Hoe perfectioneer je iets dat al volmaakt is? In Maranello hebben ze er ervaring mee, bijvoorbeeld in de vorm van de gelijknamige Ferrari 575M. De opvolger van de 550 Maranello werd op details verbeterd. Iets dat helemaal niet nodig leek, maar gezien de schitterende esthetica van dit origineel Duits geleverde exemplaar meer dan welkom is. De 575M Maranello komt rechtstreeks uit een collectie gerold en verdient het wat ons betreft om in een bijzonder gezelschap te zijn. Zeker gezien de unieke samenstelling van opties: een Fiorano Handling Package, Roll-Bar en Daytona Style stoelen behoren onder andere tot het complete uitrustingsniveau. En óf deze klassieker tegenwoordig nog goed meekomt op het circuit!
Lees verderFerrari 575M Maranello F1
Hoe perfectioneer je iets dat al volmaakt is? In Maranello hebben ze er ervaring mee, bijvoorbeeld in de vorm van de gelijknamige Ferrari 575M. De opvolger van de 550 Maranello werd op details verbeterd. Iets dat helemaal niet nodig leek, maar gezien de schitterende esthetica van dit origineel Duits geleverde exemplaar meer dan welkom is. De 575M Maranello komt rechtstreeks uit een collectie gerold en verdient het wat ons betreft om in een bijzonder gezelschap te zijn. Zeker gezien de unieke samenstelling van opties: een Fiorano Handling Package, Roll-Bar en Daytona Style stoelen behoren onder andere tot het complete uitrustingsniveau. En óf deze klassieker tegenwoordig nog goed meekomt op het circuit!
Exterieur
Toch zien we de Ferrari 575M Maranello F1 net zo graag terug op de openbare weg. Niet alleen omdat de kans dan groter is om ‘m tegen te komen, maar vooral ook omdat het oogstrelende, tijdloze design van de 2-zits GT lookalike een 100% match vormt met de meest prachtige bezienswaardigheden naast de baan. Wij denken bijvoorbeeld aan een authentieke schuur of een gemoderniseerd landhuis. Nee, de foto’s zijn geen toeval… Het Grigio Titanio lakwerk dat onze Maranelo opsiert is ingetogen en flitsend tegelijk. Met deze Ferrari komt u altijd in stijl voorgereden. Echter, nooit onopvallend! Is het niet het gestrekte koetswerk, met zijn strakke lijnen en lange neus, dan wel vanwege de 19 inch 5-spaak Modular designwielen – inclusief zichtbare bouten langs de buitenkant voor een lekkere rauwe rand. Rosso remklauwen doen eveneens een duit in het sportieve zakje van het 575M DNA, terwijl de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen er geen twijfel over laten bestaan welk merk verantwoordelijk is voor de Italiaanse bella macchina…
Interieur
Het Nero lederen Ferrari 575M Maranello interieur telt slechts 2 zetels, maar ze zijn wél Daytona Style uitgevoerd. Het legendarische patroon neemt u mee terug naar vervlogen tijden, terwijl de 2-zits configuratie benadrukt dat het Gran Turismo-achtige design optisch bedrog is. Echter, kijken we verder dan de Ferrari neus lang is, dan geeft de fraai ingepakte brandblusser en Roll-Bar een duidelijk beeld van de ware potentie. De Nero lederen afwerking is zelfs doorgetrokken tot en met het achterste dek, waardoor op geen enkel vlak wordt verhuld dat het hier een eersteklas luxepaard betreft. De Rosso biesjes weerspiegelen ondertussen de bloedlijn van deze Ferrari klassieker. Genoeg gekeken. Tijd om de geperforeerde aluminium sportpedalen en Shift Paddles een duw te geven!
Opties & extra’s
Toegegeven, we kunnen elke upgrade van de 575M Maranello waarderen. Echter, de toevoeging van de Fiorano Handling Package maakt het de fantastische rijdersauto zoals die hoort te zijn. Het pretpakket van Ferrari zit bij ons exemplaar inbegrepen. Dit betekent dat hij beschikt over verlaagde én stijvere veren, een dikkere stabilisatorstang, verbeterde remblokken plus aanpassingen aan de wielgeometrie. Het is maar goed dat een Becker radio-/navigatiesysteem wordt meegeleverd, want met zoveel rijbeleving slaat u geheid nog weleens onbekende wegen in…
Techniek & performance
De manier waarop Ferrari de techniek terug laat komen in de modelaanduiding wisselt regelmatig – dat houdt ons scherp. Maar de 575M Maranello laat zich tamelijk eenvoudig uitleggen: de totale inhoud van de atmosferische Ferrari V12 steeg van 5,5 naar 5,75 liter, de letter “M” is een afkorting voor Modificata – wat “gewijzigd” betekent, en Maranello verwijst naar de fabriek waar dit raspaard geconstrueerd is. Opvallender is de toevoeging “F1”: die kende voorganger 550 namelijk nog niet. De semiautomatische transmissie ondersteunt de bloedsnelle acceleratie van 0-100 km/h, welke slechts 4,3 tellen hoeft te duren. Ook de topsnelheid van 325 km/h is een verbetering ten opzichte van het origineel. Echter, de reden dat u voor dit exemplaar wilt gaan is grotendeels vanwege het Fiorano Handling pakket. We hoeven niet uit te leggen waardoor de Italianen zich hebben laten inspireren bij de totstandkoming van die naam…
Met hartelijke groet,
Prins Classics.
1300 Junior | Original condition
€ 49.900
Monospecchio | Low mileage!
Prijs op aanvraag
Barchetta Pininfarina | One of 448 | 2 owners | Full history
Prijs op aanvraag