Een zwarte Porsche 911 Carrera S volgens het boekje. Of zeg maar gerust: een heel dik boek. Deze super nette 991.2 uit 2016 barst van de opties waarmee het model zijn sportieve belofte moeiteloos waarmaakt. Van sportuitlaat tot aan RS Spyder wielen. Van sportstoelen tot aan Sport Chrono. Van een carbon interieur tot aan PTV+. Ook achterasbesturing, PASM en PDLS+ kunt u afvinken. En wat is een Porsche zonder luxe? Park Assist voor + achter met camera en een schuif-/kanteldak zijn eveneens inbegrepen. Ondertussen doet het Bose Surround Sound systeem dappere pogingen om de 6-cilinder bi-turbo boxermotor tegengas te bieden op het gebied van muziekplezier. Dat doet het systeem overigens heel keurig, maar de 420 paarden op de achteras gooien roet in het eten…
Lees verderPorsche 911 Carrera S
Een zwarte Porsche 911 Carrera S volgens het boekje. Of zeg maar gerust: een heel dik boek. Deze super nette 991.2 uit 2016 barst van de opties waarmee het model zijn sportieve belofte moeiteloos waarmaakt. Van sportuitlaat tot aan RS Spyder wielen. Van sportstoelen tot aan Sport Chrono. Van een carbon interieur tot aan PTV+. Ook achterasbesturing, PASM en PDLS+ kunt u afvinken. En wat is een Porsche zonder luxe? Park Assist voor + achter met camera en een schuif-/kanteldak zijn eveneens inbegrepen. Ondertussen doet het Bose Surround Sound systeem dappere pogingen om de 6-cilinder bi-turbo boxermotor tegengas te bieden op het gebied van muziekplezier. Dat doet het systeem overigens heel keurig, maar de 420 paarden op de achteras gooien roet in het eten…
Exterieur
Het mooie aan een Porsche 911 is dat er niet één hetzelfde hoeft te zijn. Los van alle uiteenlopende uitvoeringen, kan ook de aankleding sterk verschillen. Deze 991.2 laat zien hoe het moet: de Diepzwart metallic koets staat op 20 inch grote RS Spyder wielen met daarachter felrode remklauwen. De velgen zelf hebben een grijze laklaag en de dubbele sportuitlaat achter is meer naar het midden gepositioneerd om de gefacelifte Porsche 991 Carrera S van extra onderscheid te voorzien. Verder moet de 991-2 het hebben van zijn gemoderniseerde LED-lichtunits. Aan de voorzijde beschikken ze in dit geval over de techniek genaamd Porsche Dynamic Light System Plus – kortweg PDLS+ voor een optimale lichtbundel die mee schijnt in de richting die u op wilt. Zo geavanceerd en tegelijkertijd toch zo klassiek; het Porsche opschrift aan de achterzijde doet oude 911-tijden herleven. En natuurlijk is het onmiskenbare silhouet van de iconische sportcoupé volledig intact gebleven.
Interieur
Binnenin het Porsche 991.2 Carrera S interieur geen bijzonderheden op het gebied van opzet, kwaliteit afwerking en kleurgebruik. Het zwart lederen binnenwerk is hoogwaardig en zit vol karakteristieke verwijzingen naar vroegere 911-modellen, waaronder het instrumentarium met zijn 5 ronde clusters en centrale positie van de toerenteller. Het Sport Chrono klokje bovenop het lederen dashboard duidt op pure performance en sluit daarmee naadloos aan op de heerlijke sportstoelen en prachtige carbon finish. De alcantara hemelbekleding doet er nog een fijne scheut (kwaliteits)beleving bij bovenop. Echter, voor de échte sportwagenervaring adviseren we om het elektrische dak te kantelen of open te schuiven om de sound van deze Carrera S maximaal de Porsche 911 cockpit binnen te laten dringen…
Opties & extra’s
Sla uw voorkeurspositie op in de geheugenfunctie van de elektrische stoelverstelling en weet dat uw kruin in de toekomst met dezelfde plek van de verwarmde sportstoelen in aanraking komt als na de 1e proefrit. Een proefrit die sowieso onvergetelijk wordt dankzij legio technologieën die het rijden naar een nóg hoger level tillen: achterasbesturing, Porsche Active Suspension Management (PASM) en Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) zijn enkel bedoeld om het klassieke Porsche plezier tot in den treure te finetunen. Zaken als Cruise Control, Park Assist voor + achter, een achteruitrijcamera en Bose Surround Sound hebben niets toe te voegen op het gebied van snelheidssensatie. Handig zijn deze opties daarentegen wél. En anders kunt u op lag(er)e snelheid altijd nog een beroep doen op de knisperende en knetterende sportuitlaat.
Techniek & performance
Sinds de 2e generatie Porsche 991 voegt het merk turbopower toe op uitvoeringen die niet per se Turbo heten. Van downgrading is dan ook allerminst sprake: de 6-cilinder boxer is er qua power immers behoorlijk op vooruitgegaan. In de Carrera S perst de Porsche 991.2 zelfs 420 pk uit het dubbel geblazen 3,0 liter blok. Gekoppeld aan een 7-traps PDK-transmissie knalt de Elfer bijna letterlijk uit de startblokken: van 0 naar 100 km/h hoeft in de Coupé slechts 4,1 seconden te duren! Pas bij 306 km/h houdt de iconische sportauto het voor gezien. Zo hard hoeft het echter niet te gaan om overtuigd te worden door deze Prins bolide…
Met vriendelijke groet,
team Prins.
3.0 V6 | Blu America | New Car | Daytona Racing Seats | Full carbon
Prijs op aanvraag
Roadster sDrive30i High Executive
€ 49.900
Berlinetta | Daytona Seats | Grigio Ferro | Pass. display | New Power
€ 214.500