Menu
Menu
Favorites My Account
My Account
Deel deze auto

Ferrari 575m

Type
Maranello F1
Transmissie
Automaat
KM Stand
112412 km
Bouwjaar
2003
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 82.500,-

Ferrari 575m

Type
Maranello F1
Transmissie
Automaat
KM Stand
112412 km
Bouwjaar
2003
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 82.500,-
Request quote
Deel deze auto

Voorwoord

Échte schoonheid zit van binnen. Binnen de fabrieksmuren van Ferrari in Maranello welteverstaan. Dat is namelijk waar de gelijknamige Ferrari 575M in elkaar werd gezet. Voor deze zwarte schone is dat inmiddels alweer ruim 18 jaar geleden. Maar wat waren het 18 mooie jaren. Mede dankzij het perfecte onderhoud, enkel uitgevoerd door Nederlandse Ferrari dealers. Kroymans kreeg de primeur en leverde de 575M Maranello nieuw in oktober 2003 af. Sindsdien staat de extreem nette, V12-aangedreven Italiaan voor altijd in hun geheugen gegrift. En nu ook in dat van ons. Wie volgt?

Lees verder
Omschrijving
Techniek
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Ferrari 575M Maranello

Échte schoonheid zit van binnen. Binnen de fabrieksmuren van Ferrari in Maranello welteverstaan. Dat is namelijk waar de gelijknamige Ferrari 575M in elkaar werd gezet. Voor deze zwarte schone is dat inmiddels alweer ruim 18 jaar geleden. Maar wat waren het 18 mooie jaren. Mede dankzij het perfecte onderhoud, enkel uitgevoerd door Nederlandse Ferrari dealers. Kroymans kreeg de primeur en leverde de 575M Maranello nieuw in oktober 2003 af. Sindsdien staat de extreem nette, V12-aangedreven Italiaan voor altijd in hun geheugen gegrift. En nu ook in dat van ons. Wie volgt?

Exterieur
De Ferrari 575M is in wezen een voorzichtige evolutie van het origineel genaamd 550 Maranello. De “M” staat dan ook voor Modificato. De cijfers verwijzen op hun beurt naar de technische wijzigingen, daarover verderop meer. Waar herkent u een 575M Maranello aan? Onder andere aan de nieuwe indeling van de koplampen achter het glas, een gerestylede voorbumper – inclusief smallere grille zonder mistlampen, een gemodificeerde onderlipspoiler en een ander velgdesign. Wat bleef zijn de lange neus en dito overhang aan de voorzijde, de karakteristieke luchtinlaat in de motorkap en ‘kieuwen’ achter de voorwielen. Voorzien van een inktzwarte Nero lak laklaag komt het elegante, tijdloze karakter van de Ferrari 575M Maranello zowaar nóg beter tot z’n recht. De traditionele configuratie van de motor voorin en de inzittenden erachter, maakt dat dit een klassieke GT is. Maar dan wel één voor maximaal 2 personen, net als vroegere voorgangers F512 M, 512 TR en oer-model Testarossa…

Interieur
Het missen van een achterbank duidt niet op een gebrek aan ruimtelijk inzicht. Integendeel. De Italianen kozen bewust voor deze opstelling, omdat hun schoonheid stiekem veel meer op performance gericht is dan u in eerste instantie wellicht zou denken. Spreek daarom gerust van een comfortabele supercar in plaats van een 2-zits GT. Het luxe afgewerkte dashboard van de 575M Maranello heeft een overzichtelijkere indeling dan voorganger 550 en ook het stuurwiel is minimalistischer van vorm. De tellers zijn nog steeds analoog, maar hebben minder klassieke opschriften. Hieruit blijkt de overgang van 550 naar 599 GTB Fiorano. De zwart lederen stoelen hebben op hun beurt het legendarische Daytona motief. Sommige dingen moet je immers niet willen veranderen…

Opties & extra’s
Andere luxe aan boord van deze chique supercar treft u in de vorm van een elektrische bediening van de stoelen inclusief memoryfunctie – mocht u de unieke positie achter het stuur van de prachtige Ferrari kortstondig durven afstaan. De Becker radio duidt op de originaliteit van de Nederlandse Italiaan. Met deze beauty is duidelijk nooit gesold. En wij adviseren u om dit tot in perfectie in stand te houden.

Techniek & performance
De Ferrari 575M had slechts 0,25 liter motorinhoud extra nodig ten opzichte van de 550 Maranello om 29 pk méér uit de 12-cilinder te halen, non-turbo. De atmosferische Ferrari V12 heeft power te over, maar blinkt vooral uit in sensatie. De sound van het juweel voorin is ongedempt en daarmee van een uniek niveau. Kippenvel alom wanneer de 575M Maranello binnen 4,3 seconden vanuit stilstand de 100 km/h bereikt. De semiautomatische F1-transmissie knalt met dezelfde toewijding door zijn versnellingen als een uitgehongerd paard dat aan zijn favoriete Italiaanse maaltijd begint. Maar u heeft er in totaal 515 nodig om de 325 km/h te kunnen halen…

Met hartelijke groet, Prins Classics.

(English version)
Built in Maranello, named after Maranello. Does it get any better in terms of classic sports car magic? It sure does when it’s as black and beautiful as our Ferrari 575M. It’s perfectly maintained through the years by official Ferrari Dealers in Holland only, making the original Dutch delivered Italian even more exciting. So the question isn’t if you fall in love with it, but when. Ready or not, this stunning 575M Maranello is the kind of magic you’ll never forget.

Exterior
The Ferrari 575M is an evolution of the 550 Maranello. The “M” stands for Modificato. What modifications are we talking about? For example, a new layout of the headlights behind the glass, a restyled front bumper – including narrower grille without the fog lamps, another front spoiler and a different rim design. However, the shape of the car remained intact. Including the classic configuration (engine in front, rear wheel drive), characteristic air inlet in the hood and aerodynamics behind the front wheels. In black, the elegant and timeless bodywork of the Ferrari 575M Maranello is even more beautiful. No matter the classic GT configuration, this is a genuine supercar, just like predecessors F512 M, 512 TR and Testarossa…

Interior
A very luxurious supercar however, referring to the leather finished dashboard of the 575M Maranello with its stunning layout, clearer than the 550. Also, the steering wheel is much more minimalistic and the instruments are still analog, but less classic than the original Maranello had. It’s all part of the transition from 550 to 599 GTB Fiorano. The black leather seats are provided with the legendary Daytona pattern, because some things never change…

Options & extras
Very comfortable is the way you can adjust the seats in the right position, thanks to the electronics in the 575M. It even has a memory function, just in case you have a weak moment by giving the wheel out of hands for only a second. The Becker radio indicates the originality of the Dutch delivered Italian. Exactly how it should be, because you don’t want to mess with this kind of beauty. Keep it perfect, that’s our personal advice.

Technique & performance
The Ferrari 575M only needed 0.25 liters of extra engine capacity to get 29 hp more out of the non-turbo 12-cylinder, compared to the 550 Maranello. The natural aspired Ferrari V12 has plenty of power, but mainly excels in sensation. The sound of the gem in front is undamped and therefore absolutely unique. Goosebumps all over the place when the 575M Maranello reaches 100 km/h from standstill in 4.3 seconds! The semi-automatic F1 transmission blasts through its gears with the same dedication as a starving horse starting to eat from its favorite meal. But you need 515 horses in total to reach 325 km/h…

Kind regards,
Prins Classics.

Motor
5748cc 12 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
517 pk
Gewicht
1725 kg
Topsnelheid
325 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
4.2 s
Boek een proefrit

Ervaar de Ferrari 575m

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

€ 10.900

Advies nodig?

Ik help u graag verder

Stuur Jeroen een e-mail
Jeroen van Kranen
Sales