instrumentarium. Verder bevestigen de snelle (ronde)tijden op het Sport Chrono klokje dat het hoogst aannemelijk is dat het befaamde Porsche-logo in de hoofdsteunen er een innige verstandhouding met uw achterhoofd op gaat nahouden. Ach, er zijn ergere dingen…

Opties & extra’s
Een andere reden om ervan overtuigd te raken dat een rit in de 991.2 Carrera 4S Coupé tot in de eeuwigheid in uw geheugen staat gegrift is de aanwezigheid van Porsche Active Suspension Management (PASM). Samen met Porsche TorqueVectoring Plus (PTV+) en de zogenaamde dynamische motorsteunen (PADM) zorgen ze voor ongelimiteerd stabiel rijplezier. Speelt u vanuit de verwarmde zetels liever op safe dan steeds de grenzen op te zoeken, dan voelt u vast en zeker iets voor opties als Adaptive Cruise Control inclusief Porsche Active Safe (PAS), dan wel voor de ParkeerAssistent voor + achter mét achteruitrijcamera. Ook Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+) is als extra toevoeging op de bi-xenon koplampen een garantie op meer overzicht en controle. Nu is het slechts een kwestie van uw favoriete bestemming invoeren in het Porsche Communication Management (PCM) systeem en de sportuitlaat doet de rest. Vergeet u niet het Bose Surround Sound audiosysteem bij gelegenheid een tandje minder door de speaker te laten blazen? Vooral bij het naderen van tunnels is dit meer een must dan wijsheid. En hetzelfde geldt voor het openen van het elektrisch bedienbare glazen dak uiteraard…

Techniek & performance
De Porsche 911 Turbo is misschien wel de meest begeerlijke Elfer ooit. Logisch dat de fabrikant besloot om voortaan elke versie van professionele blaastechniek te voorzien. De bi-turbo aangedreven 991.2 laat zich van zijn meest krachtige kant zien door de inhoud van de karakteristieke 6-cilinder boxermotor te downsizen van 3,8 naar 3,0 liter en er tóch 20 pk + 60 Nm extra bij op te plussen voor respectievelijk 420 pk en 500 Nm in totaal. De prestaties spreken voor zich: zowel de handbak als deze 7-traps PDK-automaat korten de 0-100 km/h sprint met 0,3 seconden in. Ook de topsnelheid van de vierwielaangedreven Carrera 4S ging erop vooruit en doorbreekt – in tegenstelling tot zijn voorganger – de magische 300-barrière door een indrukwekkende 303 km/h te klokken. Ter vergelijk: hiermee kan de nieuwe 991 4S zich makkelijk meten aan de krachtigere 991 GTS uit de voorgaande serie. Des te makkelijker wordt voor u de keuze om een proefrit afspraak te maken bij Prins…

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • Achterspoiler
  • Achteruitrijcamera
  • Adaptief demping systeem
  • Airbag(s) hoofd voor
  • Airbag(s) side voor
  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Airco (automatisch)
  • Alarm klasse 3
  • Alcantara hemel
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Anti doorSlip Regeling
  • Apple Carplay/Android Auto
  • Audioinstallatie met cd-speler
  • Audio installatie premium
  • Autotelefoonvoorbereiding met bluetooth
  • Bandenspanningscontrolesysteem
  • bi-xenon koplampen
  • Boordcomputer
  • Bose audio
  • Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
  • Carbonafwerking interieur
  • Carbon dashboard
  • Carbon interieur-afwerking
  • centrale vergrendeling met afstandsbediening
  • Cruise control
  • Cruise control adaptief
  • Dimlichten automatisch
  • Elektrische ramen voor
  • Elektrisch glazen schuif-/kanteldak
  • Elektrisch schuif-/kanteldak
  • Elektrisch verstelbare voorstoel(en)
  • Elektronisch Sper Differentieel
  • Elektronisch Stabiliteits Programma
  • GT Sportstuur
  • koplampreiniging
  • LED achterlichten
  • LED dagrijverlichting
  • Lederen bekleding
  • Lederen interieur
  • Lederen stuurwiel
  • Lederen versnellingspook
  • Lichtmetalen velgen 20"
  • Metaalkleur
  • Multimedia-voorbereiding
  • Navigatiesysteem full map + hard disk
  • Porsche Active Suspension Management
  • Porsche Communication Management (PCM)
  • Porsche Dynamic Light System (PDLS)
  • Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)
  • Schakelmogelijkheid aan stuurwiel
  • Sport Chrono Pack
  • Sportstoelen
  • Sportstuur
  • Sport uitlaat
  • Spraakbediening
  • Stuur verstelbaar
  • Variabele stuuroverbrenging
  • Voorstoelen verwarmd
  • Warmtewerend glas
  • WiFi voorbereiding
Motor
2981cc 6 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
421 pk
Gewicht
1485 kg
Topsnelheid
303 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
4.0 s
Boek een proefrit

Ervaar de Porsche 911

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Lamborghini Huracan

5.2 V10 Performante | Full PPF | Carbon Bucket Seats | Lift | Arancio Borealis

Prijs op aanvraag

Maserati Grecale

GT 300pk MHEV | Sonus Faber | Driver Assistance Pack 2 | Blu Intenso

€ 97.500

Maserati GranTurismo

4.7 MC Stradale | 1 of 497 | Carbon seats | Collectors-item

€ 104.500

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink