De Ferrari Testarossa: wie heeft er geen poster van (gehad)? De Testarossa vormt sinds medio jaren 80 de rode draad in de Ferrari-historie. Geen model uit Maranello zo bekend als deze! De ultieme jongensdroom op wielen leeft al meerdere generaties voort. Ook bij Prins hebben we een zwak voor de Testarossa. In het bijzonder voor dit vuurrode exemplaar met beige leder en slechts 21.273 km ervaring, verkerend in uitmuntende staat…!
Lees verderDe Ferrari Testarossa: wie heeft er geen poster van (gehad)? De Testarossa vormt sinds medio jaren 80 de rode draad in de Ferrari-historie. Geen model uit Maranello zo bekend als deze! De ultieme jongensdroom op wielen leeft al meerdere generaties voort. Ook bij Prins hebben we een zwak voor de Testarossa. In het bijzonder voor dit vuurrode exemplaar met beige leder en slechts 21.273 km ervaring, verkerend in uitmuntende staat…!
Historie
Soms, heel soms kom je iets tegen wat op papier niet meteen perfect lijkt, maar in de praktijk toch perfect blijkt. De Ferrari Testarossa op uw scherm ís zo’n auto. De historie ontbreekt namelijk grotendeels tot het moment dat wij de iconische 12-cilinder in handen kregen in 2014. Nadat de auto in 1991 in Italië geleverd werd door official dealer Lightspeed SRL, werd de auto sporadisch gebruikt. Zo getuigen de papieren van 1997, wanneer hij in Duitsland wordt ingevoerd met slechts 15.800 kilometer. 2 jaar later, in 1999, laat dezelfde eigenaar de auto schorsen. In die 2 jaar steeg de kilomterstand tot slechts 18.664 kilometer…
Dat is dan ook de reden waarom we in 2014 (km-stand: 20.339) overstag gaan en deze Testarossa aan de collectie toevoegen. Waarom? Simpel: zelden komen we een Testarossa tegen in de staat zoals we deze vonden. Werkelijk een pracht van een auto! En dus liet de Italiaanse schone ons geen keuze: we namen de klassieker over en voerden uitgebreid technisch onderhoud uit, inclusief nieuwe distributieriem.
Een bekende van Prins uit Zweden zag wat wij ook zagen: een wonderschone Ferrari, die een mooi plekje verdient! De eigenaar zorgde ervoor dat Scandinavië rood gloeide de jaren die volgde. De Testarossa is gekoesterd, zoals dat hoort bij een auto van dit bijzondere kaliber.
In 2020 (km-stand: 21.205) gaf hij ons de eer om een nieuwe eigenaar voor deze Testarossa te vinden. Voorafgaand aan aflevering hebben we de auto opnieuw voorzien van groot onderhoud incl. nieuwe riem.
Die gelukkige koper/verzamelaar besluit er nu, anno 2024, afscheid van te nemen. Dit aangezien hij er in 4 jaar tijd slechts 68 kilometer mee reed. Gaat u de Testarossa weer gebruiken waar hij voor gemaakt is? Of schat u de Testarossa op waarde en zet u haar weg als investering? Deze auto leent zich voor beide doeleinden perfect.
In- & exterieur
De Testarossa is één van de meest karakteristieke modellen die we ooit uit Maranello hebben zien komen. Sterker nog, geen klassieker die zó krachtig symbool staat voor de term ‘sportauto’ als deze! De flanken zijn vloeiend, de hoeken hoekig en het onderscheidend vermogen extreem groot. Meest opvallende ‘details’ zijn de breed toelopende achterzijde, vinnen in de portieren, zwarte lamellen over de achterlichten en natuurlijk de super sportieve looks die meer weg hebben van een hardcore supercar dan van een razendsnelle GT – want dat is de Testarossa feitelijk.
Het schitterende, smetteloos Rosso Corsa lakwerk legt het accent nog eens extra op de naam en faam van deze Ferrari; ‘Testarossa’ duidt immers op het rode kleppendeksel van de V12-motor. Diezelfde rode gloed komt terug in de vloer… Hoe fraai! Minstens zo opvallend is echter de combinatie van beige met bruin lederen interieurbekleding. En vooral: de onberispelijke staat waarin het verkeert!
Techniek & performance
Ferrari plaatste in de lengte achterin 12 cilinders in een platte hoek van 180 graden. De legendarische Ferrari-V12 produceert een indrukwekkend vermogen van 390 pk en wakkert ieder in geslaap gesuste jongensdroom moeiteloos aan. De sound en dynamiek hebben een goed gevoel voor dramatiek! En dan te weten dat ook in gewicht de zwaarte naar de achterkant toe gaat: de verdeling is 40/60, dus over derijbeleving evenmin klachten! Bij wie begint spontaan het Testarossa-vuur (weer) te branden?
Met hartelijke groet,
team Prins
2000
€ 37.500
€ 29.900
2.0 QV | NL-auto | 20 jaar in bezit
Prijs op aanvraag