Een Ferrari California niet hardcore genoeg? Dan heeft u deze nog niet gezien: een machtig mooie California T uit 2016, inclusief Handling Speciale pakket, héél veel carbon, Daytona Style stoelen én een bijpassende kleurstelling. Immers, meer racy dan Ferrari-rood zal het niet worden… U heeft extra bewijs nodig? Laat de Magneride Dual Mode Suspension optimaal zijn werk doen, en de 560 explosieve paarden zetten pure power op unieke wijze om in een bloedstollende performance. Nu bij Prins Esclusivo.
Lees verderFerrari California T Rosso Corsa
Een Ferrari California niet hardcore genoeg? Dan heeft u deze nog niet gezien: een machtig mooie California T uit 2016, inclusief Handling Speciale pakket, héél veel carbon, Daytona Style stoelen én een bijpassende kleurstelling. Immers, meer racy dan Ferrari-rood zal het niet worden… U heeft extra bewijs nodig? Laat de Magneride Dual Mode Suspension optimaal zijn werk doen, en de 560 explosieve paarden zetten pure power op unieke wijze om in een bloedstollende performance. Nu bij Prins Esclusivo.
Exterieur
Veel heftiger dan een Ferrari in Rosso Corsa trim wordt het niet. Niet voor niets is het al sinds de beginjaren dé kleur voor al het moois dat uit Maranello komt. En toch is de combinatie rood / California T allerminst vanzelfsprekend. Dit komt doordat de coupé-cabriolet de meest vergevingsgezinde Ferrari voor op straat is. Oftewel: bloedsnel, maar met een comfortabel tintje. Deze California T weet ons positief te verrassen: juist op een asfalt versplinterende cruiser komt het Ferrari-rood briljant tot z’n recht. Het laat namelijk eens te meer zien dat het de bouwers om meer dan alleen snelheid te doen is. Een Ferrari is ervoor bedoeld om de autoliefhebber volledig in te pakken met een design dat geen gelijke kent. De California T weerspiegelt één brok emotie. Het is ze dus wéér gelukt: pak maar in, die Italiaanse schone. Helemaal in deze samenstelling: Rosso Corsa met Nero DS dak. Naast een two-tone body, bevat de Ferrari California T talloze kleurrijke details, waaronder Rosso remklauwen en Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen. Hoezo, een California barst van het race-DNA?
Interieur
Bij een tweekleurig exterieur hoort een Nero interieur met minimaal zoveel verschillende materialen, moet de oorspronkelijke eigenaar gedacht hebben. Deze California T slaagt met vlag en wimpel: het leder wordt afgewisseld door fraai Alcantara. Daarnaast puilt de Ferrari cockpit uit van de lichtgewicht delen: een Carbon Driver Zone inclusief LED Shift Indicator, air-vents, tunnelconsole / bridge en omlijsting van de radio zijn gemaakt van koolstofvezel. Erg racy, maar hoe zit het met het design? Dat is copy paste de carrosserie. Letterlijk, alleen zijn de verhoudingen zwart/rood binnenin precies andersom. Let bijvoorbeeld op de Rosso contraststiksels op onder andere het Daytona-patroon van de stoelen plus dito biesjes en natuurlijk de Rosso gordels. Wat. Een. Beauty!
Opties & extra’s
De Ferrari California T op uw scherm beschikt over de standaard luxe uitrusting die elke andere California T heeft. Daar mag u bij optellen: neerklapbare Daytona stoelen achter, Apple CarPlay, High Power Hi-Fi, parkeersensoren én camera’s voor plus achter. U kunt de boel dus goed in de gaten houden terwijl u de Ferrari in een vak steekt. Toeschouwers kunnen spontaan vanuit alle hoeken op de coupé-cabriolet afkomen, en het laatste wat u wilt is dat hun eerste contact met dit paradepaardje fysiek is…
Techniek & performance
Parkeren raden we overigens aan om zo min mogelijk te doen. Niet vanwege het parkeren zelf, maar omwille van het alternatief: rijden! De door Twin Scroll Turbo’s aangemoedigde Ferrari-V8 perst een verpletterend aantal van 560 pk’s uit de 3,9 liter 8-cilinder en knalt daarmee binnen 3,6 seconden de 100 km/h voorbij. Een topsnelheid van 316 km/h is theoretisch mogelijk, maar vergeet vooral ook niet hoeveel fun u aan de lagere snelheden beleeft. Het Handling Speciale pakket staat namelijk garant voor Ferrari-beleving in zijn zuiverste vorm. Hoe “Speciale” is deze optie dan precies? Magneride dempers, stijvere veren, snellere schakeltijden en een luidere sportuitlaat maken California rijden krankzinniger dan ooit. Krankzinnig snel én spannend. Wie kan zoveel spektakel handelen?
Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo.
4.7 MC Stradale | 1 of 497 | Carbon seats | Collectors-item
€ 104.500
1.8-16V MK II
€ 42.500
3.0 E-Hybrid Platinum Edition | SportDesign | Pano-dak | Sport Chrono | 360 cam | Bose | NL-auto
€ 102.500