We gunnen elke liefhebber een dilemma als deze: een hart dat uitgaat naar compromisloze sportiviteit en tóch 3 passagiers willen meenemen. De Ferrari GTC4 Lusso T komt design-technisch angstig dichtbij, maar heeft eerder de stijl van een exclusieve grand tourer dan een hardcore supercar. Hoewel, er zijn uitzonderingen… Neem nu deze buitengewoon volle en fraai samengestelde GTC4 Lusso V8 Turbo: een auto voorzien van een unieke zwart/gouden combinatie, Adaptive Front Lights + SBL, een panoramadak, Passenger Display, camera’s voor en achter, JBL audio en meer carbon dan een Formule 1-coureur vanuit zijn cockpit ziet. Kortom, een échte Prins bolide.
Lees verderFerrari GTC4 Lusso T
We gunnen elke liefhebber een dilemma als deze: een hart dat uitgaat naar compromisloze sportiviteit en tóch 3 passagiers willen meenemen. De Ferrari GTC4 Lusso T komt design-technisch angstig dichtbij, maar heeft eerder de stijl van een exclusieve grand tourer dan een hardcore supercar. Hoewel, er zijn uitzonderingen… Neem nu deze buitengewoon volle en fraai samengestelde GTC4 Lusso V8 Turbo: een auto voorzien van een unieke zwart/gouden combinatie, Adaptive Front Lights + SBL, een panoramadak, Passenger Display, camera’s voor en achter, JBL audio en meer carbon dan een Formule 1-coureur vanuit zijn cockpit ziet. Kortom, een échte Prins bolide.
Exterieur
Niet alle Italiaanse pasta hoeft met Rosso saus te worden gegeten. De gitzwarte Nero Daytona carrosserie van deze Ferrari GTC4Lusso smaakt zeker naar meer. Vooral ook omdat het ingrediënten bevat waarmee menig fijnproever omver wordt geblazen: 20 inch mat gouden wielen met daarachter Giallo remklauwen geven het duister getinte raspaard van opzij een wel érg onderscheidende look. Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen doorbreken de inktzwarte lak en dito ramen achter. Aan het front maakt een carbon onderlipspoiler het verschil. De Italiaanse tricolore pronkt op de achterzijde, mocht u vergeten zijn in welk land deze smaakmaker bereid is. Zelden zagen we een dergelijke samenstelling in ons assortiment, laat staan in combinatie met een elegante 2+2 GT. De Shooting Brake configuratie blijkt echter een opvallend goede match. Gedurfd, maar opvallend goed.
Interieur
We beloofden veel carbon, u krijgt veel carbon. En wel aan boord van deze GTC4. Dit begint al bij het instappen: na de 2 onderste ledematen over de carbon dorpels te hebben gemanoeuvreerd, trekt u het portier dicht met een Carbon Inner Door Handle. Vanuit de Carbon Driver Zone (inclusief LED Shift Indicator) heeft u zicht op een sportstuur, Shift Paddles en instrumentarium gemaakt van lichtgewicht koolstofvezel. Voorts vindt u het peperdure materiaal terug in de vorm van een Central Bridge en Dashboard Inserts. De grootste verrassing in de Ferrari cockpit is echter niet ultra sterk, maar mooi zacht: de Nero lederen bekleding gaat namelijk hand in hand met subliem contrasterend Creme Alcantara aan de onderzijde van het dashboard en de tunnelconsole. Alsof dat nog niet genoeg is kleuren de stiksels en gestikte logo’s in de hoofdsteunen Chiaro en hebben de gordels een Sabbia finish. De Alcantara delen op de stoelen + deurpanelen kregen op hun beurt een Nero afwerking, de rev-counter is Giallo uitgevoerd. Inderdaad: over smaak valt niet te twisten, want de reacties op het binnenwerk van deze GTC4Lusso zijn unaniem positief!
Opties & extra’s
Voor bijkomen is geen tijd, aangezien de optielijst is al net zo adembenemend is. Het panoramadak maakt het royale 4-zits interieur optisch nog ruimtelijker dan hij al is. Bovendien is er veel ruimte gereserveerd voor digitale schermen: de bestuurder krijgt assistentie tijdens het inparkeren van een achteruitrijcamera + een Dual View Camera aan het front. De voorste passagier volgt de topprestaties van de Ferrari GTC4 Lusso zonder daarvoor zijn of haar nek te hoeven verdraaien dankzij een Passenger Display. Adaptive Front Lights met SBL en een Suspension Lifter mag u eveneens afvinken, zodat uw blik op oneindig kan.
Techniek & performance
Oneindig genieten geblazen is het sowieso met 610 pk aan V8 turbopower in het vooronder. De 8-cilinder is 3,9 liter groot en drijft elk van de 4 wielen aan. Het immense koppel van 760 Nm maakt dat de 0-100 km/h sprint van 3,5 seconden nagenoeg even snel is als die van de zwaardere V12-versie. Zware rechtervoet? De Ferrari GTC4Lusso knalt net zo lang door zijn 7 automatische versnellingen totdat de 320 km/h digitaal wordt weergegeven. Schakelen gaat overigens vrijwel naadloos, mede dankzij de dubbele koppeling. Verder ligt de Ferrari als een blok op het asfalt en gaat hij als op rails door bochten. Het zwarte rubber om de goudkleurige wielen plakt al net zo stevig aan de ondergrond als u aan onze lippen. Kwestie van een bezoek wagen aan de showroom van Prins…
Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.
3.6 V8 Modena F1 | NL-auto | Daytona Seats
€ 79.500
3.9 V8 HELE | Daytona Racing Seats | Veel carbon! | Lift | Camera | Alcantara int. | Pass. display
€ 399.500
300pk MHEV | Sonus Faber | Driver Assistance Pack | 1e eig | Blu Intenso
€ 84.500