Met de Ferrari 812 Superfast herschrijft de mythe uit Maranello de geschiedenisboeken wat betreft supercars. Logisch dus dat de originele eigenaar van dit pareltje voor een schitterende Historical Color koos toen hij de 812 bij Ferrari Kroymans configureerde: Canna di Fucile. Gezien het feit dat de in Gunmetal Grey gegoten Ferrari als een kogel over het asfalt jaagt, ligt de keuze zowaar nog meer voor de hand. En toch is de combinatie atmosferische 6,5 liter V12 en tijdloos grijs een zeldzaamheid. De vele carbon details en heerlijke opties maken deze pure waanzin op wielen verder af. U voelt hem al aankomen hè: de Ferrari 812 Superfast op uw scherm is de auto die u wilt. Zo snel mogelijk.
Lees verderFerrari 812 Superfast
Met de Ferrari 812 Superfast herschrijft de mythe uit Maranello de geschiedenisboeken wat betreft supercars. Logisch dus dat de originele eigenaar van dit pareltje voor een schitterende Historical Color koos toen hij de 812 bij Ferrari Kroymans configureerde: Canna di Fucile. Gezien het feit dat de in Gunmetal Grey gegoten Ferrari als een kogel over het asfalt jaagt, ligt de keuze zowaar nog meer voor de hand. En toch is de combinatie atmosferische 6,5 liter V12 en tijdloos grijs een zeldzaamheid. De vele carbon details en heerlijke opties maken deze pure waanzin op wielen verder af. U voelt hem al aankomen hè: de Ferrari 812 Superfast op uw scherm is de auto die u wilt. Zo snel mogelijk.
Exterieur
We kunnen de Ferrari 812 Superfast scharen onder het rijtje bruut, maar de Italiaanse schone vindt net zo eenvoudig aansluiting bij de meer elegante bolides uit Zuid-Europa. De non-turbo 12-cilinder configuratie in het lange front, een relatief ver naar achteren geplaatste cabine en een gedrongen achterzijde is bijna net zo traditioneel als pasta met pesto. En toch is hier iets bijzonders aan de hand: de haarscherpe looks van de aerodynamisch verfijnde 812 zijn dermate progressief van aard, dat je met je ogen dicht nog onder de indruk raakt. Daarbovenop is dit historisch mooie exemplaar uitgerust met een historische mooie kleur: Canna di Fucile. Matzwarte Forged Racing Wheels voorzien van flinterdunne spaken bieden optimaal zicht op Giallo remklauwen. Ander geel is er in de vorm van Scuderia Ferrari Shields. Minder opvallend tussen het vele grijs, maar daardoor niet minder indrukwekkend zijn carbon sideskirts, inserts in de voorbumper en diffusor. Naast laatstgenoemde prijken 4 titanium uitlaateindstukken, 2 aan elke kant, voor een passende finish.
Interieur
Binnenin wacht u een nieuwe verrassing: Bordeaux rood lederen bekleding gecombineerd met Nero delen is een even gewaagde als vanzelfsprekende keuze. Zo prachtig als het in deze Ferrari 812 Superfast uitpakt, had niemand durven dromen. De middenbanen van de bordeauxrode carbon (!) sportstoelen zijn zwart van kleur, alleen het detail in de hoofdsteunen is nét weer een tandje eigenwijzer dan de rest. Tsja, daar ben je een Ferrari-logo voor. Toch zijn de Giallo stiknaden niet helemaal alleen, want ook de rev-counter moest aan de gele gloed geloven. Nice. De vloertapijten en hemelbekleding kleuren sober zwart, maar daartussenin gebeurt nog genoeg spannends. Immers, in de Ferrari cockpit valt evenzeer veel lichtgewicht en peperduur koolstofvezel te ontdekken. De Carbon Driver Zone (inclusief LED Shift Indicator) en dito Central Bridge tonen aan uit het juiste racehout te zijn gesneden.
Opties & extra’s
En nee, daarmee zijn nog steeds niet alle fabrieksopties genoemd. De Prinselijke Ferrari 812 Superfast is voorzien van een Adaptive Front Light System, parkeercamera en JBL audiosysteem. Meekijken is toegestaan dankzij een geïntegreerde Passenger Display. Maar pas op voor verkeersdrempels: kwestie van even snelheid minderen en de Suspension Lifter inschakelen; dan is de 812 ook die “Superfast” de baas.
Techniek & performance
Het maximaal laten oplichten van de LED-lampjes in het carbon stuurwiel is zo makkelijk als een 0-100 km/h sprint afwerken in de Ferrari 812 Superfast: dit kan al binnen 2,9 seconden namelijk. Wie denkt dat dit bizarre cijfers zijn, zal zich nog eens achter de oren krabben bij het zien van de topsnelheid: 340 km/h. Wat dit alles nóg interessanter maakt is de manier waarop de 812 tot “Superfast” prestaties in staat is: een ongeblazen 6,5 liter Ferrari V12 in het front en aandrijving op de achteras. Slik. De Italiaanse supercar behoort hiermee tot een uitstervend ras in het recente turbo- en hybridetijdperk. Qua sound overschreeuwt hij moderne soortgenoten echter met gemak. En dus is de briljant klinkende Ferrari een heus meesterwerk van nu, vroeger én de toekomst. Doe er uw voordeel mee.
Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.
4.0 V8 | Grigio Scuro | Racing Seats | Lift | Carbon Driver Zone | JBL | Historical Color
€ 589.500
4.2 | 1e eigenaar | Top staat! | Comfort Pack | Bose | Skyhook
€ 44.500
Spider | Blu Pozzi | Full PPF | Racing Seats | JBL | Historical color | Carbon Driver Zone
€ 269.500