Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Ferrari 360

Type
3.6 V8 Spider F1 | Low mileage | Collectors-item | Grigio Alloy
Fabriekskleur
Grigio Alloy
Transmissie
Automaat
KM Stand
2980 km
Bouwjaar
2001
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 144.900,-
BTW Auto
Nee

Ferrari 360

Type
3.6 V8 Spider F1 | Low mileage | Collectors-item | Grigio Alloy
Fabriekskleur
Grigio Alloy
Transmissie
Automaat
KM Stand
2980 km
Bouwjaar
2001
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 144.900,-
BTW Auto
Nee
Offerte aanvragen
Deel deze auto

Voorwoord

De kans dat u vandaag de dag een gloednieuwe Ferrari 360 spot is ongeveer net zo groot als de Tifosi die langs de baan voor een F1-team anders dan de Italiaanse Scuderia juicht. Prins maakt echter het onmogelijke mogelijk, want de 360 Spider F1 op uw scherm heeft in 23 jaar tijd minder dan 3.000 kilometer asfalt gezien… En is mede daardoor niet van nieuw te onderscheiden! Verzamelaars zullen dus in handen wrijven bij het ontdekken van deze ultieme collectabel. Of u moet juist degene zijn die uiteindelijk tóch de Ferrari gaat gebruiken waarvoor hij gemaakt is: rijden! Aan de atmosferische 8-cilinder zal het niet liggen: die loopt én klinkt sensationeel als altijd. Wie het bij kijken houdt komt evenmin iets tekort, want de kleurencombinatie (Grigio Alloy met Blu) is werkelijk oogverblindend mooi. De originele documenten + gereedschapset zijn inbegrepen, maar tools heeft u voorlopig niet nodig: dit collectors item c.q. waanzinnige investeringsobject heeft zojuist groot onderhoud gehad. Wie durft die unieke 3.000 km grens te doorbreken?

Lees verder
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Ferrari 360 Spider F1 Grigio Alloy

De kans dat u vandaag de dag een gloednieuwe Ferrari 360 spot is ongeveer net zo groot als de Tifosi die langs de baan voor een F1-team anders dan de Italiaanse Scuderia juicht. Prins maakt echter het onmogelijke mogelijk, want de 360 Spider F1 op uw scherm heeft in 23 jaar tijd minder dan 3.000 kilometer asfalt gezien… En is mede daardoor niet van nieuw te onderscheiden! Verzamelaars zullen dus in handen wrijven bij het ontdekken van deze ultieme collectabel. Of u moet juist degene zijn die uiteindelijk tóch de Ferrari gaat gebruiken waarvoor hij gemaakt is: rijden! Aan de atmosferische 8-cilinder zal het niet liggen: die loopt én klinkt sensationeel als altijd. Wie het bij kijken houdt komt evenmin iets tekort, want de kleurencombinatie (Grigio Alloy met Blu) is werkelijk oogverblindend mooi. De originele documenten + gereedschapset zijn inbegrepen, maar tools heeft u voorlopig niet nodig: dit collectors item c.q. waanzinnige investeringsobject heeft zojuist groot onderhoud gehad. Wie durft die unieke 3.000 km grens te doorbreken?

Exterieur
Het is haast een surrealistisch beeld: oog in oog staan met een klassieker in spe inclusief 23 jaar ervaring, maar een kilometerstand en conditie die totaal iets anders zeggen. Dit is namelijk simpelweg een compleet nieuwe auto die heel knap bewaard is gebleven al die tijd. De glans van de karakteristieke Grigio Alloy carrosserie is dan ook minstens zo intens als in 2001. De tint mag dan ijsblauw zijn, liefhebbers als we zijn krijgen we het spontaan warm van deze heerlijke kleurstelling. Niet voor niets was de blauw/grijze kleur uiterst populair onder Ferrari 360 Modena en Spider eigenaren… Wielen, remklauwen (Nero), het paneel achter (in carrosseriekleur meegespoten); alles is origineel en af-fabriek aan deze dakloze supercar. Over dakloos gesproken: in gesloten toestand trakteert de 360 Spider omstanders op een chique soft-top afgewerkt in de kleur Blu. Het contrast met de rest van het exterieur is even subtiel als smaakvol. Het no-nonsense design met zijn gladde plaatwerk en sierlijke rondingen doet het anno 2024 nog steeds erg goed. Ten opzichte van voorganger F355 is de Ferrari 360 revolutionair anders. De weg die Maranello met laatstgenoemde is ingeslagen vormde een stabiele basis voor alle V8-monsters die erna volgden… Het was dan ook voor het eerst dat de motor in een heuse etalage werd gezet! Een trend die sindsdien steevast is voortgezet.

Interieur
Stap in een tijdmachine die Ferrari 360 Spider heet. Deze youngtimer ruikt zelfs nog als nieuw! De smetteloze staat is het eerste dat opvalt bij het openen van het portier. Daarna komt gelijk het besef dat de samenstelling al net zo bijzonder is: Carta Da Zucchero leder everywhere! We overdrijven niet: de meesterlijk mooie donkerblauwe afwerking is terug te vinden op de stoelen, portieren, het stuurwiel en het gehele dashboard. Ook de A-stijlen en zonnekleppen zijn uitgevoerd in Carta Da Zucchero. Blu stitching, Blu tapijten; het kan niet op! Typisch 360 zijn de aluminium accenten in het instrumentenpaneel, om de bedieningselementen in de middenconsole, langs de portiervakken en de gehele tunnelconsole heeft eveneens een alu look. Lekker hightech! De bruin lederen tassen voorin de neus roepen zowaar nog meer nostalgische gevoelens op. Wat u ook met de Spider van plan bent, alleen kijken of tevens ermee rijden, deze auto verdient het om met alle respect van de wereld te worden behandeld… Punt. Uitroepteken!

Opties & extra’s
De Ferrari 360 Spider stamt nog uit de tijd dat ‘less’ daadwerkelijk ‘more’ was. Veel verder dan elektrische ramen, xenonverlichting en een originele Ferrari radio komen we daarom niet. Hoeft ook niet, want die magische 8-cilinder achterin is alles wat de liefhebber nodig heeft. Sterker nog, het is meer dan waar de Tifosi van droomt!

Techniek & performance
Onze Spider doet het échte Ferrari gevoel ervaren. Dak naar beneden, rechtervoet naar beneden en het adrenaline gehalte schiet omhoog! Zoals de modelnaam omschrijft heeft de turboloze V8 een inhoud van 3,6 liter. In 2001 was dat genoeg om 400 pk richting de achteras te sturen. Geheel volgens Ferrari traditie gaat alle power hand in hand met een oorverdovende sound. De 8-cilinder gromt, brult, krijst en gilt er heftig op los! De melodie verandert naarmate het toerental stijgt. En dan te weten dat het maximum vermogen pas bij 8.500 tpm wordt gehaald… Wat een feest! Dankzij de 6-traps F1-automaatbak wordt de 0-100 km/h sprint binnen 4,6 seconden een stuk vanzelfsprekender dan wanneer u handmatig moet koppelen. Voor de topsnelheid van 290 km/h maakt het echter geen verschil; die is even verwoestend voor uw kapsel als altijd. Zeg eens eerlijk beste autoverzamelaar, begint het stiekem misschien tóch een beetje te kriebelen om deze Italiaanse beauty wat vaker van stal te halen? De beste investering is en blijft immers plezier maken in het leven…

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Airco
  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Elektrische ramen voor
  • Getint glas
  • xenon koplampen
Motor
3586cc 8 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
400 pk
Gewicht
1290 kg
Topsnelheid
295 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
4.5 s
Boek een proefrit

Ervaar de Ferrari 360

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Ferrari Roma Spider

3.9 V8 | Blu America | Full spec! | Daytona Seats | Carbon interieur | JBL

€ 424.500

Maserati Grecale

Modena 330pk MHEV | MY23 | Pano-dak | Sonus Faber | 21 inch | 360 cam | Head-up

€ 102.500

Maserati GranTurismo

4.7 S | Comfort Pack | Bose | CarPlay

€ 59.500

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink