Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Ferrari 458

Type
4.5 V8 Italia | Racing Seats | Carbon Driver Zone
Fabriekskleur
Bianco Avus
Transmissie
Automaat
KM Stand
60610 km
Bouwjaar
2011
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 179.500,-
BTW Auto
Nee

Ferrari 458

Type
4.5 V8 Italia | Racing Seats | Carbon Driver Zone
Fabriekskleur
Bianco Avus
Transmissie
Automaat
KM Stand
60610 km
Bouwjaar
2011
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 179.500,-
BTW Auto
Nee
Offerte aanvragen
Deel deze auto

Voorwoord

Bij de RDW mogen ze trots zijn: ze presteerden het namelijk om speciaal voor deze Ferrari 458 Italia een bijpassend kenteken te fabriceren. Hulde! Maar ook de rest van onze Italiaanse volbloed ‘klopt’. Waaronder de meeslepende 8-cilinder huil van 570 ongetemde (lees: ongeblazen) paarden vanachter het vitrineglas. Kent u dat verhaal van de maagdelijk witte koets die eigenlijk te snel was om te gebruiken voor ‘de mooiste dag van je leven’? Wij ook niet, echter het had zomaar over deze Bianco Avus 458 kunnen gaan. De huidige eigenaar genoot maar liefst 5 jaar van opties zoals keramische remmen, een Carbon Racing Zone, dito Racing Seats inclusief 4-punts gordels en een brandblusser voor het geval dat. En dat is eigenlijk nog steeds veel te kort. ‘Rustig’ aan cruisen op het navigatiesysteem schijnt met deze Ferrari ook te kunnen. Al denkt uw rechtervoet daar vermoedelijk heel anders over…

Lees verder
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Ferrari 458 Italia Bianco Avus

Bij de RDW mogen ze trots zijn: ze presteerden het namelijk om speciaal voor deze Ferrari 458 Italia een bijpassend kenteken te fabriceren. Hulde! Maar ook de rest van onze Italiaanse volbloed ‘klopt’. Waaronder de meeslepende 8-cilinder huil van 570 ongetemde (lees: ongeblazen) paarden vanachter het vitrineglas. Kent u dat verhaal van de maagdelijk witte koets die eigenlijk te snel was om te gebruiken voor ‘de mooiste dag van je leven’? Wij ook niet, echter het had zomaar over deze Bianco Avus 458 kunnen gaan. De huidige eigenaar genoot maar liefst 5 jaar van opties zoals keramische remmen, een Carbon Racing Zone, dito Racing Seats inclusief 4-punts gordels en een brandblusser voor het geval dat. En dat is eigenlijk nog steeds veel te kort. ‘Rustig’ aan cruisen op het navigatiesysteem schijnt met deze Ferrari ook te kunnen. Al denkt uw rechtervoet daar vermoedelijk heel anders over…

Exterieur
De 458 Italia betekende de volgende fase van de weg die de vroegere 360 Modena was ingeslagen. Na de heftigere F430 vond Ferrari het tijd om de cleane sierlijkheid terug te brengen in de carrosserie die tegelijkertijd scherper was dan ooit. Elementen zoals een meebewegende frontspoiler ten behoeve van de downforce op hogere snelheden, alsmede een trio van uitlaten centraal gepositioneerd in de achterbumper à la F40, moesten het verschil maken. En dat doen ze nog steeds. Ook de haast lineair omhoog (of achterover) getrokken koplampunits voorzien van LED’s en de terugkeer van enkele ronde achterlichtunits per zijde baren vandaag de dag nog altijd opzien. Hoe gaaf! Een ander briljant, typisch Ferrari detail is het verloop van de ‘frunk’, waarbij het design van de klep letterlijk ruimte laat voor verbeterde aerodynamica, direct naast lichtunits. Heerlijk. De Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen doorbreken de egaal witte Bianco Avus koets op treffende wijze en corresponderen qua kleur met de Giallo remklauwen achter de 20 inch Alloy wielen. Het slanke 5-spaak design is een toonbeeld van minimalisme en biedt de toeschouwer maximaal zicht op gigantische keramische schijven. Gewoon wauw!

Interieur
De witte parel onder de 458 Italia’s geeft zijn imago een extra impuls van binnenuit aan de hand van een Bianco rev-counter, dito contraststiksels én Cavallino’s in de hoofdsteunen. Al is de rest van de cockpit aankleding minstens zo opwindend: Nero lederen bekleding tot en met de tunnelconsole, zonnekleppen en het omhulsel van de brandblusser aan toe (stuk voor stuk voorzien van Bianco contraststiksels!), een geperforeerde aluminium pedaalset en een 4-punts raceharnas uitgevoerd in Rosso doen het meer dan goed onder de puristen met een zwak voor snelheid. Niet hardcore genoeg? Ook het materiaalgebruik aan boord van de Ferrari is volledig circuit geprepareerd: Carbon Racing Seats, een carbon dashboard, carbon middenconsole en Carbon Driver Zone inclusief lichtgewicht stuurwiel + schakelflippers en een LED Shift Indicator laten het racebloed kruipen waar het niet gaan kan. De adrenalinestoot is ongekend, en dan moet het echte werk nog beginnen…

Opties & extra’s
Een brandblusser versus parkeersensoren; het is een beetje zoals een witte buitenkant gemixt met een zwarte binnenkant: het contrast kan niet groter. Toch behoren beide tot het uitrustingsniveau van onze Ferrari 458. Nog praktischer wordt het dankzij het radio-/navigatiesysteem voorzien van Bluetooth en iPod Connection. Het circuit kent toch slechts één richting? En muziek luisteren zit er net zo min in met een jankende V8 direct achter de lichtgewicht kuipstoelen. Voor die ene keer in het jaar dat u met de Italia de boulevard afstruint kan het wellicht van pas komen…

Techniek & performance
Want waarom zou u uzelf inhouden als u 570 pk aan pure power tot uw beschikking heeft? En met puur bedoelen we ook écht puur: zonder hulp van turbo’s, hybridesystemen of al het andere dat de beleving van een atmosferische Ferrari V8 mogelijk in de weg staat. Deze 8-cilinder doet het dan ook met 4,5 ouderwets grote liters inhoud en is daarmee in staat om de 0-100 km/h missie binnen 3,4 seconden te volbrengen. Bizar! De organen krijgen zowaar nog meer op hun donder tijdens rap bochtenwerk, want de 458 Italia plakt als ‘t ware aan het asfalt en is minder snel van plan om op te geven dan de gemiddelde bestuurder. Over goede huwelijken gesproken… Verder kan de geweldige hoeveelheid downforce uitstekend van pas komen op weg naar een topsnelheid van 325 km/h, omdat we het graag bij laagvliegen houden. Terwijl de LED’s rap oplichten tijdens accelereren, verwisselt u met één klik op explosieve wijze van versnelling. En óf u nog te stoppen bent, want de keramische remmen grijpen genadeloos hard in. Zónder fading. Mét overtuiging. En overtuigd bent u straks ook, na een proefrit…

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • 4-punts gordels
  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Anti doorSlip Regeling
  • Autotelefoonvoorbereiding met bluetooth
  • Carbon dashboard
  • Carbon Driver Zone
  • Carbon interieur-afwerking
  • Carbon luchtroosters
  • Carbon middenconsole
  • Carbon sportstoelen
  • Elektronisch Sper Differentieel
  • Lichtmetalen velgen 20"
  • Schakelmogelijkheid aan stuurwiel
  • Scuderia shields
Motor
4497cc 8 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
566 pk
Gewicht
1490 kg
Topsnelheid
325 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
3.4 s
Boek een proefrit

Ervaar de Ferrari 458

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Mercedes-Benz SLS

Roadster 6.3 AMG | Luggage set | Dealer onderhouden

€ 187.500

Land Rover Range Rover

4.4 SDV8 Autobiography | Rear seat entertainment | Panoramadak | Meridian

Prijs op aanvraag

Volvo V90

2.0 T5 Inscription | Bowers & Wilkins | Pano-dak | 360 camera | CarPlay | Wegklapbare trekhaak | Head-up | NL-auto

€ 34.900

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink