Wat als perfectie geen grenzen kent? En het budget ontoereikend is? Dan krijgt u dit: een bizar mooi gerestaureerde Maserati Sebring 3.7 van de 2e serie. De totale investering bedroeg bijna 400.000 euro om de drietand in de unieke staat te krijgen waarin hij nu verkeert. De aanschaf van de auto mag u daar nog bij op tellen. Facturen en documentatie zijn inbegrepen. Voor de volgende eigenaar zal de Sebring Series II daarom als een koopje aanvoelen. U vindt een totale oplage van 247 exemplaren niet gelimiteerd genoeg? Treft u het even: van deze origineel Italiaans geleverde beauty is er geen tweede!
Lees verderWat als perfectie geen grenzen kent? En het budget ontoereikend is? Dan krijgt u dit: een bizar mooi gerestaureerde Maserati Sebring 3.7 van de 2e serie. De totale investering bedroeg bijna 400.000 euro om de drietand in de unieke staat te krijgen waarin hij nu verkeert. De aanschaf van de auto mag u daar nog bij op tellen. Facturen en documentatie zijn inbegrepen. Voor de volgende eigenaar zal de Sebring Series II daarom als een koopje aanvoelen. U vindt een totale oplage van 247 exemplaren niet gelimiteerd genoeg? Treft u het even: van deze origineel Italiaans geleverde beauty is er geen tweede!
Historie
De Maserati Sebring werd in 1962 (toen nog onder de naam 3500 GTiS) geïntroduceerd als uitbreiding op – en latere opvolging van de 3500 Gran Turismo-reeks. De winst van Maserati in 1957 tijdens de 12 Uur van Sebring gold als inspiratie voor de nieuwe modelnaam in 1965. Vanaf dat moment werd het aanbod tevens uitgebreid met een krachtigere 3.7 variant. Onze Series II beschikt ook over deze upgrade en begon zijn loopbaan oorspronkelijk in Italië. Later zou het geboorteland worden verruild voor Amerika, totdat zijn voormalig eigenaar in 2005 lucht kreeg van de “barnfind”. De Maserati Sebring stak opnieuw de oceaan over voor een bezoek aan Nederland: de plek waar 2 jaar later een grondig restauratieproces van start ging. Bodywork, motor, transmissie; werkelijk alles werd aangepakt. Totale kosten: 4,5 ton. Om maar even aan te geven hoe strak de Series II erbij staat…
Exterieur
De Maserati 3500 GT gold als basis voor de Sebring, maar het zijn echt twee totaal verschillende auto’s. De 2e serie is te herkennen aan zijn aangepaste koplampunits, die optisch meer geclusterd lijken te zijn. Andere knipperlichten, bumpers en een goudkleurig logo maken het gefacelifte front verder af. Aan de zijkanten werden de koelsleuven verder naar boven verplaatst. De verlichting achter was voortaan horizontaal in plaats van verticaal van opzet, waardoor de toegang naar de bagageruimte automatisch minder breed werd. Verder is de Maserati Sebring een buitengewoon elegante verschijning, met dank aan topdesigner Giovanni Michelotti, op dat moment werkzaam bij Vignale. Amerikaanse achtergrond of niet, het Italiaanse charisma is van een ongeëvenaard niveau. In dit speciale geval gaat u dat extra waarderen, want lak- en koetswerk zijn werkelijk smetteloos.
Interieur
De “grande” opzet van deze stijlvolle GT verraadt de traditionele 2+2 opstelling. Tot zover geen verrassingen. Echter, open het portier van de Sebring en u wordt weggeblazen door pure schoonheid. Bellisima! Het ontwerp is tijdloos, de totale uitstraling magnifiek en bovenal is er veel, héél veel aandacht besteed aan details. Zowel door de bouwer als de restaurateur. Deze bijna 60 jaar oude Maserati is simpelweg nieuw! En bruist van het karakter. Rode bekleding, chromen accenten, een originele Becker radio en klassieke houtafwerking op het stuur + de versnellingspook; mooier dan dit wordt het niet!
Techniek
De totale oplage van de legendarische Sebring blijft steken op ongeveer 446 stuks. Slechts 247 daarvan zijn van de 2e serie. Nog minder hebben een sterkere 3,7 liter 6-cilinder lijnmotor in het vooronder. Het geeft de Maserati een bescheiden pk-boost van 10+ (in totaal 245 pk) en de topsnelheid nam erdoor toe met 5 km/h. Op papier zou de Sebring Series II 3.7 de 240 km/h kunnen halen. Belangrijker zijn echter de souplesse en sound van de klassieke drietand. Alles bij elkaar is de wow-factor ongekend. Kan ook niet anders, wanneer er zo veel liefde aan is besteed…
Met hartelijke groet,
Prins Classics
Monospecchio | Low mileage!
€ 179.500
930 Turbo | PTS Ferrari Yellow | Full history | 30-year-ownership
€ 179.500
1.6 Sedan S1
€ 19.500