Sterker dan een V8, schoner dan een 4-cilinder: de Range Rover P550e betreft het absolute topmodel onder de Plug-in Hybrid uitvoeringen en gaat qua pure power zelfs voorbij aan de P530 zonder “e” van electric. Met zijn krachtige elektromotor en 38,2 kWh accu haalt deze grootheid onder de topklasse SUV’s in de EV-modus een actieradius van 120 km. Behalve briljant in innovatie en duurzaamheid, is dit exemplaar een ware schoonheid in samenstelling. Sterker nog, dankzij het chique Caraway leder, SVO stuur en de bizarre waslijst aan opties is onze Range Rover P550e PHEV simpelweg magnifiek als het om kleurgebruik en aankleding gaat. Enkele highlights zijn de stoelmassage voorin, stoelventilatie voor- én achterin, de luchtvering, elektrisch wegklapbare trekhaak, 360 graden camera, Adaptive Cruise Control, het panoramadak en Meridian audiosysteem. Nieuw in Nederland geleverd, van de 1e eigenaar en mét verrekenbare BTW. Waar wacht u nog op?
Lees verderRange Rover P550e Autobiography Storm Grey
Sterker dan een V8, schoner dan een 4-cilinder: de Range Rover P550e betreft het absolute topmodel onder de Plug-in Hybrid uitvoeringen en gaat qua pure power zelfs voorbij aan de P530 zonder “e” van electric. Met zijn krachtige elektromotor en 38,2 kWh accu haalt deze grootheid onder de topklasse SUV’s in de EV-modus een actieradius van 120 km. Behalve briljant in innovatie en duurzaamheid, is dit exemplaar een ware schoonheid in samenstelling. Sterker nog, dankzij het chique Caraway leder, SVO stuur en de bizarre waslijst aan opties is onze Range Rover P550e PHEV simpelweg magnifiek als het om kleurgebruik en aankleding gaat. Enkele highlights zijn de stoelmassage voorin, stoelventilatie voor- én achterin, de luchtvering, elektrisch wegklapbare trekhaak, 360 graden camera, Adaptive Cruise Control, het panoramadak en Meridian audiosysteem. Nieuw in Nederland geleverd, van de 1e eigenaar en mét verrekenbare BTW. Waar wacht u nog op?
Exterieur
De status van een Range Rover is ongeveer net zo enorm als zijn afmetingen. Sinds de 1e generatie van de luxe SUV in 1970 op de markt verscheen, heeft het model een imago opgebouwd waar we “U” tegen zeggen. Ook deze nieuwste, 5e generatie weet enkel respect af te dwingen. En dat is bijzonder te noemen in een segment waar geïrriteerde en jaloerse blikken van medeweggebruikers eerder regel dan uitzondering zijn. Natuurlijk heeft de Range Rover zijn stijl mee: in plaats van bombastisch over te komen moet onze topklasse SUV zijn verpletterende uitstraling hebben van een smaakvol, strak design vol verfijnde details. Less is more moeten de Britse ontwerpers gedacht hebben, al zijn de 22 inch antracietkleurige wielen duidelijk een paar maatjes “more”. Hij kan het hebben. Het dak, de buitenspiegels, achterbumper, grilleomranding, sierstrips achter die optisch één geheel zijn met de even donkere lichtunits, alsmede de getinte ruiten vormen qua tint een perfecte match met de velgen. Gecombineerde met het tijdloze Storm Grey lakwerk en de lichtgrijze typeaanduiding + omlijsting in de voorportieren, is het karakteristieke exterieur perfect in harmonie. Beeldschoon en toch zo markant als wat.
Interieur
Een Range Rover zet de toon in zijn segment, altijd al gedaan. Om het succes verder uit te bouwen creëerde Land Rover een compleet label omtrent de luxe SUV. Daarin staat dit model aan de absolute top. Op de custom-made SV na, is de Autobiography bovendien de meest luxe uitvoering. Dit exemplaar heeft echter evengoed een op maat gemaakte finish aan boord: het half lederen, half houten stuurwiel komt namelijk bij Land Rover’s Special Vehicle Operations (SVO) divisie vandaan. Het lederen hart van het stuur beschikt daarbij over exact dezelfde bekleding en stiksels als de stoelen, portieren, armsteunen en het middendeel van het dashboard genaamd Caraway. De super smaakvolle bruintint is zelfs doorgetrokken tot en met de dakhemel, terwijl de Ebony stijlen een prachtig contrast bieden; dezelfde als de bovenzijde van het lederen dashboard. Terwijl het elektrische panoramadak op verzoek een verfrissend briesje toelaat, zorgt het schitterende houtwerk op midden-/tunnelconsole, portieren en dashboard juist voor een aangename, warme sfeer. Het cachet druipt ervan af en is op en top Brits. Dus zó ziet een ware “king of the road” eruit!
Opties & extra’s
Met een Land Rover badge is het echter onmogelijk om alleen maar voor luxepaard te spelen. Wees gerust: ook deze 4×4 kan écht wel wat. Waarom zou er anders een elektrisch wegklapbare trekhaak onder worden gemonteerd? Andere functionele gemakken worden geboden in de vorm van Adaptive Cruise Control, een 360 graden camera, Apple CarPlay en Meridian Surround Sound. Toch komt het meeste comfort bij de luchtvering, stoelmassage, verwarmde + geventileerde stoelen voor én achter, memoryfunctie en het verwarmde stuurwiel vandaan.
Techniek & performance
Of de Range Rover P550e Autobiography een SUV met limousine trekjes of een limousine met offroad kwaliteiten is, laten we in het midden. Zeker is in ieder geval dat de 550 pk sterke PHEV nergens voor terugdeinst. Of u nu in alle stilte en souplesse een bezoek brengt aan het drukke stadscentrum of letterlijk nieuwe terreinen verkent op het onverhard, deze charismatische alleskunner heeft met 800 Nm koppel altijd ‘over’. Accelereren van 0 naar 100 km/h is al na 5 seconden voltooid. Bovendien is de 3,0 liter 6-cilinder lijnmotor met 400 pk krachtig genoeg om ook met een lege batterij overtuigend voor de dag te komen. En anders zorgt de waanzinnig luxe en stijlvolle uitstraling daar wel voor…
Met vriendelijke groet,
team Prins.
4.2 Cambiocorsa | Argento Luna
€ 34.900
3.8 Turbo S | SportDesign | Schuif-/kanteldak | Sport Chrono | PDLS+
€ 149.500
Modena 330pk | Full! | Luchtvering | Pano | 360 cam | Sonus Faber | Driver Assistance Pack Plus | Head-up | Stoelkoeling
€ 99.500