Menu
Menu
Favorites My Account
My Account
prins.nl / Aanbod / Ferrari F8 Spider terug naar overzicht

Ferrari F8 Spider

Type
HELE | Daytona Racing Seats | Carbon velgen | Rosso F1 2007 | NL-geleverd | Carplay | Lift | Pass. Display
Factory color
Rosso F1 2007
Transmission
Automaat
Mileage
5119 km
First registration
2021
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
Yes

Ferrari F8 Spider

Type
HELE | Daytona Racing Seats | Carbon velgen | Rosso F1 2007 | NL-geleverd | Carplay | Lift | Pass. Display
Factory color
Rosso F1 2007
Transmission
Automaat
Mileage
5119 km
First registration
2021
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
Yes

Prologue

Vaak genoeg zaten ze er dichtbij, maar de laatste keer dat de Scuderia er daadwerkelijk in slaagde om alle concurrenten in de Formule 1 achter zich te laten, was in 2007. Voor sommigen een pijnlijk gegeven dat het alweer zo lang is geleden. Anderen kijken vooral met een gevoel van trots op het succesvolle Ferrari F1-verleden. Dat gaat u nu ook doen, zo is de verwachting, want de speciale Rosso F1 2007-kleur die deze origineel Nederlands geleverde F8 Spider opsiert, is 100% een verwijzing naar het kampioenschap. En 100% een kleur die elke Ferrari fan het autohart op hol doet slaan. Alsof dit alles nog niet Formule 1-waardig genoeg is, monteerde Maranello héél veel carbon onderdelen. Waaronder de velgen (!), Driver Zone en Daytona Racing Seats. Extra aankleding is er in de vorm van een Alcantara interieurafwerking, Suspension Lifter, Racing Seat Lifter, Passenger Display, Camera en JBL audiosysteem. Zelfs zonder die 720 pk sterke V8-turbomotor waren we als een blok voor de F8 Spider gevallen…

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Ferrari F8 Spider | Rosso F1 2007

Vaak genoeg zaten ze er dichtbij, maar de laatste keer dat de Scuderia er daadwerkelijk in slaagde om alle concurrenten in de Formule 1 achter zich te laten, was in 2007. Voor sommigen een pijnlijk gegeven dat het alweer zo lang is geleden. Anderen kijken vooral met een gevoel van trots op het succesvolle Ferrari F1-verleden. Dat gaat u nu ook doen, zo is de verwachting, want de speciale Rosso F1 2007-kleur die deze origineel Nederlands geleverde F8 Spider opsiert, is 100% een verwijzing naar het kampioenschap. En 100% een kleur die elke Ferrari fan het autohart op hol doet slaan. Alsof dit alles nog niet Formule 1-waardig genoeg is, monteerde Maranello héél veel carbon onderdelen. Waaronder de velgen (!), Driver Zone en Daytona Racing Seats. Extra aankleding is er in de vorm van een Alcantara interieurafwerking, Suspension Lifter, Racing Seat Lifter, Passenger Display, Camera en JBL audiosysteem. Zelfs zonder die 720 pk sterke V8-turbomotor waren we als een blok voor de F8 Spider gevallen…

Exterieur
Gevoelsmatig stond de opvolger van de Ferrari 488 wel érg snel klaar. Echter, eenmaal van dichtbij bekeken, kon deze Italiaanse beauty genaamd F8 wat ons betreft geen moment te vroeg komen. Onze Spider is op dat vlak de overtreffende trap: de Rosso F1 2007 lak is rood genoeg om er meteen een Ferrari in te herkennen, maar onderscheidt zich tegelijkertijd door er een glans aan toe te voegen die geen gelijke kent. Uzelf in de magie van een droommachine verliezen wordt zo wel érg realistisch… Hoewel donkerder van kleur, oogt de rode F8 Spider sneller dan het licht dankzij peperdure opties als carbon (!) spaakwielen inclusief bijpassende naafkapjes. Achter de lichtgewicht velgen schuilen Giallo remklauwen, in lijn met de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen. Verder zijn zowel de frontspoiler als de sideskirts én side air splitters carbon uitgevoerd. Wie bereid was om concessies te doen qua uitrusting en uitstraling, mag deze bella macchina dus meteen overslaan! Hoogst geavanceerde en even beeldschone aerodynamica in de vorm van legio inkepingen, spoilers en luchtsleuven, gaan hand in hand met moderne karakteristieken zoals dubbele ronde achterlichten per zijde en hoger gepositioneerde, matzwarte uitlaateindstukken die rechtstreeks uit de racerij komen. Immers, iets dat al zwart is, hoeft het ook niet meer te worden…

Interieur
Met zo’n uniek mooi exterieur kan een interieur alleen maar teleurstellen, toch? Niet dus: plaatsnemen doet u in carbon Daytona Racing Seats die tevens in hoogte verstelbaar zijn. Meer koolstofvezel aan boord van de Ferrari F8 Spider treft u in de Driver Zone (stuurwiel, bedieningselementen, ring rondom rev-counter + schakelflippers), die daarnaast met een heuse LED Shift Indicator is uitgerust. Ook de Dashboard Inserts en Central Bridge zijn “carbon-made”. Tot zover de hightech aankleding à la Formule 1. Voor de rest duidt alles op de luxe van een exclusieve straatauto: de Nero lederen bekleding is in fraai gezelschap van Alcantara deurpanelen en een dito onderzijde van het dashboard. Giallo contraststiksels + Cavallino’s de hoofdsteunen leggen het accent op de originele Ferrari merkkleur. Al met al een werkplek waar menig coureur louter van kan dromen.

Opties & extra’s
Klaar om in de carbon stoelen te worden gedrukt? De Racing Seat Lifter zet u in de best mogelijk positie. Meekijken met uw prestaties achter het – van LED-lampjes voorziene – stuur is toegestaan dankzij een geïntegreerde Passenger Display. Echter, van u wordt ondertussen verlangd met hele andere dingen bezig te zijn dan de bijrijder, ondanks ondersteunende features als een Suspension Lifter, adaptieve koplampen en een camera. Want hoewel de combinatie JBL audio en Apple CarPlay doet vermoeden dat de F8 Spider uitnodigt om rustig te toeren, heeft de Ferrari V8 achterin duidelijk andere plannen…

Techniek & performance
Elke vorm van acceleratie voelt (en klinkt!) spectaculair met 720 pk aan 8-cilinder turbopower op de achterwielen. De cijfers liegen er dan ook niet om: van 0 naar 100 km/h sprinten kan binnen 2,9 seconden; daarmee is de Ferrari F8 Spider vrijwel net zo explosief als een single seater uit de koningsklasse van de autosport. In tegenstelling tot laatstgenoemde, heeft onze open supercar wel ‘even’ 2 cilinders meer. En dat is te horen. Een inhoud van 3,9 liter bleek bovendien genoeg om een F1-waardige topsnelheid van 340 km/h aan te tikken. Power is niets zonder grip, weten ze ook in Maranello. Daarom plakt de F8 Spider vele malen beter aan het asfalt dan al zijn voorgangers. Kortom, wie besluit een rondje Monaco te doen met dit Ferrari pareltje, wordt vooral geadviseerd om dat rond de periode van de Grand Prix te doen, als alle chicanes er al liggen…

Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo.

  • Anti-lock braking system
  • Immobiliser
  • Reversing camera
Engine
3902cc 8 cilinder
Fuel
Benzine
Power
721 pk
Weight
1575 kg
Top speed
340 km/u
Acceleration 0-100 km/h
2.9 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink