Stroomt het Rosso Ferrari bloed waar het niet gaan kan, maar koopt u een Italiaanse supercar net zo goed met het hoofd als met het hart? Dan is dit een aanbod dat u niet links kan laten liggen: dit vuurrode pareltje genaamd 360 Spider is werkelijk perfect onderhouden, verkeert in topstaat en wordt geleverd inclusief complete historie mét originele boekjes en een serieuze stapel aan onderhoudspapieren, van onder andere officieel Ferrari dealer Munsterhuis en specialist Forza. Kortom, een unieke kans voor wie gegarandeerd héél veel kilometers plezier wil beleven aan zijn of haar ultieme droomauto uit la bella Italia. Een Ferrari Club Member ging u reeds voor, dus ook daaruit valt op te maken dat de 360 Spider met atmosferische 8-cilinder en F1-transmissie in handen is geweest van een échte liefhebber. We vertrouwen erop dat de volgende zich gauw aandient, want zo (mooi) komen we ze zelden tegen!
Lees verderFerrari 360 Spider F1 Rosso Corsa
Stroomt het Rosso Ferrari bloed waar het niet gaan kan, maar koopt u een Italiaanse supercar net zo goed met het hoofd als met het hart? Dan is dit een aanbod dat u niet links kan laten liggen: dit vuurrode pareltje genaamd 360 Spider is werkelijk perfect onderhouden, verkeert in topstaat en wordt geleverd inclusief complete historie mét originele boekjes en een serieuze stapel aan onderhoudspapieren, van onder andere officieel Ferrari dealer Munsterhuis en specialist Forza. Kortom, een unieke kans voor wie gegarandeerd héél veel kilometers plezier wil beleven aan zijn of haar ultieme droomauto uit la bella Italia. Een Ferrari Club Member ging u reeds voor, dus ook daaruit valt op te maken dat de 360 Spider met atmosferische 8-cilinder en F1-transmissie in handen is geweest van een échte liefhebber. We vertrouwen erop dat de volgende zich gauw aandient, want zo (mooi) komen we ze zelden tegen!
Exterieur
Naast de servicehistorie, is ook de samenstelling van deze Prancing Horse volgens het boekje: Rosso Corsa, oftewel zo rood als een Ferrari kan én hoort te zijn. Puur als onze bella macchina is, heeft ze verder geen poespas nodig om uit te blinken. Sterker nog, juist de eenvoud maakt haar speciaal. Al mogen de iconische Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen uiteraard allerminst ontbreken! De 360 staat bekend om een strak lijnenspel gecombineerd met zachte rondingen. Dat laatste was voorganger F355 vreemd, wat het een totaal andere auto maakt. Deze trendbreuk bleek een erg belangrijke, want opvolgers van de Ferrari 360 Modena en Spider kregen allemaal een vergelijkbaar silhouet. Zo tijdloos als het ‘oer-model’ zijn ze echter niet meer gemaakt. Een andere primeur waar ze in Maranello tot op de dag van vandaag trouw aan zijn, is de motor achter het glas. De V8-vitirinekast ligt direct achter de zwarte soft-top, mits die gesloten is. Bij voorkeur is het dak uiteraard uit het zicht, verstopt onder het Rosso Corsa paneel voorzien van geïntegreerde anti-roll bar hoofdsteunen die eveneens hun debuut beleefden op de 8-cilinder Ferrari. Wie is er als eerste bij om dit live te komen bewonderen?
Interieur
Binnenin geen fratsen: het 360 Spider interieur is royaal afgewerkt met Nero lederen bekleding op onder andere stoelen, stuur, portieren en dashboard. De Formule 1-badge aan de passagierskant herinnert u eraan dat deze schoonheid werd gebouwd in de periode dat de Scuderia aan een unieke reeks titels en overwinningen bezig was – ook wel bekend als het “Schumacher tijdperk”. De tunnelconsole is vrijwel volledig van aluminium gemaakt en correspondeert in dat opzicht met de omlijsting van het analoge instrumentarium – voorzien van diepliggende tellers en meters. De rev-counter neemt een prominente plek in en het meest opvallende daarvan is dat het rode toerengebied start bij 8.500 tpm en pas eindigt bij het getal 10… Het digitale venster laat ondertussen doorschemeren in welke versnelling de automatische F1-transmissie is gezet. Handen bij de Shift Paddles, voet bij het rechter aluminium (geperforeerde) pedaal en…
Opties & extra’s
Voordat u gaat, eerst maar even het originele Ferrari audiosysteem uitschakelen. Met de sound is niets mis hoor, maar die opzwepende tune voortkomend uit de heerlijke geluidsbron achter de stoelen, is dermate verslavend dat alle andere melodieën enkel als stoorzender kunnen worden ervaren. De liefhebber weet waarom.
Techniek & performance
Ferrari is terecht trots op de motoren die ze bouwen. Daarom koppelen ze de configuratie daarvan in verschillende vormen aan de modelnaam van hun auto’s. Zo beschikt de Ferrari 360 Spider over een 8-cilindermotor met een inhoud van 3,6 liter, non-turbo. De no-nonsense aandrijflijn staat garant voor een sensationele rijervaring, te danken aan in totaal 400 steigerende paarden die de achteras op hun donder geven. Via de 6-traps F1-automaat worden de krachten omgezet in prestaties: 0 naar 100 km/h duurt 4,6 seconden en de topsnelheid van 290 km/h komt gevaarlijk dicht in de buurt van de magische 300. Wind mee, helling af; we durven niets uit te sluiten… Nog magischer is echter het geluid dat de Ferrari V8 produceert: vanwege het ontbreken van turbo’s zijn de klanken van dit toerenmonster ongedempt en daarmee intenser, indringender, rauwer, luider, heftiger en dus verslavender dan in modernere exemplaren. Sprookjes bestaan niet, maar er is niets ‘echter’ dan het betoverende muziekstuk dat onze Ferrari 360 Spider laat horen…
Met vriendelijke groet,
team Prins.
5.2 V10 Performante | Full PPF | Carbon Bucket Seats | Lift | Arancio Borealis
Prijs op aanvraag
GT 300pk MHEV | Sonus Faber | Driver Assistance Pack 2 | Blu Intenso
€ 97.500
4.7 MC Stradale | 1 of 497 | Carbon seats | Collectors-item
€ 104.500