Het profiel van een SUV, de looks van een volbloed GT en de stempel op een nieuwe generatie Maserati: de Grecale representeert de ultieme mix van sportiviteit, raffinement, luxe en verfijning naar moderne maatstaven… En voor dagelijks, praktisch gebruik! Deze Hybrid Modena produceert 330 paarden op een opvallend efficiënte manier. Maserati maakt er een gewoonte van om haar modellen naar winden te vernoemen. Maar de storm aan innovaties die de Grecale te bieden gaat never nooit liggen. Menig liefhebber zou willen meewaaien met de luxe die ons exemplaar te bieden heeft: geventileerde sportstoelen, Virtual Cockpit, Matrix LED-koplampen, een 360 graden camera, Black Pack, panoramadak en Sonus Faber Audio zijn onderdeel van deze Prinselijke btw-auto… Ondernemers met smaak profiteren dus maximaal!
Lees verderHet profiel van een SUV, de looks van een volbloed GT en de stempel op een nieuwe generatie Maserati: de Grecale representeert de ultieme mix van sportiviteit, raffinement, luxe en verfijning naar moderne maatstaven… En voor dagelijks, praktisch gebruik! Deze Hybrid Modena produceert 330 paarden op een opvallend efficiënte manier. Maserati maakt er een gewoonte van om haar modellen naar winden te vernoemen. Maar de storm aan innovaties die de Grecale te bieden gaat never nooit liggen. Menig liefhebber zou willen meewaaien met de luxe die ons exemplaar te bieden heeft: geventileerde sportstoelen, Virtual Cockpit, Matrix LED-koplampen, een 360 graden camera, Black Pack, panoramadak en Sonus Faber Audio zijn onderdeel van deze Prinselijke btw-auto… Ondernemers met smaak profiteren dus maximaal!
Exterieur
De Grecale luidt een nieuw tijdperk in. En toch: hoe verfrissend deze Maserati wind ook is, de stijl roept vooral tijdloze charme op. De druppelvormige LED-Matrix koplampen bijvoorbeeld, doen qua vormgeving denken aan de iconische 3200 GT. De 3 luchtsleuven in de voorste schermen ademen het klassieke karakter van Maserati en de bovenste rand in de achterlichten roepen eveneens boemerang-achtige Coupé-gevoelens op. Kenners weten welke link we hiermee leggen… De natuurlijke, gracieuze lijnvoering is ook helemaal des Maserati’s. Wat is er dan vernieuwend? Vooral het compactere SUV-segment waarin de Grecale zich bevindt. Het weerhield de Italianen er echter niet van om gigantische 21 inch Crio Matt-aluminium velgen onder de stijlvolle koets te monteren. Achter de Y-spaak designwielen houden Rosso remklauwen zich schuil, die des te meer opvallen in combinatie met een elegante Grigio Lava carrosserielak. Extracontrast wordt er geboden in de vorm van hoogglans zwarte exterieurdetails: grille, luchtinlaten, raamlijsten, dakreling en diffusor hebben de kleur van de optionele Black Pack. We blijven erbij: hoe revolutionair ook, de Grecale is vooral een ouderwets mooie Maserati. Precies zoals we hadden gehoopt.
Interieur
Aan boord wordt des te duidelijker dat de tijd bij de Italiaanse sportwagenbouwer niet heeft stilgestaan. Letterlijk, want naast het instrumentarium geeft ook het uurwerk de informatie voortaan digitaal weer. Eronder prijkt een enorm infotainmentscherm plus een touchscreen voor de uitgebreide klimaatbediening. De kleuren en materialen zijn dan juist weer lekker classy: de sportstoelen, middenarmsteun, tunnelconsole, onderzijde dashboard + deurpanelen zijn prachtig bekleed met Bianco leder. Mede dankzij de Nerodakhemel, zwart lederen bovenzijde van het dashboard en dito stuurwiel kon het contrast niet groter. Het Maserati Grecale interieur doet extra ruimtelijk aan wanneer het groten glazen panoramische schuif-/kanteldak de nodige zonnestralen laat doordringen. Lava-grijzige houtpanelen en gedrukte Tridents in de hoofdsteunen zorgen voor de ultieme finishing touch… Op z’n Maserati’s.
Opties & extra’s
Dat de Grecale voor alle seizoenen geschikt is blijkt wel uit het comfortabele uitrustingsniveau: stoelverwarming, stoelventilatie, stuurwielverwarming én een elektrisch bedienbaar panoramadak zijn dus inbegrepen. Verder is onze Maserati voorzien van een Virtual Cockpit, Head-up Display, 360 graden camera, Matrix LED-koplampen, Apple CarPlay en een Sonus Faber audiosysteem. Dit maakt de luxe SUV zowel voor ogen als oren een genot om mee te rijden. Dat rijden wordt op zijn beurt ondersteund door bijvoorbeeld Adaptive Cruise Control. Kan handig zijn als voorliggers maar in een rap tempo dichterbij blijven komen… Verder zitten de sportstoelen als gegoten. We hadden niet anders van Maserati verwacht!
Techniek & performance
De tijd dat we hybridesystemen associeerden met suffe auto’s lijkt ver achter ons te liggen. Maserati voegt de term MHEV zelfs met trots toe aan de typeaanduiding van onze Grecale. Toch moet de drietand nog niets weten van stekkers: de mild hybridetechnologie werkt puur ter ondersteuning van de 2,0 liter turbo-benzinemotor en laadt zich onderweg automatisch op door remenergie tijdelijk op te slaan voor hergebruik. Zo hoeft de acceleratie naar een topsnelheid van 240 km/h nooit vroegtijdig te worden afgebroken. Laat staan dat de 0-100 km/h sprint langer moet duren dan 5,3 seconden. Op de voor- en achteras verzamelen zich 330 paarden en 450 Newtonmeters aan turbopower. De Maserati Grecale Modena is echt wel zuinig en schoon voor zijn soort hoor, maar aan grip en dynamiek wordt gelukkig niets ingeboet. In één woord: “Magistrale”…
Met vriendelijke groet,
team Prins.
110 P400e 110 HSE | 360 cam | Stoelventilatie
€ 84.500
3.0 S Q4 | GTS velgen | Adapt. cruise | 360 cam
€ 49.900
Speed | 6.0 W12 | 1e eig | Subliem! | NL-auto | Touring Spec. | Styling Spec.
€ 269.500