Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Ferrari 360

Type
3.6 V8 Modena | Handbak! | Schaalstoelen | NL-geleverd | Volledige historie
Fabriekskleur
Rosso Corsa
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
59984 km
Bouwjaar
2002
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee

Ferrari 360

Type
3.6 V8 Modena | Handbak! | Schaalstoelen | NL-geleverd | Volledige historie
Fabriekskleur
Rosso Corsa
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
59984 km
Bouwjaar
2002
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee
Deel deze auto

Voorwoord

Aan tradities moeten we niet tornen. Neem nu dit traditionele recept uit de Ferrari keuken: een origineel Nederlands (!) geleverde, vuurrode 360 Modena mét handgeschakelde transmissie én carbon schaalstoelen… Een unieke combinatie! De historie is compleet en toont aan hoe de perfect uitziende Ferrari de afgelopen jaren in de werkplaats is gepamperd. Tussendoor is er ook zichtbaar uitstekend gezorgd voor de klassieker in wording. Wat een heerlijke, pure machine! En ja, beste liefhebbers, zo klinkt de V8-aangedreven supercar ook: onbegrensd, ongedempt en zo turboloos als het maar kan. Doe zoals deze 360 Modena: schreeuw het uit van plezier! Beleef het bij Prins.

Lees verder
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Ferrari 360 Modena Rosso Corsa

Aan tradities moeten we niet tornen. Neem nu dit traditionele recept uit de Ferrari keuken: een origineel Nederlands (!) geleverde, vuurrode 360 Modena mét handgeschakelde transmissie én carbon schaalstoelen… Een unieke combinatie! De historie is compleet en toont aan hoe de perfect uitziende Ferrari de afgelopen jaren in de werkplaats is gepamperd. Tussendoor is er ook zichtbaar uitstekend gezorgd voor de klassieker in wording. Wat een heerlijke, pure machine! En ja, beste liefhebbers, zo klinkt de V8-aangedreven supercar ook: onbegrensd, ongedempt en zo turboloos als het maar kan. Doe zoals deze 360 Modena: schreeuw het uit van plezier! Beleef het bij Prins.

Exterieur
Zie hier een Ferrari uit het boekje: overgoten met een vlammende Rosso Corsa lak en verder geen fratsen. Oké, de zwarte, lichtelijk doorschijnende Challenge grille achter is officieel een optie. Maar hey, die is wel licht van gewicht én ‘geleend’ van de 360 Challenge Stradale: zo ongeveer de puurste machine die de mensheid ooit op deze wereld heeft neergezet. Ook de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen hebben terecht een plek bemachtigd op de snaarstrakke carrosserie. Dit is immers een member uit de Ferrari stal om trots op te zijn!
Minstens zo bewonderingswaardig is de manier waarop de Italianen de 8-cilinder achterin hebben weten te etaleren. Letterlijk. Door de motor vanachter helder glas te ‘promoten’ had Ferrari zowaar een nieuwe trend in het leven geroepen. Zelfs aartsrivaal Lamborghini ging op een gegeven moment overstag… Over trendsettend gesproken: de 360 Modena gold als geheel nieuwe basis voor een complete reeks opeenvolgende Ferrari’s: F430, 458 Italia, 488 GTB en zelfs in de huidige F8 Tributo zien we dezelfde basiscontouren terugkomen. En óf het lijnenspel van de Modena daarmee tijdloos mag worden genoemd!

Interieur
Veel spartaanser dan zijn opvolgers is het dashboard van de Ferrari 360. En dat is een groot compliment, want wij houden van puur! De analoge tellers liggen diep verzonken in het klassiek ogende instrumentarium en worden omringd door aluminium. Datzelfde aluminium komt terug in de midden- en tunnelconsole plus de onderste delen van de portierpanelen. Het 3-spaaks lederen stuurwiel is heerlijk basic; knoppen en schakelaars schitteren door afwezigheid. Zelfs de schakelpaddles ontbreken! In plaats daarvan mag u ouderwets hard werken vanuit de met Nero leder beklede carbon schaalstoelen. Terwijl de koolstofvezel kuipen u perfect in het gareel houden, wil uw rechterhand niets anders dan de kou voelen van de aluminium pookknop die traditiegetrouw hoog boven de gefreesde schakelcoulissen uittorent. Het H-patroon vraagt om een bediening met gevoel. Maar daar ontbreekt het niet aan vermoeden we, anders zou u ook nooit als een blok voor de charmes van de 360 Modena vallen.

Techniek & performance
De grootste uitdaging zit ‘m echter niet in de bediening van dit 400 pk sterke raspaard. Zie die grijns maar eens van uw gezicht te krijgen zodra de 3,6 liter Ferrari V8 ontwaakt! Het waarachtige toerenmonster (maximum vermogen bij 8.500 tpm!) blinkt uit in emotie. Alle zintuigen staan op scherp zodra het melodramatische gegil begint. Al kunnen de rauwe, metaalachtige klanken ons ook wel bekoren bij lager toerental. Wat zeggen we: zelfs het brute gegrom van de atmosferische 8-cilinder wanneer deze stationair loopt, is genoeg om kippenvel van kruin tot teen te voelen. En dan moet het accelereren nog beginnen! Van 0 naar 100 km/h duurt 4,5 seconden als u de handbak perfect door de smalle sleuven weet te dirigeren. De topsnelheid is vastgesteld op 295 km/h. En de beleving? Die kent geen gelijke. Precies daar waar het om draait bij een liefhebbersauto pur sang alias “macchina pura”!

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.

  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Airco
  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Carbon sportstoelen
  • Elektrische ramen voor
  • Getint glas
  • xenon koplampen
Motor
3586cc 8 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
400 pk
Gewicht
1375 kg
Topsnelheid
295 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
4.5 s
Boek een proefrit

Ervaar de Ferrari 360

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Ferrari 296 GTB

3.0 V6 | Assetto Fiorano | Carbon wheels | Rosso Imola | Full carbon! | CarPlay

€ 349.500

Lamborghini Aventador

6.5 V12 LP700-4 | 1100km! | 2 owners | Lift

€ 359.500

Prijs op aanvraag

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink