Ferrari 488 Spider
Een icoon uit het heden: de Ferrari 488 Spider, voorzien van een historisch mooi Blu Pozzi lakwerk, een heerlijke interieurafwerking en een unieke reeks musthave opties! Prins heeft hem, maar we voorspellen: niet voor lang. Want zo briljant samengesteld als dit exemplaar komen we ze zelden tegen…
Exterieur
De zon begint spontaan te schijnen bij het zien van dit open raspaard uit la bella Italia. Het sierlijke lijnenspel, de enorme luchtsleuven, de doordachte aerodynamica… En natuurlijk het Scuderia Ferrari schild op de voorste schermen. Dit is met gemak één van de best gelukte meesterwerken uit Maranello! Voor de 488 GTB lopen we al warm, laat staan voor de Spider-versie.
De oorspronkelijke eigenaar koos voor een Blu Pozzi lakwerk, hetgeen zowel van smaak getuigd als van besef van historie. Vele iconen uit het verleden gingen deze 488 Spider namelijk voor: van F40 tot aan 275 GTB. Dus wie meent dat een Ferrari altijd rood hoort te zijn, moeten we hierbij uit de droom helpen. 20 inch Ttitaniumkleur Forget velgen en titanium uitlaatsierstukken contrasteren subliem bij het donkerblauwe geheel. We hadden niet anders verwacht van Ferrari…
Interieur
Het interieur van deze Ferrari 488 Spider is uniek te noemen: een mix van hardcore race-DNA en super stijlvolle elegantie. Hoe dan, vraagt u zich af? Men neme een ultra sportieve cockpit, giet er een combinatie van Iroco leder en Alcantara overheen en werkt een hele rits details af met lichtgewicht carbon. Het resultaat is al net zo verrassend als de samenstelling. Eén ding is zeker: hier worden liefhebbers als wij héél vrolijk van!
Onder andere de Goldrake Racing Seats (maat L) zijn gemaakt van koolstofvezel. Ze bevatten tevens gestikte Beige Chiaro logo’s in de hoofdsteunen… Jammie. De rev-counter is Giallo en het carbon stuurwiel heeft LED’s om de ideale schakelmomenten uit te lichten à la Formule 1. Stijlen, dakhemel en onderste delen van zowel het dashboard als de deurpanelen zijn afgewerkt met Alcantara, tegenover leder aan de bovenzijde en op de stoelen. De “Dash Inserts” zijn op hun beurt van carbon, evenals de “Center Bridge”. Je moet er maar opkomen op zo’n samenstelling. En dan nog durven!
Uitrusting & techniek
3 seconden heeft de Twin-Scroll Ferrari turbo-V8 nodig om vanuit stilstand voorbij de 100 km/h te sprinten. Met een topsnelheid van 330 km/h is downforce uiteraard allerminst overbodige luxe. Maar daar stopt het niet. Het geavanceerde AFS Lighting System biedt optimaal zicht op alle snelheden, terwijl de Suspension Lifter, parkeersensoren en achteruitrijcamera juist uitstekend van pas komen wanneer het er iets minder ruig aan toe gaat. De passagier hoeft ondertussen niet langer te fantaseren over hoe hard de 488 Spider in zijn snelheidsmeter klimt. Want het Passenger Display geeft de performance van deze ultieme Ferrari tot in detail weer. Al heeft links plaatsnemen nog altijd de voorkeur. Zo eerlijk zijn we dan weer wel…
Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo
Achteruitrijcamera