Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
prins.nl / Aanbod / Ferrari Portofino terug naar overzicht
Deel deze auto

Ferrari Portofino

Type
| Atelier Car | Full carbon | Daytona seats | Pass. display | JBL
Fabriekskleur
Rosso Corsa
Transmissie
Automaat
KM Stand
12909 km
Bouwjaar
2020
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Ja

Ferrari Portofino

Type
| Atelier Car | Full carbon | Daytona seats | Pass. display | JBL
Fabriekskleur
Rosso Corsa
Transmissie
Automaat
KM Stand
12909 km
Bouwjaar
2020
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Ja
Deel deze auto

Voorwoord

Vooruitstrevend in alles, behalve zijn kleurstelling: deze Rosso Corsa gespoten Ferrari Portofino is uitgerust met Cuoio lederen stoelen in Daytona Style. De knipoog naar zijn legendarische voorvaderen kon daarmee niet duidelijker. Laat staan mooier. Misschien nog wel zeldzamer dan de gebruikte tinten voor een Portofino is de hoeveelheid carbon: van luchtinlaten tot aan naafkapjes, van Driver Zone (+ LED Shift Indicator) tot aan de bekerhouder en alles daartussenin. Het koolstofvezel gehalte is indrukwekkend, maar om écht uniek te zijn voorzag het Ferrari Atelier deze Portofino van Special Equipment. Benieuwd wat dat precies inhoudt? Lees dan verder, en kom meteen te weten wat de MagneRide Dual Mode Suspension, achteruitrijcamera, JBL audio en Passenger Display met elkaar gemeen hebben. Inderdaad, stuk voor stuk gewilde fabrieksopties…

Lees verder
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Vooruitstrevend in alles, behalve zijn kleurstelling: deze Rosso Corsa gespoten Ferrari Portofino is uitgerust met Cuoio lederen stoelen in Daytona Style. De knipoog naar zijn legendarische voorvaderen kon daarmee niet duidelijker. Laat staan mooier. Misschien nog wel zeldzamer dan de gebruikte tinten voor een Portofino is de hoeveelheid carbon: van luchtinlaten tot aan naafkapjes, van Driver Zone (+ LED Shift Indicator) tot aan de bekerhouder en alles daartussenin. Het koolstofvezel gehalte is indrukwekkend, maar om écht uniek te zijn voorzag het Ferrari Atelier deze Portofino van Special Equipment. Benieuwd wat dat precies inhoudt? Lees dan verder, en kom meteen te weten wat de MagneRide Dual Mode Suspension, achteruitrijcamera, JBL audio en Passenger Display met elkaar gemeen hebben. Inderdaad, stuk voor stuk gewilde fabrieksopties…

Exterieur
Denk aan een vuurrode Ferrari en de Portofino is zo ongeveer het laatste model uit de moderne geschiedenis van de mythe uit Maranello dat in uw hoofd zal opdoemen. Met dit prachtexemplaar komt daar per direct verandering in, want wat staat de Rosso Corsa uitdossing de Coupé-Convertible goed! Waanzinnig zelfs. De 2+2 Ferrari met metalen klapdakconstructie heeft van huis uit al gauw de neiging om zichzelf van de meest classy en GT-achtige kant te laten zien. Dat dit niet hoeft blijkt maar weer eens: het elegante karakter van misschien wel het meest vergevingsgezinde raspaard van het laatste decennium laat zich met liefde onderdompelen in de vurige tint, getuige de verpletterende schoonheid van deze Italiaanse supercar. Zo smeuïg smaakte een pittige pasta nog nooit! Los van dat het een heerlijke verschijning is, zijn de details ook serieus bruut: Giallo remklauwen, carbon rear air-ducts, carbon front air-vents, carbon sideskirts en zelfs de naafkapjes in de 20 inch Forged Diamond wielen zijn carbon-made. Het is dat de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen prijken, anders zouden we toch zweren dat de bedenker bijna teugelloos te werk is gegaan…

Interieur
Artistiek kunnen we het beter noemen, kijkend naar met hoeveel zorg, aandacht en passie onze Portofino uiteindelijk op papier kwam. Het is knap hoe Ferrari het opvallende kleurgebruik van de buitenkant een subtiel plekje heeft weten te geven aan de binnenkant. We doelen uiteraard op de Rosso gordels, dito Cavallino’s in de hoofdsteunen én stiksels in het half lederen / half carbon stuurwiel, in het dashboard, alsmede in de patches van de schitterende Daytona Style stoelen. Let ook op het Giallo accent in de rev-counter; hetzelfde als dat op de remklauwen. Verder neemt de koolstofvezel afwerking opnieuw een vlucht aan boord van de 4-zits Ferrari cabriolet: Driver Zone (inclusief Shift Paddles + stuurwiel mét LED Shift Indicator), dashboard, Central Bridge, instaplijsten én bekerhouder hebben een peperdure carbon finish. Om de contrasterende details wat extra jeu mee te geven beschikt de Portofino over Nero DS elementen die de aluminium delen rondom de ventilatieroosters en inleg in de hoofdsteunen met veel charisma vervangen. Deze Special Equipment maakt het een heuse Atelier Car. Al is de volledig Cuoio lederen uitdossing al speciaal genoeg. En met ‘volledig’ bedoelen we ook écht volledig: stoelen, boven- én onderzijde dashboard, deurpanelen, midden-/tunnelconsole, middenarmsteun, stijlen én achterdek zijn uitgevoerd in de iconische lichtbruine Ferrari tint. Bekijk, bewonder en laat de magie zijn werk doen…

Opties & extra’s
Amper bijgekomen van alle schoonheid doet zich nóg een verrassing voor. Of eigenlijk 4 verrassingen: tevens inbegrepen zijn namelijk een Passenger Display, achteruitrijcamera, JBL audiosysteem en MagneRide Dual Mode Suspension. Terwijl eerstgenoemde zich concentreert op het vermaak van de voorste bijrijder (naast ultieme performance beleven óók aflezen), staat bij laatstgenoemde het rijcomfort voor álle inzittenden centraal. Het adaptieve onderstel kan naar supercar-maatstaven een tamelijk softe indruk achterlaten, maar komt in de sportstand écht tot leven voor een perfecte handling, zoals u van een échte Ferrari mag verwachten. De Dual Mode heeft dus daadwerkelijk 2 gezichten!

Techniek & performance
Echter, wat is scherpte zonder power? Voorin de Portofino ligt een magische Ferrari V8 die met behulp van dubbele blaastechnieken het mooie ronde getal van 600 pk naar de achteras weet te zenden. Het immense koppel van 760 Nm benadrukt het explosieve karakter van de 8-cilinder, terwijl de automatische 7-traps transmissie inclusief dubbele koppeling het schakelen juist zo naadloos mogelijk laat geschieden. De cijfers spreken voor zich: accelereren van 0 naar 100 km/h is binnen 3,5 seconden een feit. Daarnaast blijft de 3,9 liter krachtbron er onvermoeid aan sleuren totdat de topsnelheid van 320 km/h digitaal in beeld verschijnt. Uw bijrijder ziet het allemaal op zijn of haar scherm gebeuren, maar uiteindelijk er gaat niets boven zélf de controle hebben. Aan wie de eer?

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • Achterbank neerklapbaar
  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Carbonafwerking interieur
  • Carbon Airducts achter
  • Carbon Driver Zone
  • Carbon schakelflippers
  • Carbon sideskirts
  • Carbon stuurwiel
  • Carbon underdoor cover
  • Carbon zijpanelen
  • Daytona Style stoelen
  • Elektrisch verstelb. bestuurdersstoel met geheugen
  • Elektrisch verstelb. passagiersstoel met geheugen
  • Elektronisch Sper Differentieel
  • Elektronisch Stabiliteits Programma
  • JBL audio
  • Keramische remschijven
  • Lichtmetalen velgen 20"
  • Scuderia emblemem
  • Voorstoelen verwarmd
Motor
3855cc 8 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
600 pk
Gewicht
1545 kg
Topsnelheid
320 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
3.5 s
Boek een proefrit

Ervaar de Ferrari Portofino

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Aston Martin Dbx

550 4.0 V8 1913 Specification 1/500 | 360 cam | Panoramadak | Premium audio | Stoelkoeling v+a

€ 149.500

Ferrari 488

Spider | Veel carbon! | Cuoio Daytona Racing Seats | Lift | Camera's

€ 279.500

Maserati Levante

3.0 V6 AWD GranSport | Pano-dak | 360 camera | Adapt. cruise | Harman/Kardon

€ 79.500

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink