Ferrari California T
We verdenken deze bloedmooie Ferrari California T ervan dat hij is samengesteld door de eigenaar van een wereldberoemd sterrenrestaurant. In de beste Italiaanse keukens wordt namelijk geregeld gesproken van een “explosieve smaaksensatie”. Precies dat is deze coupé-convertible ook. Een knalrood kostuum voorzien van een bruin lederen / Alcantara binnenwerk in Daytona Style; kom er maar eens op. Andere smaakmakers zijn er in de vorm van een sportuitlaat, camera’s voor + achter en Magneride Dual Mode Suspension. Hebben we uw aandacht?
Exterieur
Het vuur en de emotie spat bijna letterlijk van de prachtige Ferrari California T koets af. Toch is Rosso Corsa niet de enige kleur die de stijlvolle coupé-convertible opsiert. Het dak en de A-stijlen zijn namelijk hartstikke zwart. De contrasterende lak voegt letterlijk en figuurlijk een onderscheidend tintje aan de open 2+2 Ferrari toe. Alsof de chef-kok zijn specialiteit heeft willen tonen. Eén ding is zeker: het is een mix die we erg weten te waarden en absoluut naar meer smaakt. Andere ingrediënten zorgen voor een heuse smaakexplosie: de bloedstollende Italiaan staat op 20 inch Forged wielen en loopt te pronken met Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen. De logo’s komen qua kleur overeen met de Giallo remklauwen. Dat zeggen we: overal is over nagedacht.
Interieur
En dan moet de grootste verrassing nog komen: de California cockpit bevat een samenstelling van lederen en Alcantara componenten, beide uitgevoerd in Cuoio. De chique bruine tint is overal in doorgevoerd: Daytona Style stoelen, stuur, stijlen en het volledige dashboard zijn ermee afgewerkt. Het schitterende patroon op de Ferrari-zetels hebben als enige nadeel dat je ze niet kunt zien zodra erop gezeten wordt. Gelukkig kunt u uw arm laten rusten op een met Alcantara beklede middenarmsteun voor wat extra onderscheid. Bovendien matcht dit mooi met de Alcantara onderzijde van het dashboard. Al het andere is uit leder opgetrokken. Tot en met de Prancing Horse in de hoofdsteunen aan toe. Opvallend is tevens de keuze voor een Bianco rev-counter: de weergave is hierdoor even helder als rustgevend.
Opties & extra’s
Een stuk minder rustgevend is de aanwezigheid van een sportuitlaat. Alleen al het besef dat hij er zit maakt de liefhebber onrustig – in positieve zin dan. Klachten over dat het geluid niet zou corresponderen met de performance schitteren door afwezigheid. Logisch, we hebben hier immers te maken met een échte Ferrari. Al helpt de Magneride Dual Mode Suspension natuurlijk ook mee; de California T gaat er nog nét even strakker door de hoek om. Een perfecte zitpositie is dus aan te bevelen. Dankzij een volledig elektrische verstelling is die gelukkig zo verkregen. Camera’s voor en achter houden de boel in de gaten wanneer u alleen maar oog heeft voor de schoonheid van pure Ferrari-techniek.
Techniek & performance
Maranello voegde een blaasinstrument toe aan het symfonieorkest genaamd California en kreeg er 100 pk (!) extra voor terug. De Twin-Scroll Turbomotor uit de California T is een parel van een machine die de gesofistikeerde supercar tot bizarre prestaties dwingt: 0-100 km/h gaat binnen 3,6 seconden, terwijl de topsnelheid is vastgesteld op 316 km/h. De 3,9 liter Ferrari-V8 drijft enkel de achterwielen aan wat menig purist doet stralen van oor tot oor. De lachspieren worden zowaar nog meer op de proef gesteld dankzij de sportuitlaat; als het beste blaasorkest ter wereld één melodie zou mogen kiezen, dan zou die Ferrari California T heten. Beleef hem nu inclusief Prins sausje.
Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo