Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Ferrari Roma

Type
3.9 V8 HELE | Full option | Daytona Seats | Veel carbon! | Historical color Rosso Fiorano
Fabriekskleur
Rosso Fiorano
Transmissie
Automaat
KM Stand
6936 km
Bouwjaar
2021
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee

Ferrari Roma

Type
3.9 V8 HELE | Full option | Daytona Seats | Veel carbon! | Historical color Rosso Fiorano
Fabriekskleur
Rosso Fiorano
Transmissie
Automaat
KM Stand
6936 km
Bouwjaar
2021
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee
Deel deze auto

Voorwoord

Zelden zagen we een verleiding zó onwaarschijnlijk groot: de Ferrari Roma in Rosso Fiorano (Historical Color) is het ultieme fotomodel op 4 wielen, gekleed in een bloedmooie, rode galajurk. Met nog geen 7.000 km op de klok is de Italiaanse schone hooguit een paar keer warm gereden. Warmlopen doet echter elke toeschouwer: naast een heerlijke kleurstelling, heeft de Roma ook heel veel carbon te bieden. Onder andere de frontspoiler, sideskirts en diffusor achter zijn licht van gewicht. Het interieur maakt het minstens zo bond qua koolstofvezel. En ook hier treft u Rosso accenten, waaronder in de patches van de Daytona Style stoelen. Adaptive Cruise Control met Front View Radar, Magneride Dual Mode Suspension en Surround View Camera duiden op veel scherpte en comfort. Het JBL audiosysteem blaast er lekker op los, maar het is de Ferrari sportuitlaat die iedereen in en om de Roma in vuur en vlam zet.

Lees verder
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Ferrari Roma | Rosso Fiorano

Zelden zagen we een verleiding zó onwaarschijnlijk groot: de Ferrari Roma in Rosso Fiorano (Historical Color) is het ultieme fotomodel op 4 wielen, gekleed in een bloedmooie, rode galajurk. Met nog geen 7.000 km op de klok is de Italiaanse schone hooguit een paar keer warm gereden. Warmlopen doet echter elke toeschouwer: naast een heerlijke kleurstelling, heeft de Roma ook heel veel carbon te bieden. Onder andere de frontspoiler, sideskirts en diffusor achter zijn licht van gewicht. Het interieur maakt het minstens zo bond qua koolstofvezel. En ook hier treft u Rosso accenten, waaronder in de patches van de Daytona Style stoelen. Adaptive Cruise Control met Front View Radar, Magneride Dual Mode Suspension en Surround View Camera duiden op veel scherpte en comfort. Het JBL audiosysteem blaast er lekker op los, maar het is de Ferrari sportuitlaat die iedereen in en om de Roma in vuur en vlam zet.

Exterieur
Wij hopen dat u sterk in uw schoenen staat want deze uniek samengestelde Ferrari Roma is meedogenloos als het over aantrekkingskracht gaat. De sierlijke lijnen, zachte welvingen en aaibare stroomlijn is zelfs naar Italiaanse maatstaven overweldigend te noemen. En wat is een met passie gecreëerd meesterwerk zonder kleur van de liefde? De Roma met Rosso Fiorano carrosserie is als de ultieme Esclusivo voor iedereen die droomt van Ferrari rood, maar anderen niet wil overschreeuwen. Galanter gaat u ze niet vinden! Sportief als deze Roma is wordt er (optisch) het één en ander aan gewicht bespaard door middel van een riant pakket carbon: de onderlipspoiler aan het front, sidekirts en ook de serieus grote diffusor aan de achterzijde zijn volledig “carbon-made”. Meer contrast is er in de vorm van 20 inch Forged Diamond wielen met daarachter Giallo remklauwen. Traditiegetrouw zijn de iconische Scuderia Ferrari Shields in de voorste schermen verzonken, al valt ons oog sneller op de matte aluminium eindstukken van de sportuitlaat. Tsja, zo gaat dat met liefhebbers…

Interieur
De oogstrelende vormen en samenstelling van de Roma hebben zich gelukkig niet beperkt tot het exterieur. Het dashboard is strak, overzichtelijk en super smooth aangekleed met Nero leder + Rosso banen. De enorme touchscreen heeft een centrale positie ingenomen, maar de focus gaat al gauw naar het volledig gedigitaliseerde instrumentarium. Het afgevlakte stuurwiel is aan de boven- en onderkant uitgerust met carbon en beschikt over een LED Shift Indicator voor een extra racy ambiance. De Shift Paddles zijn in hun geheel gemaakt van peperduur koolstofvezel. Die hightech sfeer bevalt u wel? Dan zult u ook wel blij zijn met de carbon finish rondom het navigatiescherm, op de middenconsole en onderaan de portierbekleding. Zelfs tijdens het binnentreden wordt u meteen al verwelkomd door carbon instaplijsten. Zitten doet u overigens nog steeds ouderwets goed in deze hypermoderne Ferrari: de Daytona Style stoelen verwijzen naar de tijd waarin de mythe uit Maranello ’s werelds meest kostbare klassiekers van nu bouwde. De Rosso stiksels, biesjes en Cavallino’s in de hoofdsteunen halen de sprekende exterieurkleur naar binnen, waar desalniettemin Nero leder overheersend is.

Opties & extra’s
Omdat het loslaten van deze uniek mooie Ferrari Roma iets onmogelijks lijkt voor de normale sterveling, bedachten de knappe engineers een Adaptive Cruise Control met Front View Radar. Terwijl ware liefhebbers als een magneet naar de “Bella in Rosso” worden toe gezogen, helpt de elektronica gepaste afstand te bewaren. Handig! U wilt (nog) meer ruimte voor uzelf en uw Italiaanse geliefde? Dankzij een geïntegreerde Surround View Camera wordt een potentiële aanraking van buitenstaanders visueel in beeld gebracht. De JBL geluidsinstallatie zal audiofiele omstanders louter aantrekken, dus wees voorzichtig met de volumeknop. Of u draait deze bewust naar standje maximaal bij een tevergeefse poging om de opwindende soundtrack van de sportuitlaat te overstemmen. Die klinkt namelijk nóg verleidelijker!

Techniek & performance
Tijd om te vertrekken: laat het Magneride Dual Mode onderstel zijn werk doen en haal alles uit de geweldige balans en het ongekende griplevel van de Ferrari Roma. Scherp de bocht door, maar ook hard rechtuit? Met de juiste instellingen is een 0-100 km/h sprint binnen 3,4 seconden gegarandeerd. Pas bij 320 km/h houdt de machtige 8-cilinder het voor gezien. Dat is het moment waarop de luchtweerstand voldoende tegengas biedt aan 612 paarden en 761 Newtonmeters. Vooral dat laatste cijfer heeft de Roma te danken aan de dubbele turbo op de 3,9 liter Ferrari V8. Een razendsnelle automaat inclusief 8 verzetten staat enkel in verbinding met de achterwielen. Alsof u het nog niet warm genoeg had van al dit moois…

Met hartelijke groet,
team Prins

  • Achterbank neerklapbaar
  • Achteruitrijcamera
  • Adaptief demping systeem
  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Audio installatie premium
  • Carbonafwerking interieur
  • Carbon diffuser
  • Carbon frontspoiler
  • Carbon schakelflippers
  • Carbon sideskirts
  • Carbon stuurwiel
  • Carbon underdoor cover
  • Comfortstoel(en)
  • Connected services
  • Cruise control adaptief
  • Daytona Style stoelen
  • Elektrisch verstelb. bestuurdersstoel met geheugen
  • Elektrisch verstelb. passagiersstoel met geheugen
  • Elektronisch Stabiliteits Programma
  • Historic Color
  • JBL audio
  • Lederen interieurdelen
  • Lichtmetalen velgen 20"
  • Rondomzicht camera
  • Speciale kleur
  • Voorstoelen verwarmd
Motor
3855cc 8 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
620 pk
Gewicht
1472 kg
Topsnelheid
320 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
3.4 s
Boek een proefrit

Ervaar de Ferrari Roma

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Aston Martin Dbx

550 4.0 V8 1913 Specification 1/500 | 360 cam | Panoramadak | Premium audio | Stoelkoeling v+a

Prijs op aanvraag

Ferrari 488

Spider | Veel carbon! | Cuoio Daytona Racing Seats | Lift | Camera's

€ 279.500

Maserati Levante

3.0 V6 AWD GranSport | Pano-dak | 360 camera | Adapt. cruise | Harman/Kardon

€ 79.500

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink