Porsche 911 Turbo S 560pk
Een keurig dealeronderhouden Porsche 911 Turbo S Cabriolet van de 1e eigenaar, mét dubbel carbon Akrapovic uitlaatsysteem klinkt als… Een Porsche afkomstig van Prins! Echt, lekkerder dan 560 pk aan 991 Turbo S-power voor dagelijks gebruik wordt het niet. En dan kan het dak ook nog eens open… Des te meer geniet je van de unieke sound van de geblazen boxermotor!
Dankzij adaptieve sportstoelen inclusief memoryfunctie is het geen kunst om er eens goed voor te gaan zitten. Een uitgebreid leder- en Sport Chrono pakket zijn eveneens inbegrepen. Wie wordt eigenaar nummer 2?
Exterieur
De 911 Turbo S is zo ongeveer het opwindendste wat Porsche ooit gebouwd heeft. Zonder dak is deze krachtpatser zowaar nóg begerenswaardiger. Helemaal in 991-trim. Want wat ons betreft is dit toch wel één van de meest geslaagde Elfers ever.
Net als andere Turbo-versies, is de 991 Turbo S te herkennen aan een ‘vaste’ achterspoiler, extra luchtsleuven in gemodificeerde bumper(spoiler)s en dito openingen direct achter de portieren. De heldere achterlichten en grijs getinte 20 inch Turbo S-wielen met daarachter gele remklauwen, maken van dit exemplaar behalve een verpletterende, ook een unieke verschijning. In chic donkerblauw komt het compromisloze 911-DNA verrassend goed tot zijn recht. Naar deze heerlijke machine blijf je kijken!
Interieur
Vanachter het Sport Design stuurwiel in de volledig met zwart leder beklede Porsche cockpit, is het zaak om zoveel mogelijk de focus op de weg te houden. Toch verdient de interieurafwerking ook de nodige aandacht: contrasterend rode stiksels, panelen van geborsteld aluminium, een Turbo-insigne in de middenarmsteun, Porsche-wapen in de hoofdsteunen, aluminium sportpedalen en lederen bekleding die zelfs tot en met het stuurkolom en de speakers wordt doorgetrokken. In één woord: prachtig.
Opties & extra’s
Afwerking en comfort gaan in deze 991 Cabriolet hand in hand, refererend aan de indrukwekkende optielijst: Sport Chrono, stoelverwarming + ventilatie, Burmester Sound System, Keyless Entry/Go en natuurlijk de formidabel zittende adaptieve sportstoelen inclusief geheugenfunctie. Niet dat u de Turbo S ook maar één keer uit handen wilt geven…
Techniek & performance
De 3,8 liter 6-cilinder boxermotor heeft namelijk een verslavende werking op al uw zintuigen. De 560 paarden verpulveren menig supercar dankzij een ongeëvenaarde hoeveelheid grip en een razendsnelle, hightech PDK-transmissie met dubbele koppeling. Accelereren van 0-100 km/h hoeft zodoende niet langer dan 3,2 (!) seconden te duren, tegenover een topsnelheid die tot ver over de magische 300 km/h reikt: 318 km/h, om precies te zijn.
De Turbo S-power wordt perfect verdeeld over elk van de 4 wielen. Te veilig of klinisch zegt u? Eén proefrit zorgt voor maximale tegengas. De snelheidsbeleving is immers bizar, en dankzij de hulp van Akrapovic klinkt het ook zo… Wie durft?
Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo