Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
prins.nl / Aanbod / Ferrari F8 Spider terug naar overzicht
Deel deze auto

Ferrari F8 Spider

Type
3.9 V8 HELE | Veel carbon! | Racing seats | Lift | JBL | Carbon motorruimte | Pass. display | Camera
Fabriekskleur
Rosso Corsa
Transmissie
Automaat
KM Stand
21869 km
Bouwjaar
2020
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Ja

Ferrari F8 Spider

Type
3.9 V8 HELE | Veel carbon! | Racing seats | Lift | JBL | Carbon motorruimte | Pass. display | Camera
Fabriekskleur
Rosso Corsa
Transmissie
Automaat
KM Stand
21869 km
Bouwjaar
2020
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Ja
Deel deze auto

Voorwoord

Rosso als rode draad bij een Ferrari samenstelling is voor liefhebbers hetzelfde als pasta pesto gemaakt door de Italiaan. Rode pesto welteverstaan. Waarom? Het is het perfecte recept. Maar dat bleek voor deze subliem mooie Ferrari F8 Spider niet genoeg: er zijn zóveel opwindende ingrediënten aan onze smaakmaker toegevoegd, dat we bijna zouden vergeten dat er achterin een 720 (!) pk sterk V8-monster ligt. Bijna… Hoe raast u anders in minder dan 8 seconden van 0 naar 200 km/h? Terugkomend op de samenstelling: zo ongeveer alles wat af-fabriek van carbon gemaakt kan worden bevat een groen vinkje. Inclusief frontspoilers, in hoogte verstelbare Racing Seats, Driver Zone, luchtsleuven, diffusor, B-stijl en zelfs het motorcompartiment bestaat uit koolstofvezel! Vooral die laatste optie is zeer zeldzaam en kostbaar tegelijkertijd. Zou dit misschien iets met elkaar te maken kunnen hebben? Verder is er veel Alcantara en beschikt de F8 Spider over adaptieve koplampen, een achteruitrijcamera, Passenger Display, Suspension Lifter, een beschermfolie, JBL audiosysteem en nog veel meer…

Lees verder
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Ferrari F8 Spider

Rosso als rode draad bij een Ferrari samenstelling is voor liefhebbers hetzelfde als pasta pesto gemaakt door de Italiaan. Rode pesto welteverstaan. Waarom? Het is het perfecte recept. Maar dat bleek voor deze subliem mooie Ferrari F8 Spider niet genoeg: er zijn zóveel opwindende ingrediënten aan onze smaakmaker toegevoegd, dat we bijna zouden vergeten dat er achterin een 720 (!) pk sterk V8-monster ligt. Bijna… Hoe raast u anders in minder dan 8 seconden van 0 naar 200 km/h? Terugkomend op de samenstelling: zo ongeveer alles wat af-fabriek van carbon gemaakt kan worden bevat een groen vinkje. Inclusief frontspoilers, in hoogte verstelbare Racing Seats, Driver Zone, luchtsleuven, diffusor, B-stijl en zelfs het motorcompartiment bestaat uit koolstofvezel! Vooral die laatste optie is zeer zeldzaam en kostbaar tegelijkertijd. Zou dit misschien iets met elkaar te maken kunnen hebben? Verder is er veel Alcantara en beschikt de F8 Spider over adaptieve koplampen, een achteruitrijcamera, Passenger Display, Suspension Lifter, een beschermfolie, JBL audiosysteem en nog veel meer…

Exterieur
De Ferrari F8 Spider is een hardcore machine en dat laat hij zien ook. Het exotische design van de open 2-zitter bulkt van de luchtsleuven, (side)skirts en (front)splitters. Voor de gelegenheid zijn ze in dit geval meteen maar allemaal carbon uitgevoerd. Hetzelfde geldt voor de Front Mouth, luchtgeleiding in de “Frunk”, Rear Boot Trim en diffusor achter. Ook het element direct achter de stoelen, wat normaal gesproken een hoogglans zwarte afwerking heeft, is “carbon made”. Het uitzicht op de door carbon omringde Engine Compartment is voor diehard fans als de ultieme kers op de Rosso Corsa Ferrari taart. Verder staat de vurige Italiaan op schitterende 20 inch Forged Diamond wielen en priemen er titanium uitlaateindstukken uit de carbon diffusor. De hoogglans zwarte remklauwen zijn wat dat betreft tamelijk subtiel gekozen, maar de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen heffen dit natuurlijk dubbel en dwars op. Wat een machine! Eentje van het ‘beschermde soort’, verwijzend naar de PPF-folie.

Interieur
Kunt u niet wachten om plaats te nemen in de Carbon Racing Seats? Snappen we. Maar dan moet u wel eerst over de lichtgewicht instaplijsten stappen. Zodra de koolstofvezel stoelen u in uw greep hebben, is de Carbon Driver Zone het eerstvolgende dat uw aandacht opeist. Of het moeten de rode LED’s zijn die in het racestuur oplichten, maar tegen die tijd heeft u zich allang door iets anders laten afleiden… Dus voordat uw vinger in de richting van de felrode startknop dreigt te gaan, een tip: laat uw ogen ook eens langs de fantastisch mooie Alcantara bekleding op het dashboard (onderste deel), de deurpanelen en middenconsole glijden. Samen met de Nero lederen finish zorgt het voor een briljant contrast in combinatie met de vele rode details. Of is het precies andersom? Hoe dan ook: de Rosso stiksels, rev-counter, Cavallino’s in de hoofdsteunen, randen langs de ventilatieopeningen én middenbanen door de Racing Seats verdienen het om bekeken te worden. Heel lang. Maar ook weer niet té lang…

Opties & extra’s
De Racing Seat Lifter, Suspension Lifter en Paint Protection Film (PPF) af-fabriek laten namelijk doorschemeren dat dit een rijdersauto pur sang is. Dankzij het geavanceerde Adaptive Frontlight System (AFS) kan het er ’s nachts net zo hard aan toe gaan, terwijl de geïntegreerde Passenger Display voorkomt dat uw bijrijder nekkramp krijgt in vergeefse pogingen om mee te turen op de roodgloeiende toerenteller. Letterlijk, als we de ingebouwde LED’s meerekenen… Parkeersensoren voor + achter en een achteruitrijcamera moeten duiden op het zogenaamde vergevingsgezinde karakter van de Ferrari F8 Spider. Niets van dit alles! Als wij zeggen dat het JBL audiosysteem niet of nauwelijks boven het oorstrelende V8-drama achterin uitkomt, weet u dan genoeg?

Techniek & performance
Daarover gesproken: de 8-cilinder wordt bijgestaan door dubbele turbopower en komt zodoende op een sensationeel vermogen van 720 pk. Met een inhoud van 3,9 liter was het de F8 Spider anders nooit gelukt om binnen 2,9 seconden de 0-100 km/h sprint af te raffelen. Laat staan om 5 seconden later het digitale dashboard de getallen “200” te laten weergeven. Het lijkt alsof deze Ferrari nog nooit van “drag” heeft gehoord, zo kinderlijk eenvoudig als de supercar door de lucht snijdt. Vandaar ook de magische topsnelheid van 340 km/h. U bent meer van het snelle bochtenwerk? Baanbrekende aerodynamische snufjes verhogen de druk en daarmee de grip; hoe sneller, hoe beter. Laat u verrassen, zouden we zeggen…

Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo.

  • Achteruitrijcamera
  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Alcantara deurpanelen
  • Alcantara middenconsole
  • Alcantara onderkant dashboard
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Audio installatie premium
  • Carbon achterpaneel
  • Carbonafwerking interieur
  • Carbon Airducts voor
  • Carbon diffuser
  • Carbon Driver Zone
  • Carbon engine-bay
  • Carbon frontspoiler
  • Carbon inleg in stuurwiel
  • Carbon instaplijsten
  • Carbon luchtinlaten motorkap
  • Carbon raamstijlen
  • Carbon schakelflippers
  • Carbon sideskirts
  • Carbon sportstoelen
  • Carbon underdoor cover
  • Carbon zijpanelen
  • Elektronisch Stabiliteits Programma
  • JBL audio
  • Koplampen adaptief
  • Lederen interieurdelen
  • Parkeersensor voor
  • Passenger display
  • Suspension Lifter
Motor
3902cc 8 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
721 pk
Gewicht
1400 kg
Topsnelheid
340 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
2.9 s
Boek een proefrit

Ervaar de Ferrari F8 Spider

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Lamborghini Aventador

6.5 V12 LP700-4 | 1100km! | 2 owners | Lift

€ 359.500

Prijs op aanvraag

Ferrari 296 GTB

3.0 V6 | Assetto Fiorano | Carbon wheels | Rosso Imola | Full carbon! | CarPlay

€ 349.500

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink