Wie Ferrari rijdt maakt er geen geheim van dat hij of zij (gevoel voor) stijl heeft. Met het samenstellen van deze uiterst fraaie, uitstekend dealer onderhouden 488 GTB ging de oorspronkelijke eigenaar echter “next level”. Wat een fantastisch mooie machine! Niet alleen de technische specs, maar ook het visuele aspect is betoverend te noemen: een two-tone carrosserie in combinatie met titanium uitlaateindstukken, Cuoio leder en Giallo details; kom er maar eens op! Voor de volledigheid werd een brandblusser geïnstalleerd en met leder omhuld. Verder treft u in de cockpit lichtgewicht carbon elementen aan in de Driver Zone, inclusief LED’s in het stuurwiel. De camera’s voor + achter moeten ondertussen de boel in de gaten houden als de 670 pk sterke Italiaanse supercar zichzelf een plekje toe-eigent op de parkeerplaats. Dat moet geen probleem zijn: voor dit beeldschone snelheidswonder maakt iedere sterveling met liefde ruimte!
Lees verderFerrari 488 GTB Grigio Silverstone
Wie Ferrari rijdt maakt er geen geheim van dat hij of zij (gevoel voor) stijl heeft. Met het samenstellen van deze uiterst fraaie, uitstekend dealer onderhouden 488 GTB ging de oorspronkelijke eigenaar echter “next level”. Wat een fantastisch mooie machine! Niet alleen de technische specs, maar ook het visuele aspect is betoverend te noemen: een two-tone carrosserie in combinatie met titanium uitlaateindstukken, Cuoio leder en Giallo details; kom er maar eens op! Voor de volledigheid werd een brandblusser geïnstalleerd en met leder omhuld. Verder treft u in de cockpit lichtgewicht carbon elementen aan in de Driver Zone, inclusief LED’s in het stuurwiel. De camera’s voor + achter moeten ondertussen de boel in de gaten houden als de 670 pk sterke Italiaanse supercar zichzelf een plekje toe-eigent op de parkeerplaats. Dat moet geen probleem zijn: voor dit beeldschone snelheidswonder maakt iedere sterveling met liefde ruimte!
Exterieur
De Ferrari 488 GTB is op z’n zachtst gezegd een woeste evolutie van de 458 Italia. Het design is vele malen scherper, heftiger en zelfs een tikkeltje brutaler dan dat van zijn voorganger. De luchtinlaten opzij kennen een uitbundige styling op de 488 Gran Turismo Berlinetta, en ook de frontlipsplitter lijkt nog meer naar lucht te willen happen dan vroegere modellen. Als we het dan toch over de luchtstroom hebben: de air-ducts aan de achterzijde hebben een hoogglans zwarte afwerking, de gigantische diffusor is mat van kleur en de titanium uitlaten erboven (geheel volgens Ferrari race-traditie) zijn eveneens voorzien van een donkere finish. Dit is niet zomaar woest, dit is woest aantrekkelijk! Naar 488-maatstaven is het tijdloze Grigio Silverstone lakwerk behoorlijk chic, zeker in combinatie met het Nero dak. Verder staat het extreem gestroomlijnde koetswerk op schitterende 20 inch Forged Diamond wielen met 5 dubbele spaken en daarachter Giallo remklauwen. Het geel komt op zijn beurt terug in de vorm van Scuderia Ferrari Shields in de voorste schermen. Dit is wat er gebeurt als een aerodynamisch hoogstandje uit de pen van een heuse ontwerpmeester vloeit… Bellissima!
Interieur
Niets zo verleidelijk om u meteen in de stoelen van de 488 GTB te laten zakken. Een unieke rijervaring lonkt… Echter, voordat u achter het carbon stuurwiel met LED Shift Indicator kruipt, graag uw aandacht voor het super smaakvolle Cuoio leder op de Ferrari zetels. De Nero gestikte Cavallino’s in de hoofdsteunen duiden op oog voor detail en de zogenaamde “coloured mats” voorzien van een Cuoio rand en Nero modelaanduiding is het toppunt van finesse. Zeer geraffineerd is tevens de terugkeer van het Cuoio leder aan de onderzijde van het dashboard, op de tunnelconsole en de portieren – stuk voor stuk afgewerkt met Nero contraststiksels. De hemelbekleding, bovenzijde van het lederen dashboard en dito stuurwiel zijn eveneens Nero van kleur. Zelfs de brandblusser bevat nog een (Cuoio) lederen omhulsel. Alleen Italianen slagen erin om praktische veiligheid zó’n stijlvolle touch te geven! Genoeg gezien? Tijd om de Giallo rev-counter richting het rode toerengebied te duwen; begrijpt u meteen de meerwaarde van een Carbon Driver Zone met koolstofvezel rondom de toerenteller, op de schakelflippers en het afgevlakte sportstuur…
Opties & extra’s
Terwijl de lichtgewicht c.q. peperdure carbon interieurfinish en oplichtende LED-lampjes – geleend uit de F1 – pure performance ademen, leggen de camera’s voor + achter juist de nadruk op het comfort van de Ferrari 488 GTB. Al moet worden gezegd dat ook dat slechts relatief is, mits u de straatlegale racer vergelijkt met de Challenge Evo uitvoering: de 488 enkel en alleen bedoeld voor circuitgebruik. De elektrische stoelverstelling kunnen we eigenlijk geen luxe noemen, want zo’n kanon op wielen vereist nu eenmaal een perfecte zitpositie. Een Ferrari-rijder kan en mag voor niets minder gaan dan dat!
Techniek & performance
Als we zeggen kanon, dan bedoelen we ook echt kanon: de 488 GTB levert een rubber verslindend vermogen van 670 pk, voortgekomen uit een van Twin-Scroll turbotechnologie voorziene 8-cilinder in V-opstelling. De 3,9 liter grote Ferrari V8 stuurt alle paarden naar de achteras en is daarmee in staat om binnen 3 seconden de 0-100 km/h sprint te voltooien. Pas bij een topsnelheid van 330 km/h staakt de Gran Turismo Berlinetta het versnellen. Misschien nog wel indrukwekkender dan deze cijfers is de grip en sound die vrijkomt als de Ferrari 488 GTB tot het uiterste wordt gedreven. Hoe meer tegenwind, hoe krachtiger de Italiaanse supercar richting het asfalt wordt gedrukt. Downforce noemen ze dat met een mooi woord. Dit staat weer gelijk aan grip. En hoe meer daarvan, hoe rapper het tempo in bochten. Jaag de achter het glas opgestelde 8-cilinder in de begrenzer, en het plezier dat u ervaart van het opzwepende geluid is ongelimiteerd. Wát een beleving. Kippenvel van kruin tot teen!
Met vriendelijke groet,
team Prins.
4.7 MC Stradale | 1 of 497 | Carbon seats | Collectors-item
€ 104.500
1.8-16V MK II
€ 42.500
3.0 E-Hybrid Platinum Edition | SportDesign | Pano-dak | Sport Chrono | 360 cam | Bose | NL-auto
€ 102.500