Wie houdt van stijlvolle sportiviteit kan onmogelijk om deze oogverblindend mooie Maserati GranTurismo 4.7 S heen. De kleurstelling is tijdloos klassiek met een vurig randje (wacht maar tot de zon erop schijnt!), de details zijn smaakvol en karakteristiek. De historie is compleet (en) bekend, de voormalig eigenaar een intense schoonheid armer.
Dankbaar zijn we hem wel, voor het vertroetelen van dit schitterende exemplaar. De magie van deze bella macchina heeft na 13 jaar niets aan kracht ingeboet. En hetzelfde kan worden gezegd over de 440 pk sterke 4,7 liter V8. Terecht een GranTurismo met een hoofdletter “S”. Mag u raden waar die letter voor staat.
Wie houdt van stijlvolle sportiviteit kan onmogelijk om deze oogverblindend mooie Maserati GranTurismo 4.7 S heen. De kleurstelling is tijdloos klassiek met een vurig randje (wacht maar tot de zon erop schijnt!), de details zijn smaakvol en karakteristiek. De historie is compleet (en) bekend, de voormalig eigenaar een intense schoonheid armer.
Dankbaar zijn we hem wel, voor het vertroetelen van dit schitterende exemplaar. De magie van deze bella macchina heeft na 13 jaar niets aan kracht ingeboet. En hetzelfde kan worden gezegd over de 440 pk sterke 4,7 liter V8. Terecht een GranTurismo met een hoofdletter “S”. Mag u raden waar die letter voor staat.
Exterieur
Geen GT zoals de Maserati GT: elegant, uitgebalanceerd en voorzien van een vloeiend lijnenspel met karakteristieke rondingen en diverse sportieve elementen. Gehesen in een bloedmooi Bordeaux Pontevecchio kostuum, druipt het cachet bijna letterlijk van de tijdloos gestileerde koets af. Laat u echter niet misleiden door de foto’s; wanneer de zon zich laat zien komt het vuur in de Italiaan op schitterende wijze bovendrijven. Een geboren klassieker, deze GranTurismo!
De classy drietand maakt een extra krachtige indruk dankzij de toevoeging van 20 inch grote Trident spaakwielen, afgewerkt met een stoere Grigio Mercury laklaag. De remklauwen erachter zijn hoogglans zwart gespoten. “Nero”, noemt Maserati dat mooi. Al net zo treffend zijn de 3 subtiele openingen in de voorste schermen, het Maserati logo op de C-stijl en de 4 uitlaateindstukken onderin de achterbumper. Immers, ook deze klassieke schone uit Italia heeft genoeg historisch race-DNA in zich. En dat mag – nee, móet gezien worden.
Interieur
Het interieur heeft de traditionele 2+2 opstelling van een échte sportcoupé annex GT. De aankleding is minder ‘standaard’: Sabbia lederen bekleding in combinatie met een Pearl Beige dakhemel! De lichte tinten steken uitermate fraai af bij Nero delen in de vorm van het dashboard, stuurwiel, de gordels en vloertapijten. Hierdoor maakt het Maserati binnenste al net zo’n uitgebalanceerde en chique indruk als het exterieur. De Smoked Quarz afwerking is een toonbeeld van raffinement en verfijning. De emblemen in de hoofdsteunen zijn de ultieme finishing touch in de almachtige drietand. In deze Maserati gaat u niet zitten, die trekt u aan.
Opties & extra’s
Dat laatste slaat onder andere op de toevoeging van een wel heel fijne extra: Comfort Pack voorstoelen inclusief elektrische verstelling, memoryfunctie én verwarming. Op die manier zit u er gegarandeerd gerieflijk bij. Zaken als Bluetooth, Cruise Control en parkeersensoren mogen uiteraard evenmin op deze GranTurismo S ontbreken.
Techniek & performance
Maar alle luxe verdwijnt spontaan naar de achtergrond zodra de majestueuze 8-pitter voorin van zich laat horen. Met een doordringend gegrom ontwaken 440 daverende paarden, die de chique GT in één klap transformeren in een Italiaanse sportwagen pur sang. In de S-versie meet de Maserati V8 een inhoud van 4,7 liter (bekend uit de Alfa 8C) en gaat gekoppeld aan een automatische transmissie die, net als in de Ferrari F430, in totaal 6 versnellingen telt. Alle krachten komen op de achteras terecht voor de ultieme rijbeleving van een échte sportauto.
De 8-cilinder klimt enthousiast in zijn toeren en zo klinkt hij ook: accelereren van 0-100 km/h binnen 4,9 seconden is zodoende één groot feest, waaronder voor het gehoor. De topsnelheid van 295 km/h schurkt tegen de magische 300-grens aan en is daarmee “S”-waardig. Zullen we de coördinaten van de dichtstbijzijnde tunnels alvast naar u doorsturen?
Met vriendelijke groet,
team Prins.
1.8-16V MK II
Prijs op aanvraag
Scuderia | Top onderhouden!
€ 269.500
Spider | Full PPF | Racing Seats | JBL | Blu Pozzi | Historical color | Carbon Driver Zone
€ 269.500