Black & beautiful. De magie omtrent deze oogverblindend mooie Maserati GranTurismo 4.7 S is van een onweerstaanbaar niveau. Met een opwindende uitrusting, opzwepende V8-sound en slechts 38.500 kilometer ervaring in ruim jaar tijd, is deze bloedstollend mooie machine meer dan klaar voor een volgende, onvergetelijke rit. De vraag is echter: wie zit er achter het stuur?
Lees verderMaserati GranTurismo 4.7 S Nero Carbonio
Black & beautiful. De magie omtrent deze oogverblindend mooie Maserati GranTurismo 4.7 S is van een onweerstaanbaar niveau. Met een opwindende uitrusting, opzwepende V8-sound en slechts 38.500 kilometer ervaring in ruim jaar tijd, is deze bloedstollend mooie machine meer dan klaar voor een volgende, onvergetelijke rit. De vraag is echter: wie zit er achter het stuur?
In 2020 leverden we deze beauty aan zijn laatste eigenaar, bent u de volgende?
Exterieur
Als de Maserati GranTurismo in super sportieve S-trim een Italiaans maatpak zou zijn, is dit degene die je op de mooiste dag van je leven zou dragen. Op elk gebied biedt deze drietand nét even een tandje meer. Kijken we naar het exterieur, dan vallen de zwarte spijlen in de grille, donkere koplampbehuizingen, aerodynamische zijskirts en een hoger weglopende kofferklep c.q. achterspoiler op. Extra ‘body’ krijgt de GT van de markante, aluminiumkleurige Neptune velgen in maatje 20 inch. Ze zorgen voor een schitterend contrast, zowel qua vormgeving als qua kleur; de Maserati carrosserie is immers overwegend elegant dankzij een uitgestrekt profiel, sierlijke lijnen en dito rondingen. In dit geval gegoten in ingetogen Nero Carbonio zwart. Des te meer springen de Giallo remklauwen in het oog!
Interieur
De interieuraankleding van de GranTurismo is op vergelijkbare wijze benaderd. De cockpit is overwegend zwart en prachtig afgewerkt. Nero leder wordt afgewisseld met sportief en hoogwaardig Alcantara op de zitvlakken, hemelbekleding én het stuurwiel. Maar de ‘S’ van ‘Sportiviteit’ gaat verder dan dat: zo zijn de Racing Pedals gemaakt van aluminium, terwijl de Giallo details eveneens hun weg naar binnen hebben gevonden. En wel in de vorm van stiksels. Ze komen terug in de elektrisch verstelbare én verwarmbare stoelen uit het Comfort Pack. Ook de deurpanelen zijn uitgevoerd met de opvallende, fraai contrasterende stiknaden. En het Bose audiosysteem? Het is mooi dat die er zit en over de kwaliteit niets dan lof. De pech voor de geluidsinstallatie (via Apple CarPlay!) is alleen dat er sprake is van hevige concurrentie, komend vanaf de voorkant. Start de V8 en je zult meteen begrijpen wat we bedoelen…
Techniek & performance
Een totaal van 440 pk voortkomend uit één motor is indrukwekkend. De manier waarop ze in deze 2+2 coupé klinken is zowaar nog indrukwekkender. Sound en performance versterken elkaar in geval van de GranTurismo 4.7 S dubbel zoveel. En dat heeft grote gevolgen voor de zintuigen wanneer u de 0-100 km/h sprint binnen 4,9 tellen afwikkelt. Of de topsnelheid van 295 km/h in beeld komt. Alles trager dan dat is allerminst suf, de atmosferische 8-cilinder is én houdt u continu bij de les!
Wat de Maserati extra verslavend maakt, is het feit dat power en wegligging met elkaar in harmonie zijn: de stijlvolle GT plakt aan het asfalt dankzij een 10% stijvere ophanging ten opzichte van de minder sportieve GranTurismo’s. Het exemplaar op uw scherm is uitgerust met een Skyhook Suspension: een perfect uitgebalanceerd sportonderstel, waarmee de drietand met dezelfde overtuiging zijn tanden in het asfalt zet als dat de auto emotie oproept bij de inzittenden. Bent u er daar binnenkort één van?
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Volante 5.2 V12 Superleggera | Veel carbon! | Bang & Olufsen | Sports Plus stoelen | 360cam
€ 289.500
Sportback 55 TFSI e S edition Competition | Full option | Pano-dak | Bang&Olufsen | Carplay
€ 59.500
4.7 MC Stradale | 1 of 497 | Carbon seats | Collectors-item
€ 104.500