Een 800 pk sterk paradepaardje in een historisch mooie samenstelling: deze “capo finale” onder de Ferrari 812 GTS’en is exclusief uitgevoerd in de Historical Color genaamd Canna di Fucile en bevat een unieke hoeveelheid carbon. Zo licht van gewicht als de optische verfraaiingen zijn, zo zwaar is het boekwerk aan verdere opties: van volledig elektrisch verstelbare Comfort Seats met beeldschone Diamond Stitching tot aan een Suspension Lifter. Ook een Passenger Display, adaptieve koplampen, JBL audiosysteem, en Surround View Camera zijn inbegrepen. Voorin in de carbon (!) motorruimte inclusief carbon filter box ligt bovendien een parel van een atmosferische 12-cilinder opgesteld die de basis vormt van het hoogst begeerlijke imago van de Ferrari 812. In het bijzonder als Gran Turismo Spider. Nu bij Prins.
Lees verderFerrari 812 GTS | Canna di Fucile
Een 800 pk sterk paradepaardje in een historisch mooie samenstelling: deze “capo finale” onder de Ferrari 812 GTS’en is exclusief uitgevoerd in de Historical Color genaamd Canna di Fucile en bevat een unieke hoeveelheid carbon. Zo licht van gewicht als de optische verfraaiingen zijn, zo zwaar is het boekwerk aan verdere opties: van volledig elektrisch verstelbare Comfort Seats met beeldschone Diamond Stitching tot aan een Suspension Lifter. Ook een Passenger Display, adaptieve koplampen, JBL audiosysteem, en Surround View Camera zijn inbegrepen. Voorin in de carbon (!) motorruimte inclusief carbon filter box ligt bovendien een parel van een atmosferische 12-cilinder opgesteld die de basis vormt van het hoogst begeerlijke imago van de Ferrari 812. In het bijzonder als Gran Turismo Spider. Nu bij Prins.
Exterieur
Elke Esclusivo heeft zo zijn charme. Daarom hebben we normaal gesproken niet een hele uitgesproken voorkeur voor één specifieke macchina. Voor deze 812 GTS maken we echter met liefde een uitzondering: het is namelijk de persoonlijke favoriet van de grondlegger van Prins. Voorzien van een historische Canna di Fucile uitdossing, 20 inch Forged Diamond wielen en een buitengewoon carbon exterieurpakket, wordt onze passie voor de halfopen Gran Turismo maximaal gevoed. De traditionele GT-configuratie vermengd met geavanceerde aerodynamica maakt de Ferrari 812 een opwindende verschijning en een geboren klassieker. Details zoals de Giallo remklauwen die qua kleur corresponderen met de Scuderia Ferrari Shields, symboliseren verfijnde Italiaanse flair, terwijl de peperdure koolstofvezel elementen pure performance ademen. Onder andere de frontspoiler, omranding van de grille in de voorbumper, naafkapjes, sideskirts, buitenste delen van de achterbumper en ‘natuurlijk’ de diffusor zijn “carbon made”. Titanium uitlaateindstukken smeken ondertussen om gehoord te worden. U weet wat u te doen staat…
Interieur
Stap in de Nero lederen met alcantara cockpit en wordt opnieuw overspoeld door carbon onderdelen. Vanuit de geheel elektrisch bedienbare Comfort Seats bent u volledig in controle van de Carbon Driver Zone – inclusief LED Shift Indicator. Ook de Dashboard Inserts, Centre Console en Central Bridge zijn koolstofvezel uitgevoerd. Werp een blik op de dorpel en kom tot de conclusie dat u zojuist uw voeten over carbon instaplijsten heen heeft bewogen. Zelfs het sluiten van de portieren gaat middels carbon deurhendels. Alle lightweight parts afgevinkt? Dan zal uw oog ongetwijfeld vallen op de Black air-vents, Giallo rev-counter en Diamond Style Seats met dito stiksels + Cavallino’s in Grigio Chiaro. Fijnproevers gaan daarnaast de alcantara finish op de zittingen, rugleuningen, portieren, A-stijlen en hemelbekleding zeker waarderen. Al heeft een open dak altijd de voorkeur, ongeacht de afwerking ervan.
Opties & extra’s
Hoe krachtig en puur een snelheidswonder als de Ferrari 812 GTS ook is, onder de supercars behoort de Italiaanse schone tot de cruiser categorie. Die uitgebreid (lees: volledig) elektrisch verstelbare Comfort Seats passen de Gran Turismo Spider dus stiekem heel erg goed. Hetzelfde geldt voor de Suspension Lifter: hoewel op papier een circuitmonster, zal de volgende gelukkige eigenaar het ongetwijfeld niet kunnen laten om geregeld boulevards in Ferrari stijl op te zoeken. Dankzij het liftsysteem bent u in ieder geval goed voorbereid op obstakels die een performance-gedreven meesterwerk als de 812 GTS totaal niet liggen. Over performance gesproken: de bijrijder zit eerste rang om de prestaties in keiharde cijfers te zien terugkomen via een geïntegreerde Passenger Display. De weergave van de Surround View Camera kan al net zo van pas komen. Onderweg schijnen de adaptieve koplampen hun licht op de duistere wereld die in een noodtempo aan u voorbijflitst. Eenmaal thuis volstaat een druk op de HomeLink garagedeuropener om dit uiterst kostbare speelgoed veilig en droog op te bergen. Apple CarPlay en een JBL audiosysteem doen wat ze moeten doen om uw gehoor te strelen, maar zullen het never nooit halen bij het niveau van de Ferrari V12. What else is new.
Techniek & performance
Hoe meer LED-lampjes in het carbon sportstuur beginnen te gloeien, hoe luidruchtiger de turboloze 12-cilinder wordt. De sound van 800 paarden zwelt geleidelijk en bloedsnel aan. Daarmee weet het de 0-100 km/h sprint binnen 3 seconden op perfecte wijze te weerspiegelen. Als het moet dendert onze Ferrari 812 GTS door tot een topsnelheid van 340 km/h wordt behaald. Met 7 automatische versnellingen die via Carbon Shift Paddles te bedienen zijn, is schakelen een geweldig feest. Hoe bruter de acceleratie, hoe sensationeler, indringender en intenser het geluid van de atmosferische 6,5 liter V12. Ook voor het oog is de powerunit een heuse verslaving: de Ferrari motor bevat namelijk een Carbon Engine Cover + Filter Box. Als er één 812 is die u niet in uw zoektocht naar de perfecte sportauto mag overslaan, dan is het deze wel. U vindt ons in Nunspeet.
Met vriendelijke groet,
team Prins.
3.6 V8 Modena F1 | NL-auto | Daytona Seats
€ 79.500
3.9 V8 HELE | Daytona Racing Seats | Veel carbon! | Lift | Camera | Alcantara int. | Pass. display
€ 399.500
300pk MHEV | Sonus Faber | Driver Assistance Pack | 1e eig | Blu Intenso
€ 84.500