Vraag: wat gebeurt er als je een populaire Ferrari van de geliefde Grigio Scuro “Historical Color” voorziet en daar heel veel gewilde opties aan toevoegt? Dan gaat je autohart “Superfast” kloppen. Deze belachelijk volle, uiterst smaakvol samengestelde Ferrari 812 Superfast is hét perfecte voorbeeld van hoe je een briljante supercar volmaakt kunt uitvoeren. Inclusief Grigio Scuro lakwerk, Tricolore striping op de Carbon Racing Seats, Suspension Lift, JBL audio, een volledig carbon interieur en heel veel meer. Nu exclusief bij Prins Esclusivo!
Lees verderFerrari 812 Superfast
Vraag: wat gebeurt er als je een populaire Ferrari van de geliefde Grigio Scuro “Historical Color” voorziet en daar heel veel gewilde opties aan toevoegt? Dan gaat je autohart “Superfast” kloppen. Deze belachelijk volle, uiterst smaakvol samengestelde Ferrari 812 Superfast is hét perfecte voorbeeld van hoe je een briljante supercar volmaakt kunt uitvoeren. Inclusief Grigio Scuro lakwerk, Tricolore striping op de Carbon Racing Seats, Suspension Lift, JBL audio, een volledig carbon interieur en heel veel meer. Nu exclusief bij Prins Esclusivo!
Exterieur
De Ferrari 812 Superfast behoeft nauwelijks een introductie. Immers, zo’n naam zegt alles. Maar behalve dat de 812 van Prins er supersnel uitziet, met zijn imposante proporties, aerodynamische fine tuning en vele verrassende / verrassend mooie details, is er met dit exemplaar wat extra bijzonders aan de hand. De ultra gave grijze carrosserielak is namelijk een officiële “Ferrari Historical Color” en alleen al om die reden uiterst begerenswaardig. Gecombineerd met 20 inch grote “Racing” spaakwielen en erachter Giallo remklauwen, komt het lichtvoetige karakter c.q. échte Ferrari race-DNA optisch bovendrijven. De Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen leggen het accent zowaar nog verder op de historie van de legende uit Maranello, terwijl de zwarte keramische uitlaateindstukken symbool staan voor grensverleggende hightech power anno 2021. Is deze Ferrari de beste uitvinding sinds de oerknal?
Interieur
Ook de cockpit is nét even anders dan alle anders 812’s. Ferrari voorzag het interieur van Nero leder met Alcantara details en stuurde deze vervolgens door langs haar interne Atelier. Aldaar voegde men een speciale lederen Tricolore striping toe aan de in hoogte verstelbare, uitmuntend zittende Carbon Racing Seats. Naast de middelste delen van de lichtgewicht racestoelen, zijn de onderzijde van het dashboard, de stijlen, deurpanelen en dakhemel bekleed met Alcantara. De rev-counter is gemaakt van aluminium en de steigerende paarden in de hoofdsteunen zijn gestikt. Voor de rest heeft zwart leder én carbon de overhand. Het hele koolstofvezel pakket bestaat uit een Carbon Driver Zone (stuurwiel, Shift Paddles en ring om toerenteller) inclusief LED Shift Indicator, Carbon Racing Seats, Carbon details op het dashboard, Carbon Central Bridge, Carbon instaplijsten en Carbon portiergrepen. Behalve dat het vederlicht en ultra sterk is, heeft het ook een optische functie, want hoe mooi is dit?!
Opties & extra’s
De afslankkuur in kilo’s wordt elders gecompenseerd door middel van een moddervette optielijst. Deze bestaat onder andere uit een Passenger Display, Suspension Lift, JBL audiosysteem, Apple CarPlay, achteruitrijcamera en Adaptieve koplampen + SBL. Het is dus zien en gezien worden terwijl u uiterst secuur drempels overschrijdt, de persoon naast u virtueel meekijkt over uw schouder, samen luisterend naar uw favoriete muziek, alvorens de 812 Superfast probleemloos achterwaarts het parkeervak in wordt geloodst. Toch is dit niet meteen dé doorslaggevende reden waarom u deze Ferrari zou willen kopen, schatten we zo in…
Techniek & performance
Waarom dan wel? De majestueuze motor voorin die tot het uitstervende ras behoort. Dat wil zeggen: een totaal van 12 cilinders in traditionele V-opstelling, die het zonder hulp van enige turbo’s of compressoren schopt tot een adembenemende hoeveelheid van maar liefst 800 pk’s… Zodra de extreem brede achterbanden grip krijgen op ruw ondergrond, duurt het nog slechts 2,9 seconden voordat de 100 km/h in beeld komt. De topsnelheid bedraagt 340 km/h; ongekende cijfers voor een racer goedgekeurd voor op straat. Laat staan een exemplaar met een atmosferische aandrijflijn. De automatische transmissie inclusief dubbele koppeling knalt door zijn 7 verzetten heen alsof ze niet bestaan, zó snel. Ondertussen worden zowel inzittenden als omstanders getrakteerd op de onovertroffen sound van de 6,5 liter Ferrari V12. Geef toe: daar kan geen oerknal tegenop.
Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.
5.2 V10 Performante | Full PPF | Carbon Bucket Seats | Lift | Arancio Borealis
Prijs op aanvraag
GT 300pk MHEV | Sonus Faber | Driver Assistance Pack 2 | Blu Intenso
€ 97.500
4.7 MC Stradale | 1 of 497 | Carbon seats | Collectors-item
€ 104.500