Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Ferrari 488

Type
Pista | Atelier Car | Rosso Fuoco | Full carbon! | New condition | Carbon wheels
Fabriekskleur
Rosso Fuoco
Transmissie
Automaat
KM Stand
6100 km
Bouwjaar
2018
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee

Ferrari 488

Type
Pista | Atelier Car | Rosso Fuoco | Full carbon! | New condition | Carbon wheels
Fabriekskleur
Rosso Fuoco
Transmissie
Automaat
KM Stand
6100 km
Bouwjaar
2018
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee
Deel deze auto

Voorwoord

Zó heet hebben we de Italiaanse pasta nog niet gegeten: deze absoluut uniek (!) samengestelde Ferrari 488 Pista alias Atelier Car komt rechtstreeks bij de 1e eigenaar vandaan en is niet van nieuw te onderscheiden. Dat kan uiteraard ook haast niet anders met zo’n bizar lage kilometerstand… Haast krijgt de liefhebber meteen na het zien van de verpletterende configuratie: er is zowel aan de binnen- als de buitenkant héél veel (matte) carbon – waaronder in de vorm van Racing Seats, Driver Zone, een frunk en diffusor. Daarnaast is deze bloedstollend mooie Ferrari 488 Pista in Rosso Fuoco voorzien van alcantara bekleding en Atelier Special Equipment. Dat wil zeggen: een two-tone livery, Cavallino op de tankklep en diverse andere beeldschone in- en exterieurdetails. Zo opwindend als dit paradepaardje onder de 488-modellen is op esthetisch gebied, zo sensationeel is de Pista als het gaat om pure performance. Met de nadruk op puur: de afgeslankte GTB-afgeleide biedt maar liefst 720 pk aan V8-plezier! Sabelt racegordels vast en klaar om gelanceerd te worden…

Lees verder
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Ferrari 488 Pista | Rosso Fuoco

Zó heet hebben we de Italiaanse pasta nog niet gegeten: deze absoluut uniek (!) samengestelde Ferrari 488 Pista alias Atelier Car komt rechtstreeks bij de 1e eigenaar vandaan en is niet van nieuw te onderscheiden. Dat kan uiteraard ook haast niet anders met zo’n bizar lage kilometerstand… Haast krijgt de liefhebber meteen na het zien van de verpletterende configuratie: er is zowel aan de binnen- als de buitenkant héél veel (matte) carbon – waaronder in de vorm van Racing Seats, Driver Zone, een frunk en diffusor. Daarnaast is deze bloedstollend mooie Ferrari 488 Pista in Rosso Fuoco voorzien van alcantara bekleding en Atelier Special Equipment. Dat wil zeggen: een two-tone livery, Cavallino op de tankklep en diverse andere beeldschone in- en exterieurdetails. Zo opwindend als dit paradepaardje onder de 488-modellen is op esthetisch gebied, zo sensationeel is de Pista als het gaat om pure performance. Met de nadruk op puur: de afgeslankte GTB-afgeleide biedt maar liefst 720 pk aan V8-plezier! Sabelt racegordels vast en klaar om gelanceerd te worden…

Exterieur
In het Ferrari Atelier in Maranello hebben ze kunstenaars in dienst die op hetzelfde niveau opereren als vroegere meesters zoals Michelangelo. Dat kan simpelweg niet anders. Immers, wanneer iemand in staat is om de 488 Pista dusdanig aan te kleden dat we over niets anders meer kunnen dromen – en we hebben in al die jaren echt al wel wat bijzondere bolides voorbij zien komen, dan ben je 100% een Italiaanse rasartiest. Het Rosso Fuoco lakwerk gecombineerd met een striping in Argento Nurburgring en Nero Daytona is als een sprookje zo mooi. Bekijk, bewonder en adoreer het complete carbon pakket en wordt meegezogen in het mythische verhaal dat Pista Atelier Car heet. We overdrijven niet: deze Italiaanse schone staat zelfs op heuse carbon wielen en krijgt de meeste zuurstof binnen via carbon front air vents, carbon side air splitters en carbon engine covers. Hapt of snakt de Ferrari 488 niet naar lucht, dan geleidt de supercar het wel. En hoe! De carbon front flaps, dito side skirts, rear moulding en diffusor staan volledig in het teken van een briljante aerodynamica en zijn met deze koolstofvezel afwerking nog nét even lekkerder voor het netvlies. Wat een plaatje! Achter de lichtgewicht wielen treft u Giallo remklauwen die qua kleur corresponderen met de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen. Zelfs de uitlaten zijn geïnspireerd op de racerij: de titanium eindstukken dragen bij aan de indrukwekkende afslankkuur die de Pista onderging. En dat terwijl de auto vele malen dikker oogt dan ‘normaal’!

Interieur
Aanschouw de alcantara beklede Carbon Racing Seats met heuse Sabelt racegordels en besef acuut dat het deze straatlegale racer menens is. Wie durft plaats te nemen stapt over carbon instaplijsten en heeft als bestuurder direct zicht op een Matte Carbon Driver Zone inclusief gewichtsbesparend-stuurwiel, dito ventilatieroosters, schakelflippers en ring rondom de Giallo uitgevoerde rev-counter. Ook de sierlijsten op het alcantara dashboard hebben een matte carbon finish, net als de upper centre console, central bridge en frunk. Minstens zo de moeite waard om te bestuderen zijn de Grigio Scuro lederen middenbanen over de stoelen, Grigio Chiaro stiksels, Giallo Cavallino’s in de hoofsteunen en gestikte 488 Pista emblemen in de vloertapijten. Zelfs de dakhemel en zonnekleppen bevatten alcantara en contraststiksels. U kunt van stijl houden, van kwaliteit en van puur, maar deze Ferrari cockpit overtreft werkelijk álle verwachtingen.

Opties & extra’s
Het is uitzonderlijk dat één machine zóveel magie vertoont. Het Formule 1-team van Ferrari zou willen dat hun auto’s net zo dominant waren als de uitstraling van deze racer voor op straat. Maar hoe goed de Scuderia ook presteren, ze zullen het altijd zonder de luxe moeten doen van onze Pista: radio + navigatie, camera’s voor + achter, een JBL audiosysteem; het zit er allemaal op en aan en in. Toch kunnen de extra’s niet voorkomen dat u zich blindstaart op de alles verwoestende sound van de opgepompte 8-cilinder achterin…

Techniek & performance
De 488 GTB ging 50 paarden in de plus en het gewicht 90 kg in de min om de Pista binnen 2,85 seconden van 0 naar 100 km/h te kunnen laten accelereren. Dit is natuurlijk amper af te knipperen, dus is de sprint van 0-200 km/h des te meer de moeite waard: al na 7,6 seconden is dit voltooid! Daar stopt het overigens niet, want op papier haalt de Ferrari een F1-waardige topsnelheid van 340 km/h… Over F1-gesproken: mag u raden hoe de ingenieurs bij het idee zijn gekomen om een klepsysteem genaamd Drag Reduction System aan de onderkant van de Pista te monteren. Hierdoor is de switch tussen maximale downforce en minimale drag belachelijk snel gemaakt. Ook in bochten toont de 488-topper zich superieur. De Michelins kleven aan het asfalt als een jong verliefd Italiaans stel. Verliefd zijn we ook op de aandrijflijn: de Ferrari V8 heeft dankzij de hulp van turbopower aan een inhoud van 3,9 liter genoeg om een rubber verslindend vermogen van 720 pk op te hoesten. En dat laat hij wat graag horen, als u begrijpt wat we bedoelen… Wie luistert er binnenkort mee?

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Anti Blokkeer Systeem
Motor
3902cc 8 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
721 pk
Gewicht
1280 kg
Topsnelheid
340 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
2.9 s
Boek een proefrit

Ervaar de Ferrari 488

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Ferrari 458

4.5 V8 Italia | Racing Seats | Carbon Driver Zone

€ 179.500

Porsche 911

3.0 Carrera 4S | PASM | Sport Chrono | LED-Matrix | CarPlay

€ 157.500

Land Rover Range Rover Sport

P550e Autobiography PHEV | Nieuw | 23 inch | Cold Climate Pack | Elektr. trekhaak

€ 179.500

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink