Bij Prins krijgen we soms de vraag of we nog wel enthousiast kunnen worden van een auto als we al zoveel moois hebben gezien, gehoord en gereden. Het korte antwoord daarop is: ja. Zolang ze in een stad genaamd Maranello magische machines als deze Ferrari 488 Spider in Giallo Triplo Strato (!) weten te fabriceren, zal ons enthousiasme tot in de eeuwigheid standhouden! De 670 pk sterke open BTW-supercar zit vol met “Special Equipment”: behalve de prachtige, diep gele gloed is ook de striping af-fabriek gespoten. U leest het goed: gespoten, dus niet geplakt. De Goldrake Racing Seats zijn natuurlijk gemaakt van carbon en alsof dit alles nog niet opwindend genoeg is, beschikt dit uniek samengestelde exemplaar over een bizar lekker klinkend Akrapovič uitlaatsysteem. Een Carbon Racing Package, Suspension Lifter, camera’s voor + achter en een Passenger Display kunt u eveneens afvinken. In één woord: WAUW!
Lees verderFerrari 488 Spider Giallo Triplo Strato
Bij Prins krijgen we soms de vraag of we nog wel enthousiast kunnen worden van een auto als we al zoveel moois hebben gezien, gehoord en gereden. Het korte antwoord daarop is: ja. Zolang ze in een stad genaamd Maranello magische machines als deze Ferrari 488 Spider in Giallo Triplo Strato (!) weten te fabriceren, zal ons enthousiasme tot in de eeuwigheid standhouden! De 670 pk sterke open BTW-supercar zit vol met “Special Equipment”: behalve de prachtige, diep gele gloed is ook de striping af-fabriek gespoten. U leest het goed: gespoten, dus niet geplakt. De Goldrake Racing Seats zijn natuurlijk gemaakt van carbon en alsof dit alles nog niet opwindend genoeg is, beschikt dit uniek samengestelde exemplaar over een bizar lekker klinkend Akrapovič uitlaatsysteem. Een Carbon Racing Package, Suspension Lifter, camera’s voor + achter en een Passenger Display kunt u eveneens afvinken. In één woord: WAUW!
Exterieur
Het dak hoeft niet per se open om weggeblazen te worden door de verpletterende potentie van deze 488 Spider. Het Giallo Triplo Strato lakwerk knalt bijna letterlijk van de carrosserie af, maar is zacht genoeg om nooit te vervelen. Vergelijk het met de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen en merk meteen het verschil op. Onderscheidend is ook de gespoten livery: de bedenkers shopten er speciaal voor bij de Historical Color afdeling van Ferrari en besloten dat Canna di Fucile het moest worden. Terecht! De donkergrijze middenbaan wordt bijgestaan door smalle Nero DS 1250 strepen aan weerskanten. De livery is ín de lak opgenomen, waardoor het een stukje onderscheid is voor het leven. De carbon air-ducts opzij + dito uitlaattips, zwarte emblemen + elementen naast de achterlichtunits en 20 inch Forged Nero velgen met daarachter Giallo remklauwen zorgen samen met de striping voor de perfecte balans tussen zwart en geel. Is dit een droom? Ja, een gele droom op zwarte wielen! En niet alleen qua kleur zijn de verhoudingen perfect; de proporties en geavanceerde stroomlijn van de Ferrari 488 Spider wil ons maar niet loslaten. Waarschijnlijk is dit één van de krachtigste verschijningen die we ooit bij Prins zagen. En misschien wel de lekkerste 488 Spider ever?
Interieur
Het schitterende strepenfestijn kan natuurlijk een reden zijn om het dak erop te laten zitten. Maar dan moet u wel die extra dimensie missen van een open supercar. Omdat Ferrari-rijders doorgaans toch liever achter het stuur zitten in plaats van er enkel naar te kijken, bedacht Maranello een interieursamenstelling die minstens zo briljant is als het exterieur: Nero leder overheerst, echter bevat genoeg Giallo details om in euforische stemming te raken zonder ook maar één meter te hebben gereden. Zo zijn de lichtgewicht Nero Goldrake Racing Seats voorzien van een lederen Giallo streep midden over de zitting + rugleuning. Er zijn Giallo contraststiksels “all over the place” – inclusief Cavallino’s in de hoofdsteunen, en ook de rev-counter kleurt Giallo. Voor het ideale schakelmoment kunt u echter net zo goed een blik werpen op de LED Shift Indicator in het carbon stuurwiel. Laatstgenoemde is onderdeel van de Carbon Driver Zone, terwijl de Carbon Bridge + instaplijsten én ventilatieroosters deel uitmaken van een groter geheel, namelijk het Carbon Racing Package.
Opties & extra’s
Meer opties aan boord van deze bizar fraai geconfigureerde Ferrari 488 Spider treft u in de vorm van adaptieve koplampen, een Passenger Display en camera’s voor + achter. De Suspension Lifter is wat ons betreft de op één na beste optie, want iedere liefhebber heeft er baat bij dat deze knalgele Italiaanse schone optisch zoveel mogelijk intact blijft. Wat dan de beste optie is? Het begint met de letter “A” en eindigt in een fikse V8-dreun.
Techniek & performance
Niemand minder dan Akrapovič bemoeide zich met de voortreffelijke geluidskwaliteit van deze 670 pk sterke laagvlieger. Hierdoor oogt de open versie van de Gran Turismo Berlinetta niet alleen woest, zo klinkt hij ook. Aan de Twin-Scroll turbopower van de 3,9 liter 8-cilinder werd (gelukkig) niet getornd, maar de sound output is van een totaal andere planeet. Wat een machine! Mede door de combinatie van 760 Nm koppel en een automatische 7-traps transmissie komt er een ware krachtsexplosie vrij tijdens de 0-100 km/h sprint: slechts 3 seconden heeft dit steigerend paard nodig om de acceleratie te voltooien! Klaar met versnellen is de Ferrari 488 Spider dan uiteraard nog (lang) niet: pas bij 325 km/h wint de drag het van de efficiënte stroomlijn. Des te hoger het downforce level op dat niveau, al zouden we adviseren om de bochten net iets minder vlot aan te snijden. Gewoon, voor het geval dat…
Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo.
4.7 MC Stradale | 1 of 497 | Carbon seats | Collectors-item
€ 104.500
1.8-16V MK II
€ 42.500
3.0 E-Hybrid Platinum Edition | SportDesign | Pano-dak | Sport Chrono | 360 cam | Bose | NL-auto
€ 102.500