Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
prins.nl / Aanbod / Ferrari F8 Spider terug naar overzicht
Deel deze auto

Ferrari F8 Spider

Type
HELE | Daytona Racing Seats | Carbon velgen | Rosso F1 2007 | NL-geleverd | Carplay | Lift | Pass. Display
Fabriekskleur
Rosso F1 2007
Transmissie
Automaat
KM Stand
5119 km
Bouwjaar
2021
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Ja

Ferrari F8 Spider

Type
HELE | Daytona Racing Seats | Carbon velgen | Rosso F1 2007 | NL-geleverd | Carplay | Lift | Pass. Display
Fabriekskleur
Rosso F1 2007
Transmissie
Automaat
KM Stand
5119 km
Bouwjaar
2021
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Ja
Deel deze auto

Voorwoord

Vaak genoeg zaten ze er dichtbij, maar de laatste keer dat de Scuderia er daadwerkelijk in slaagde om alle concurrenten in de Formule 1 achter zich te laten, was in 2007. Voor sommigen een pijnlijk gegeven dat het alweer zo lang is geleden. Anderen kijken vooral met een gevoel van trots op het succesvolle Ferrari F1-verleden. Dat gaat u nu ook doen, zo is de verwachting, want de speciale Rosso F1 2007-kleur die deze origineel Nederlands geleverde F8 Spider opsiert, is 100% een verwijzing naar het kampioenschap. En 100% een kleur die elke Ferrari fan het autohart op hol doet slaan. Alsof dit alles nog niet Formule 1-waardig genoeg is, monteerde Maranello héél veel carbon onderdelen. Waaronder de velgen (!), Driver Zone en Daytona Racing Seats. Extra aankleding is er in de vorm van een Alcantara interieurafwerking, Suspension Lifter, Racing Seat Lifter, Passenger Display, Camera en JBL audiosysteem. Zelfs zonder die 720 pk sterke V8-turbomotor waren we als een blok voor de F8 Spider gevallen…

Lees verder
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Ferrari F8 Spider | Rosso F1 2007

Vaak genoeg zaten ze er dichtbij, maar de laatste keer dat de Scuderia er daadwerkelijk in slaagde om alle concurrenten in de Formule 1 achter zich te laten, was in 2007. Voor sommigen een pijnlijk gegeven dat het alweer zo lang is geleden. Anderen kijken vooral met een gevoel van trots op het succesvolle Ferrari F1-verleden. Dat gaat u nu ook doen, zo is de verwachting, want de speciale Rosso F1 2007-kleur die deze origineel Nederlands geleverde F8 Spider opsiert, is 100% een verwijzing naar het kampioenschap. En 100% een kleur die elke Ferrari fan het autohart op hol doet slaan. Alsof dit alles nog niet Formule 1-waardig genoeg is, monteerde Maranello héél veel carbon onderdelen. Waaronder de velgen (!), Driver Zone en Daytona Racing Seats. Extra aankleding is er in de vorm van een Alcantara interieurafwerking, Suspension Lifter, Racing Seat Lifter, Passenger Display, Camera en JBL audiosysteem. Zelfs zonder die 720 pk sterke V8-turbomotor waren we als een blok voor de F8 Spider gevallen…

Exterieur
Gevoelsmatig stond de opvolger van de Ferrari 488 wel érg snel klaar. Echter, eenmaal van dichtbij bekeken, kon deze Italiaanse beauty genaamd F8 wat ons betreft geen moment te vroeg komen. Onze Spider is op dat vlak de overtreffende trap: de Rosso F1 2007 lak is rood genoeg om er meteen een Ferrari in te herkennen, maar onderscheidt zich tegelijkertijd door er een glans aan toe te voegen die geen gelijke kent. Uzelf in de magie van een droommachine verliezen wordt zo wel érg realistisch… Hoewel donkerder van kleur, oogt de rode F8 Spider sneller dan het licht dankzij peperdure opties als carbon (!) spaakwielen inclusief bijpassende naafkapjes. Achter de lichtgewicht velgen schuilen Giallo remklauwen, in lijn met de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen. Verder zijn zowel de frontspoiler als de sideskirts én side air splitters carbon uitgevoerd. Wie bereid was om concessies te doen qua uitrusting en uitstraling, mag deze bella macchina dus meteen overslaan! Hoogst geavanceerde en even beeldschone aerodynamica in de vorm van legio inkepingen, spoilers en luchtsleuven, gaan hand in hand met moderne karakteristieken zoals dubbele ronde achterlichten per zijde en hoger gepositioneerde, matzwarte uitlaateindstukken die rechtstreeks uit de racerij komen. Immers, iets dat al zwart is, hoeft het ook niet meer te worden…

Interieur
Met zo’n uniek mooi exterieur kan een interieur alleen maar teleurstellen, toch? Niet dus: plaatsnemen doet u in carbon Daytona Racing Seats die tevens in hoogte verstelbaar zijn. Meer koolstofvezel aan boord van de Ferrari F8 Spider treft u in de Driver Zone (stuurwiel, bedieningselementen, ring rondom rev-counter + schakelflippers), die daarnaast met een heuse LED Shift Indicator is uitgerust. Ook de Dashboard Inserts en Central Bridge zijn “carbon-made”. Tot zover de hightech aankleding à la Formule 1. Voor de rest duidt alles op de luxe van een exclusieve straatauto: de Nero lederen bekleding is in fraai gezelschap van Alcantara deurpanelen en een dito onderzijde van het dashboard. Giallo contraststiksels + Cavallino’s de hoofdsteunen leggen het accent op de originele Ferrari merkkleur. Al met al een werkplek waar menig coureur louter van kan dromen.

Opties & extra’s
Klaar om in de carbon stoelen te worden gedrukt? De Racing Seat Lifter zet u in de best mogelijk positie. Meekijken met uw prestaties achter het – van LED-lampjes voorziene – stuur is toegestaan dankzij een geïntegreerde Passenger Display. Echter, van u wordt ondertussen verlangd met hele andere dingen bezig te zijn dan de bijrijder, ondanks ondersteunende features als een Suspension Lifter, adaptieve koplampen en een camera. Want hoewel de combinatie JBL audio en Apple CarPlay doet vermoeden dat de F8 Spider uitnodigt om rustig te toeren, heeft de Ferrari V8 achterin duidelijk andere plannen…

Techniek & performance
Elke vorm van acceleratie voelt (en klinkt!) spectaculair met 720 pk aan 8-cilinder turbopower op de achterwielen. De cijfers liegen er dan ook niet om: van 0 naar 100 km/h sprinten kan binnen 2,9 seconden; daarmee is de Ferrari F8 Spider vrijwel net zo explosief als een single seater uit de koningsklasse van de autosport. In tegenstelling tot laatstgenoemde, heeft onze open supercar wel ‘even’ 2 cilinders meer. En dat is te horen. Een inhoud van 3,9 liter bleek bovendien genoeg om een F1-waardige topsnelheid van 340 km/h aan te tikken. Power is niets zonder grip, weten ze ook in Maranello. Daarom plakt de F8 Spider vele malen beter aan het asfalt dan al zijn voorgangers. Kortom, wie besluit een rondje Monaco te doen met dit Ferrari pareltje, wordt vooral geadviseerd om dat rond de periode van de Grand Prix te doen, als alle chicanes er al liggen…

Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo.

  • Achteruitrijcamera
  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Apple Carplay/Android Auto
  • Audio installatie premium
  • Carbonafwerking interieur
  • Carbon central bridge
  • Carbon Driver Zone
  • Carbon stuurwiel
  • Carbon underdoor cover
  • Carbon velgen
  • Contrast stiksels
  • Daytona stoelen
  • Elektronisch Stabiliteits Programma
  • Giallo Ferrari logo's in hoofdsteunen
  • Giallo stiksels
  • Koplampen adaptief
  • Passenger display
  • Suspension Lifter
Motor
3902cc 8 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
721 pk
Gewicht
1575 kg
Topsnelheid
340 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
2.9 s
Boek een proefrit

Ervaar de Ferrari F8 Spider

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Ferrari 296 GTB

3.0 V6 | New Car | Daytona Racing Seats | Lift | Pass. Display | JBL | Rosso Mugello

€ 339.500

Ferrari 296 GTB

3.0 V6 | New Car | Blu America | Daytona Racing Seats | Lift | Full carbon

€ 349.500

Ferrari 296 GTS

3.0 V6 | New Car | Racing Seats | Lift | JBL | Pass. Display

€ 389.500

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink