De Maserati Levante zoals u ‘m hebben wilt: mét opzwepende, 430 pk sterke bi-turbo V6-benzinemotor. Deze GranLusso is extra luxe aangekleed en daarmee extra begerenswaardig. Bovendien is de opwindend mooie SUV uitgerust met een aantal sportieve elementen en doet zodoende de letter “S” in de typeaanduiding eer aan. De AWD-aandrijflijn zet alle power om in aansprekende prestaties terwijl u onderweg geniet van fraaie features zoals een sportstuur, luchtvering, een panoramadak, 4-zone Climate Control, Apple CarPlay en een Harman Kardon audiosysteem. Eenmaal op bestemming komen de achteruitrijcamera en HomeLink garagedeuropener uitstekend van pas. Welke sportwagenliefhebber durft nu de overstap naar het SUV-segment te maken? Of reed u al SUV en wilt u eindelijk eens ervaren hoe het is om in een échte sportwagen te rijden? In beide gevallen bent u van harte welkom bij Prins!
Lees verderMaserati Levante S GranLusso
De Maserati Levante zoals u ‘m hebben wilt: mét opzwepende, 430 pk sterke bi-turbo V6-benzinemotor. Deze GranLusso is extra luxe aangekleed en daarmee extra begerenswaardig. Bovendien is de opwindend mooie SUV uitgerust met een aantal sportieve elementen en doet zodoende de letter “S” in de typeaanduiding eer aan. De AWD-aandrijflijn zet alle power om in aansprekende prestaties terwijl u onderweg geniet van fraaie features zoals een sportstuur, luchtvering, een panoramadak, 4-zone Climate Control, Apple CarPlay en een Harman Kardon audiosysteem. Eenmaal op bestemming komen de achteruitrijcamera en HomeLink garagedeuropener uitstekend van pas. Welke sportwagenliefhebber durft nu de overstap naar het SUV-segment te maken? Of reed u al SUV en wilt u eindelijk eens ervaren hoe het is om in een échte sportwagen te rijden? In beide gevallen bent u van harte welkom bij Prins!
Exterieur
Die SUV-hype blijft nog wel even voortbestaan, zo is de voorspelling. En dat is prima, zolang ze maar worden gebouwd zoals Maserati doet. Onze Levante S GranLusso is een lust voor het oog, zelfs als u van sierlijk, gedrongen en sportief houdt. Want hoewel de Levante imposante afmetingen noteert, oogt hij niet overdreven groot. De Italianen pasten namelijk aantrekkelijke rondingen in de carrosserie toe. En deze S-versie geniet daarbij tevens van Sport bumpers plus een dakspoiler aan de achterzijde. Om maar even aan te geven dat er achter die klasse uitstraling van de diepzwarte Maserati heuse topprestaties schuilgaan… De 21 inch grote Anteo Grey wielen bieden hetzelfde fraaie contrast met het Nero lakwerk als de vele chromen exterieurdetails. Opvallende outsiders in het chique geheel zijn de vuurrode remklauwen. Alsof u na een proefrit met de Levante S te stoppen bent!
Interieur
Voor een sportauto is deze Maserati uiteraard behoorlijk ruim te noemen. Des te meer ruimte is er voor een exclusieve aankleding: overal waar u kijkt treft u Nero lederen bekleding. Met uitzondering van de stijlen en dakhemel: het grote glazen panoramadak wordt omringd door prachtig alcantara. Anders dan de rest van het interieur, beschikt het sportstuur over zwarte stiknaden. Stoelen, dashboard, portieren; de rest is allemaal voorzien van lichte contraststiksels. Hetzelfde geldt voor de gestikte Maserati badges in de hoofdsteunen voor en achter. Het uurwerk midden op het dashboard is één van de weinige klassieke details aan boord van de Levante S GranLusso. Overall is het binnenwerk modern en sfeervol te noemen. Een tamelijk zeldzame combinatie in een steeds killer wordend autotijdperk. Gelukkig, ze zijn er nog: de machines met karakter! Zelfs in SUV-land…
Opties & extra’s
Maserati hint naar een overdekte verblijfplaats voor al dit moois: onze Levante is uitgerust met een HomeLink garagedeuropener. Het kan inderdaad geen kwaad om de schoonheid van deze Italiaan te koesteren, vandaar ook de aanwezigheid van een achteruitrijcamera. Op de weg voelt de drietand zich echter nóg meer thuis: het sportstuur, de luchtvering, bi-xenon koplampen en Cruise Control duiden op niets anders dan rijplezier. Voor extra comfort zorgen het elektrisch bedienbare panoramadak, de stoelverwarming en 4-zone Climate Control. Weer of geen weer, het klimaat binnenin de Levanta GranLusso is altijd perfect. Het oor wil ook wat? Harman Kardon in combinatie met Apple CarPlay moet puur luistergenot garanderen. Of gaat uw aandacht stiekem toch uit naar de sound van de dubbel geblazen 6-cilinder…?
Techniek & performance
De Maserati Levante S heeft geen enkele moeite om het de traditionele, laag boven het asfalt hangende sportauto moeilijk te maken bij de stoplichten. Accelereren van 0 naar 100 km/h is al na 5,2 seconden geschiedenis. De 8-traps automaat raast door zijn versnellingen alsof ze niet bestaan en houdt het pas bij 264 km/h voor gezien. De veelal elektronisch begrensde concurrentie uit Duitsland is dan allang afgehaakt. Maserati zet dan ook een beul van een aandrijflijn in: een 3,0 liter V6 met 2 turbo’s en 430 pk vermogen. Verder heeft de Levante S AWD maar liefst 580 Newtonmeters te verdelen over elk van de 4 wielen. Flink meer dan de non-S-versies. Maar is dat niet precies de reden waarom u op deze website bent beland…?
Met hartelijke groet,
team Prins.
3.6 V8 Modena F1 | NL-auto | Daytona Seats
€ 79.500
3.9 V8 HELE | Daytona Racing Seats | Veel carbon! | Lift | Camera | Alcantara int. | Pass. display
€ 399.500
300pk MHEV | Sonus Faber | Driver Assistance Pack | 1e eig | Blu Intenso
€ 84.500